Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pokračování a stačí očistit pár rezavých míst, vzít barvu a natřít a mám nové auto jak z fabriky. A přitom nové dříve stálo majlant :D
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř úno 18, 2015 1:01 pm

irwwin
Příspěvky: 55
Registrován: úte led 22, 2013 1:23 pm
Bydliště: CZ, SK

Příspěvek

Jirko obdivuji tvoje nadšení, ale když to auto ujelo tak málo za tich 22 let, tak se snad není ani čemu divit. Spíš bych možná váhal koupit takové auto, jelikož jak všichni víme s rostoucími roky vše stárne. Takže radši auto, který je denně v provozu než auto, které má relativně málo najeto a může právě věkem časem vykazovat spoustu závad, ale tak to zjistíš až v průběhu provozu. Výhodu máš v tom, že máš další kousek do zásoby, takže když ti něco odejde tak měníš kus za kus.
stř úno 18, 2015 3:56 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano souhlasím s tímto názorem, viz naše uloženky z armády které jsou napulírovaný pasti. Tohle Volvo bylo servisovaný do posledního dne své služby a jen zírám nad tím, kolik věcí měnili preventivně. Prostě poctivá Švícarská práce a ostatně v 90 letech byly nejlepší ojetiny právě od tamtud.
Já to koupil kvůli jednoduchosti staré koncepce a třeba když jsem na parkovišti odpojil elektromechanický omezovač tak auto vůbec neprotestovalo a ani o tom nevědělo :D , jen mi nešel tempomat, kterej je s tím svázanej. Moderní auto bych nechtěl, stačí když trucuje jedno čidlo, nebo praskne kabílek jako nítě a je vymalováno.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř úno 18, 2015 4:12 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 829
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Moc pěkný kousek,myslím že ti bude dělat jenom radost.
Jak to je s tím proclením? Proč ti to někde stálo půl roku?

Jinak mně fascinuje, že i po těch letech je všechno tak suché bez úkapů.Na motoře nikde ani kapka, prostě paráda. Na mnochých jiných motorech je to absolutní scifi a ať se snažíš přetěsňovat jak chceš,tak za chvíli to zase někde pustí.

Ten hluk v převodovce je stejně divný,nemělo by to dělat žádný rachot při těchhle kilometrech,ani po dlouhé jízdě se ten zvuk nezměnil? Je možné,že tím dlouhým stáním a tou emulzí je chycené nějaké ložisko,těžko říct, pokud by se to zhoršovalo, tak to budeš muset řešit.
Pořád mi ale nejde do hlavy,jak se ti v převodovce mohla udělat emulze, vždyť tam přece nemůže nikde natéct voda. :?:
stř úno 18, 2015 5:01 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ten olej po vypuštění vypadal jinak než emulze, byl takovej průhledně smetanovej. Ale voda tam nebyla znát. Já tam dal náš Gyrol ve stejný specifikaci dle výrobce a řekl bych že se to zlepšilo, nebo jsem si na to zvykl. Sám nyní nevím, po tak dlouhý cestě jsem byl rád že něco slyším :D , i turbo si jemně hvízdalo vedle sedačky a ty zvuky se mixovaly. Bude to v dalším zkoumání, hlavně že nehrozí horor zůstat na německý dálnici nepojízdnej. Tam končí všechna sranda pro soukromého vlastníka LKW.

Proclení je z důvodu že Švýcarsko není členem EU a vše se proclívá. Bez toho to nejde dát na papíry atd. Stálo to z důvodu ne tak velkého zájmu, Volvo není německá značka a domorodci preferujou vlastní značky. Já dostal nabídku již v září a až nyní na ní přistoupil. Náklady na cesty taky hrály roli, jenže stav auta mě přesvědčil že lepší valník s Hč asi nikde nebude. Ta převodovka snížila cenu o cca třetinu oproti standartní ceně za Volva Fl u tohoto prodejce.

Ještě byla komická situace okolo baterek. Byly vybitý, to jsem zjistil při první návštěvě a tak jsem vzal svoje a na ně auto oživil a po dlouhý době stání s ním vyjel.A v zrcátku vidím jak baterky nakládá prodejce na rudl a říkám si je ochotnej a vyveze mi je na plac k naložení. Ale ejhle bere směr dílny a tak jsem za nim letěl a že si je beru na regeneraci domů. On že se to nevyplatí a že je odevzdá do nebezpečnýho odpadu :? ( prodá je ve výkupu-dekódováno) , na to já že si to můžu taky zvládnout sám a na korbě je dost místa. Ostatně jsem je zaplatil s autem. Tak jsem je získal zpět a dnes jsem zjistil že jsou to Banner z 04/2014 a 145 Ah. Taky vypadaly jako nový a oni taky jsou. Jen to stání je vyšťavilo a já i prodejce to věděl. Ale konec dobrej vše dobrý a jsou již na oživovací regeneraci.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř úno 18, 2015 5:36 pm

Tatrol
Příspěvky: 259
Registrován: ned zář 15, 2013 1:11 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

Tak ať ti to dopadne,v dnešní době dobrodruhu!
Dobrej fejeton.Jsem zvědavej na tu převodovku.
pát úno 20, 2015 2:56 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Díky, jsem rád že je to bez problémů doma a nyní je čas a klid na zkoumání. V mezičase jsem koukal po silnicích a FL6 je již taky rarita a je jich vidět jako šafránu. Ale pro mé použití bohatě stačí a nemusím mít špatný spaní z leasingových splátek jako u nového auta.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát úno 20, 2015 9:03 am

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 829
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Ber to tak,to FLko už je svým způsobem taky veterán,ale pořád o mnoho lepší než Avie :lol: :lol: :lol:
Sice origo díly od Volva jsou cenově scifi, ale na této mechanice si vše opravíš nebo upravíš sám a pokud máš v záloze celé druhé auto na ND,popř. co ještě nastřádáš,tak máš do důchodu klid :D
Neboj,brzo talibanci zmáčknou velké červené tlačítko a vše co má elektroniku bude jenom na okrasu :lol: :lol: :lol:
pát úno 20, 2015 10:54 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano, velice povzbuzující bylo když po prvním usednutí do Volva u prodejce, kdy se ukázaly baterky vybitý tak po připojení na záložní zdroj Volvo chytlo na první otočku. Tedy i delší stání klasické technice nevadí a velký plus byl v čisté naftě v nádrži protože Švýcarská armáda používá vlastní čerpačky a jejich seznam byl v přiložených deskách a taky nalepenej na sluneční cloně v kabině. Tedy není poznamenané biosrágorou a v tomto pokračuji dál i u nás. Zatím při zběžný kontrole zjišťuju stav nového auta a tak je to opravdu až do důchodu. První auto na kterém nemusím dřít po koupení :D
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát úno 20, 2015 3:33 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Další dobrý poznatek je že Volvo drží vzduch jak k nevíře. Nejprve jsem ho nafoukal minulý čtvrtek a v tomto úterý měly oba okruhy 5 bar tlak před natočením. Dneska jsem vyměnil motorovej olej, ten jsem vypustil ve dvě ráno ve středu po mém příjezdu a měl čas dobře odkapat. Takže zase před nastartováním byl tlak okou okruhů cca 5 Bar a to vůbec neznám u prvního Volva kde díky vzduchovýmu odpružení je luft brzy pryč.
Dále mě překvapila původní a kompletní sada nářadí dodaná ve Švédsku do auta a sněhové řetězy pro změnu ze Švýcarska a i s návodem. Další kastlík budu zkoumat zejtra až ho odemknu, tam bude asi ADR výbava.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát úno 20, 2015 6:24 pm

fogel
Příspěvky: 51
Registrován: ned zář 26, 2010 9:01 pm
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek

Jirko a co na to Jan Tleskač ?
pát úno 20, 2015 8:22 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

To je kdo :?:
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát úno 20, 2015 10:04 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1178
Registrován: ned pro 04, 2011 11:22 am
Bydliště: Krnov

Příspěvek

To má být narážka na Rychlé šípy a časopis Reflex.... Piš dál..
DAF LF 45.220
pát úno 20, 2015 10:30 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Aha to je vzdálený od aut :D . Koukal jsem kolik stály ty pneu Michelin 10R-22,5 XZY co mám na prvním Volvu a s hrůzou jsem zjistil že jsou dražší než stálo celý auto. To se majitel v D. praštil přes kapsu :D
Nedalo mi to a odemknul jsem další kastlík a již vím dle označení ADR že to auto vozilo vysoce hořlavý plyny. Díky tomu je nekuřácký a to je pro mě super :D
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pát úno 20, 2015 10:52 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5131
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Dneska jsem pilně pracoval a nejdříve vysokozdvihem sundal Octávku z Volva a pak obě auta důkladně umyl Wapem od soli a nečistot z cesty domů. Pak jsem prázdný Volvo poprvý projel abych vysušil brzdy a vše okolo motoru a rámu. Tedy auto jede jako nový včetně brzd. Protože má atypický rozměr pneu a to 9,00-20 tak jede cca 90 km při 2300 ot/min a to na velkou šestku kopec nekopec. :D . Dám na něj kola z prvního Volva 10R-22,5 a díky většímu obvodu kola se rychlost změní na 102 km při 2300 ot/min. Tedy stále na konci ekonomických otáček a rezerva je do 2700 ot. Díky 12 kvaltům nebude problém s většíma kolama- ty ostatně byly původně standartní rozměr pro FL 614.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
sob úno 21, 2015 7:19 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host