Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 791
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Když vyměníš kola,tak ti to nebude sedět s tachometrem a tachografem,pojedeš rychleji skoro o 10km než ti to bude ukazovat a v plé zátěži a kopečkách budeš více řadit,ale při 12ti kvaltech to není problém. U tohoto FLka máš jaký výkon motoru?
Samozřejmě na větších a širších kolech se pohodlněji jede,však uvidíš sám.

Jinak dodnes mi nikdo neuměl jednoznačně říct,když mám náklaďák pro osobní užívání, jestli jsem povinen provozovat tachograf a uchovávat kolečka.
Názory se různí,někteří že ne a někteří že ano atp. Ve vyhlášce jsem taky nic jednoznačného nenašel a zatím to vidím pořád 50/50.
Resp. když tam je,tak by měl běžet,ale na druhou stranu to pro majitele nemá vůbec žádný praktický význam, možná akorát,kdyby to auto někomu půjčil.
:roll:
pon úno 23, 2015 10:12 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5055
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano to vím o té větší rychlosti a bude to podobný jako u prvního Volva které má stejný výkon tedy 210 koní a stejný diferák. Tedy bez podstatný změny oproti stávajícímu zvyku.
Kolečka nepoužívám, jednak se řídím tím že v Německu soukromý auta vůbec nemusí používat tachograf a díky provázání předpisů by to mělo bejt i zde stejný. Protože ani policie ani STK po mě nikdy při kontrole nechtěli nic okolo tachografu tak je to asi takto. Stačí pohled do techničáku na Rč a pak je nic nezajímá okolo tachografu.
Na odchylu rychlosti jsem zvyklej, Ifa jí má cca 10 km od reality a osobáky taky a to v závislosti na rychlosti. Když jsem porovnával rychlost dle navigace tak nejpřesnější je toto druhé Volvo které procházelo až do loňska kalibrační měřením a tím si udrželo přesnost. Ale to je mi fuk, já to ke štěstí nepotřebuju.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
pon úno 23, 2015 11:02 am

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 791
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Nepsal jsi někde,že ty motory mají ještě výkonovou rezervu a šly by přenastavit až na 250k?
Každý kůň se občas hodí a ten motor máš defakto po záběhu :D
úte úno 24, 2015 7:58 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5055
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano při stejným obsahu měly až 250 koní, jenže pak to taky žere a já beru u variantu s 210 jako dostatečnou. Nepotřebuju mít formuli která žere jako tank.
Protože je to asi nejachovalejší valníkový Volvo široko daleko a u nás asi jediný tak plánuju se o něj takto starat. Asi nastříkám rám a nápravy Tlumexplastem, to se mi náramě osvědčilo na W50 kde antikorozní a stále mírně pužný nátěr zajišťuje rám zcela bez koroze. A tím bych barevně sjednotil rám Vova, protože potřebuju očistit drobná místa s korozí a aby to po natření nebylo strakatý. Tedy černej rám a bílá kabina která potřebuje jen naleštit a jinak je jako z fabriky. :D
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
úte úno 24, 2015 9:28 am

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 791
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Jinak jak jsme se už bavili,pokud můžeš,tak si tam nech ten zadní závěs pro přívěs zapsat při přihlašování a zápisu nových údájů do českého TP. Často tam pak rádi zapomínají některé údaje vyplnit,nebo některé omylem změní,dobře si to pak překontroluj.
úte úno 24, 2015 3:12 pm

mmartinzjm
Příspěvky: 1181
Registrován: pát dub 18, 2008 5:58 pm
Bydliště: Hodoninsko

.

Příspěvek

Jirko Nováku Ty máš autodopravu nebo to bude na okrasu?
úte úno 24, 2015 3:40 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5055
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Kdepak žádnou autodopravu jsem nikdy neměl a ani jí neplánuju :D . Je to jen náročnej koníček a protože účel světí prostředky tak jsem zcela nezávislý na dopravě od jiných.
Kdysi jsem potřeboval odvézt lešení z inzerátu a dopravce se na mě vybodnul a nedorazil. Já tenkrát prohlásil že si koupím náklaďák a budu mít klid od slibotechen. A jak jsem řekl tak se stalo :D
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
úte úno 24, 2015 4:40 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 791
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Je to tak,z pohledu fyzické osoby je soběstačnost velká devíza a jak je doma nějaký stroj,tak se sem tam na něj nějaká práce vždycky najde a apoň se vydělá na administrativní poplatky a člověk se nemusí nikoho doprošovat.
Samozřejmě to musí být aspoň trochu i koníček a dělat to s chutí,jinak to nejde.
Každý do něčeho ukládá více či méně peněz. Někdo do šperků,někdo do ženských,někdo do automatů,někdo do chlastu a tabáku či jiných drog atp. a jsou i ti,co se baví různou technikou, byť to na první pohled vypadá jako hloupost.
stř úno 25, 2015 4:30 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5055
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak jsem řešil pneu 10R-22,5 a to z důvodu že na prvním Volvu jsem na předku měl zcela nový Micheliny XZY a na zadku cca 40% vzorek a to si mi nelíbilo. Tedy začal jsem shánět stejný Micheliny 10R-22,5 XZY.
Nový gumy jsou velice drahý a téměř nevýšší cena z tohoto rozměru, takže jsem se snažil sehnat mírně jetý. Jenže u nás to bylo nemožný a kdyžtak mi nabízeli na nesmyslnou cenu protektory a nebo jetý kola z Volva za cenu taky vysokou.
Tedy opět jsem nacválal do Německa a včera jsem přivezl 6 málo jetých Michelinů 10R-22,5 XZY za super cenu. Ach jo všechno abych tahal z venku, u nás je jen předraženej šrot a krámy :?
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř bře 04, 2015 11:12 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 968
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Motory s 250 a 280 hp byly vybaveny systémem Supercharger, tzn. kombinovaným přeplňováním s klasickým výfukovým turbem a mechanickým, řemenem poháněným dmychadlem typu Roots. Takže zdaleka ne jen přenastavení....
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř bře 04, 2015 12:46 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5055
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Díky za info :D a já jsem spokojenej s tím výkonem 152 Kw protože je to v rozumné míře k obsahu 5,5 litrů. S 12 kvaltama se dá dobře žít.
U silnějších verzí vidím často v inzerátech že byl v rozmezí 500 - 1 mil. Km měněn motor, jasný záleží na zacházení, pro vyšší výkon bych volil FL 7 s větším obsahem motoru, jenže tam je větší problém to dostat pod 12 tun a to je pro mě nejdůležitější parametr.
IFA W 50 La Turbo,IFA L60 Ap-n,IFA L60 DSK-ND, Volvo FL 614.
stř bře 04, 2015 1:49 pm

Uživatelský avatar
poulm
Příspěvky: 791
Registrován: ned lis 21, 2010 11:24 pm
Bydliště: krnov

Příspěvek

Fajn by bylo,kdyby jsis na to FLko dal ještě nějakou lehčí hydraulickou ruku,podobně jako máš na Ifě a už by jsi z toho měl opravdu supr multifunkční vozítko. :D
čtv bře 12, 2015 9:45 am

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5722
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Novinka ve vozovém parku CS Carga: Volva FL 12t + nástavba a vlek G.T.S.:
Obrázek Obrázek Obrázek
čtv bře 12, 2015 7:07 pm

Venca R
Příspěvky: 1517
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Příspěvek

Na jakou to mají práci? Orsil?
čtv bře 12, 2015 8:59 pm

tomspajk
Příspěvky: 111
Registrován: pon pro 31, 2012 12:11 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Na kolik palet auto a na kolik vlek? Jaka vyska pod plachtou?
Oboje na 19,5 palcovych kolech?
čtv bře 12, 2015 10:44 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti