Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem si udělal radost a taky byl v zemi kde je vše Ok a pohoda Pravda 1500 km v jednom dni, ale mám toto:
Volvo dle obrázku a je skoro jako nový a co je k nevíře tak má absolutně celohliníkovou nástavbu včetně podlahy a všech nosníků. Hč má nosnost 2 tuny a auto je vybavený třístupňovým elmag. retardérem a bylo provozovaný jen na čistou naftu bez biosrágory. Je Made in Sweden
Bylo jako uloženka ADR a má ve výbavě i velkej hasičák cca 10 kg , malej 2 kg a nové sněhové řetězy. Pneumatiky jsou Japonský Dunlop SP 160 a zánovní. Dostal jsem k němu celou dokumentaci i návody a servisní knížku a to vše v němčině, francouštině a italštině. Prostě Schweiz. Zatím je u Bonnu a převoz bude až nebude sůl na silnici.
Volvo dle obrázku a je skoro jako nový a co je k nevíře tak má absolutně celohliníkovou nástavbu včetně podlahy a všech nosníků. Hč má nosnost 2 tuny a auto je vybavený třístupňovým elmag. retardérem a bylo provozovaný jen na čistou naftu bez biosrágory. Je Made in Sweden
Bylo jako uloženka ADR a má ve výbavě i velkej hasičák cca 10 kg , malej 2 kg a nové sněhové řetězy. Pneumatiky jsou Japonský Dunlop SP 160 a zánovní. Dostal jsem k němu celou dokumentaci i návody a servisní knížku a to vše v němčině, francouštině a italštině. Prostě Schweiz. Zatím je u Bonnu a převoz bude až nebude sůl na silnici.
Volvo FL 614.
Tak to je moc pěkný vůz a koukám,že je o dost delší,nebudeš s tím mít na dvorku potíže?
To cestování za něčím slušným je hodně úmorné, 1500km v tahu to je víc než úctyhodný výkon, i byť v osobáku,jak řešíš mikrospánek,kýble kafe a energeťáky?
To auto asi bylo něco jako NZeta,je to vidět i na tom rámu,pravidelná údržba a nátěry,tohle ti bude ještě dlouho sloužit,akorát na těch hliníkách se podepíše zimní provoz na solích.
Koukám,že to má zajímavý závěs,myslíš že na něj půjde zapřáhout klasický vlek s okem 50mm?Nebo vyměnit celý závěs za automat? Myslím,že by to byla dobrá deviza,kdyby jsi za tím mohl táhnout i vleky,občas se to hodí, to by jsis pak mohl dovézt z Ostravy najednou 25t koksu
To cestování za něčím slušným je hodně úmorné, 1500km v tahu to je víc než úctyhodný výkon, i byť v osobáku,jak řešíš mikrospánek,kýble kafe a energeťáky?
To auto asi bylo něco jako NZeta,je to vidět i na tom rámu,pravidelná údržba a nátěry,tohle ti bude ještě dlouho sloužit,akorát na těch hliníkách se podepíše zimní provoz na solích.
Koukám,že to má zajímavý závěs,myslíš že na něj půjde zapřáhout klasický vlek s okem 50mm?Nebo vyměnit celý závěs za automat? Myslím,že by to byla dobrá deviza,kdyby jsi za tím mohl táhnout i vleky,občas se to hodí, to by jsis pak mohl dovézt z Ostravy najednou 25t koksu
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ahoj a potíže nebudou až bude L60 pryč , zrovna probíhá výprodej dílů a pak půjde i auto. Včera jsem udělal pár fotek Volva, ale bylo tam málo místa a ostatní auta jsou zaparkovaná cca 5 cm od sebe a tak aby se jen dala sklopit kabina tak se muselo dost šíbovat na place. Protože projetí nebylo možný díky katastrofálnímu nedostatku místa tak jsem zadní nápravu zvednul dvěma hevery do luftu a tím vyzkoušel řazení, retadrér i uzávěrku digeráku. Kupovaný to bylo s údajem o hlučné převodovce a tím byla lepší cena. Tedy zkontroloval jsem obě olejový náplně a zjistil emulzi a ta díky pěnivosti změnila parametry oleje. Způsobeno to bylo asi dlouhým stáním a vzdušnou vlhkostí. Když jsem navrhnul vypuštění oleje tak byl skoro oheň na střeše a že to vůbec se nesmí v areálu dělat a že pořádková služba úřadu za to dává pokuty. A majitel si ani sám nesní měnit olej ve svém areálu . Tedy dohoda je taková že olej si veznu sebou a vyměním ho venku mimo areál kde je klídek . Protože Volvo přijelo na podvalu tak nepředpokládám nějaké závady vážnějšího rázu. Řadí dobře a po ohřátí převodovky je taky daleko tižší a tak myslím že výměna oleje bude stačit.
Originál po 23 letech a 137 000 Km
Originál po 23 letech a 137 000 Km
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Velice děkuji za přání a je to auto které má vše co potřebuju, tedy snad až na 4x4, ale to už bych chtěl asi moc. Pěkných 12 kvaltů a 210 koní udělá taky radost, u stávajícího Volva mám stejnej výkon, ale jen 6 kvaltů.
P.s. ten podkládací klín jsem vyndal z držáku já a je nyní v kabině. Je jako novej a nepoužitej.
P.s. ten podkládací klín jsem vyndal z držáku já a je nyní v kabině. Je jako novej a nepoužitej.
Volvo FL 614.
Moc pěkné.
To je běžné u valníků tohoto typu, že to má převodovku 12rychlostí a retardér? To jsou komponenty spíš pro tahače návěsů.
Nejspíš to bylo tehdy nějak na přání. Budeš překvapený jak ti to pojede s více rychlostmi a s tím retardérem opatrně na mokrém a zmrzlém povrchu, ty ho tam budeš mít ještě ovládaný ručně bez vazby na ABS, pokud tam je.
Neuvažuješ,že by jsi to staré Volvo prodal? Možná je škoda ho párat.
To je běžné u valníků tohoto typu, že to má převodovku 12rychlostí a retardér? To jsou komponenty spíš pro tahače návěsů.
Nejspíš to bylo tehdy nějak na přání. Budeš překvapený jak ti to pojede s více rychlostmi a s tím retardérem opatrně na mokrém a zmrzlém povrchu, ty ho tam budeš mít ještě ovládaný ručně bez vazby na ABS, pokud tam je.
Neuvažuješ,že by jsi to staré Volvo prodal? Možná je škoda ho párat.
Ad retardér - myslím, že retardér tam bude kvůli splnění požadavků ADR, 6-ti litr nemá tak účinnou motorovku, aby udržela soupravu (viz. tažné zařízení) na patřičné rychlosti při jízdě z kopce.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Auto je od Švýcarské armády a podle techničáku je určené pro převoz nebezpečných látek. Proto ta nadstandardní výbava. Retardér je třístupňový a citlivě dávkovaný a jeho funkci jsem vyzkoušel s úspěchem. Asi je to předpis pro auta vojenského určení v této Alpské zemi, protože jsem na youtube našel videa jak armáda cvičí v Alpách a tam retardér používali aktivně.
https://www.youtube.com/watch?v=qA8jpEK3iAc
Super jsou přiložený návody k autu, celý večer jsem je pročítal a nyní vím i to co bylo za dva roky bez návodu utajený. Jen ten rébus s pojistkama a jejich určením byl na bádání několika hodin. A nyní je to z papíru vteřinová záležitost.
Stávající Volvo bude sloužit jako zdroj náhradních dílů, jsou to skoro identický ročníky, jen rozdíl km je nebetyčný. Díky stáří a ne popularitě starších aut nemá cenu myslet na prodej, ostatně cena by byla okolo ceny šrotu a to sem mi vůbec nevyplatí. Třeba obutí Michelin XZY je ihned použitelný pro nástupce který je na vysloveně silničních zánovních pneu Dunlop SP 160.
https://www.youtube.com/watch?v=qA8jpEK3iAc
Super jsou přiložený návody k autu, celý večer jsem je pročítal a nyní vím i to co bylo za dva roky bez návodu utajený. Jen ten rébus s pojistkama a jejich určením byl na bádání několika hodin. A nyní je to z papíru vteřinová záležitost.
Stávající Volvo bude sloužit jako zdroj náhradních dílů, jsou to skoro identický ročníky, jen rozdíl km je nebetyčný. Díky stáří a ne popularitě starších aut nemá cenu myslet na prodej, ostatně cena by byla okolo ceny šrotu a to sem mi vůbec nevyplatí. Třeba obutí Michelin XZY je ihned použitelný pro nástupce který je na vysloveně silničních zánovních pneu Dunlop SP 160.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To je sice pravda, ale já mám jinou činnost a živit se kontejnerem ve kterém je taky dost konkurence se mi nechce. Staré Volvo je dobré v tom že papírově je prázdné pod 6 tunama a tím pádem neřeším zákazy. Proto tohle Volvo nechám jako celek ve stodole a bude jako rezerva pro všechny případy. Zjistil jsem díky COC listům velkou příbuznost agregátů u obou aut a tak je to super.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů