Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
stodola
Příspěvky: 48
Registrován: ned úno 13, 2011 12:12 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Jedna nová sklápěčka
Obrázek
sob čer 07, 2014 12:57 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Řádění sklápěček v Tchořovicích

Příspěvek

Včera proběhla předváděcí akce na letišti v Tchořovicích u Blatné. Kromě letištní plochy byl k dispozici i malý terénní okruh pro sklápěče,
k vyzkoušení dva Tridemy (žlutý naložen na celkovou 32 tun) a dynamickým řízením a jedna klasická 8x6 s I-Shiftem:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned čer 08, 2014 11:01 am

gonzales
Příspěvky: 1031
Registrován: pát úno 20, 2009 7:35 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

opravdu náročný terén :lol:
SMOLO Hydraulics s.r.o. - Autorizovaný dealer HMF, více informací o nás naleznete na www.nastavbytrinec.cz nebo www.hmf.cz či na facebooku: SMOLO Hydraulics
ned čer 08, 2014 9:37 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Taky jsem o žádné náročnosti nic nepsal....Cílem nebylo projet půl metru hluboké bláto a 100% stoupání, ale hlavně porovnat klasické servořízení s řízením s dynamickým posilovačem při jízdě přes hrby a ve vyjetých kolejích.
:driver:
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned čer 08, 2014 9:56 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

moc hezký auto
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
ned čer 15, 2014 6:09 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Tak ještě jeden natahováček 8x6 s HR Palfinger:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
úte čer 17, 2014 9:19 pm

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Potřebuji radu :-) Známý uvažuje o koupi FMXka chce tuším 6x4 sklápěčku a bude jezdit smíšený provoz silnice a terén. Jaká je vhodnější převodovka ? Automat nebo manuál ? :-)
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
pon čer 23, 2014 11:53 am

stodola
Příspěvky: 48
Registrován: ned úno 13, 2011 12:12 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Souprava nebo sólo? A vlek tříosý nebo tandem?
úte čer 24, 2014 8:35 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky by mě to zajímalo , kdyžtak to upresni co je vhodnější dik
úte čer 24, 2014 9:35 pm

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jednalo by se o soupravu s tandemovým vlekem.
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
stř čer 25, 2014 7:59 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

I-shiftu bych se rozhodně nebál, mohl by se obrátit na reference třeba tady:
http://www.kotatko-autodoprava.cz/
Sice je to souprava s tříosým "jako"tandemem, ale druh provozu by mohl být cca podobný.

Obrázek Obrázek
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř čer 25, 2014 10:53 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Bohužel si myslím, že kombinace sklápěčka 6x4 + tandem je v dnešní době ekonomická sebevražda. Pokud nebude zákazníkem nějaká stavební firma, zemědělec apod. co si jezdí sám pro sebe, ale pokud by to měl být std. dopravce co dělá vše, tak se tato souprava v dnešních tržních cenách uživí velmi špatně. Když vezmu reálná čísla, tak prázdná 6x4 S3 s korbou cca. 12 tun = 14 tun užitečná, velmi lehký tandem prázdný 4 tuny = užitečná 14 tun, celá souprava pak legálně vezme max. 28 tun, což není žádná hitparáda. Cenově podvozek dle výbavy 80 až 90 tis. EUR, korba cca. 15 tis. EUR a tandem cca. 20 tis. EUR, celá souprava cca. 120 tis. EUR. Za cca. 110 tis. EUR jde koupit tahač 6x2 s 3-osým ocelovým návěsem, který legálně naloží 33,5 tuny (my to tak máme), spotřebově vůči 6x4 s tandemem bych to viděl asi o 2 až 3 L/100 km níže, ostatní náklady přibližně stejné (mýto, pneu, servis, sil. daň, mzda, ...), takže v konečném důsledku tahač s návěsem naloží o 20% víc, při nižších provozních nákladech a pro 80 až 90% akcí stačí. Bohužel těch zbývajících 10 až 20% akcí není zaplaceno o tolik víc, aby se ta souprava 6x4 s tandemem normálně zaplatila :( Nové Volvo FMX 6x4 S3 E6, pokud bude jezdit v hodinovce někde na stavbě, tak víc jak 500,- Kč/hod stejně asi nedostane, takže tudy cesta vůbec nevede. Přeprava asfaltu do finišeru je stejná katastrofa.

Na závěr uvedu příklad jaká je situace na velkých akcích, na severní Moravě se má stavět velká hala, materiál (prý až 200 000 t, až 3000 t/den) se má vozit z okolních lomů, obrat tam a zpět cca. 36 km a navrhovaná cena je 43,- až 44,- Kč/t. Osobně si myslím, že tahače s návěsy po skrývce neujedou (hlavně za deště). Cena na soupravu 6x4, 6x6, 8x4, 8x6 nebo 8x8 s přívěsem, absolutně neodpovídá skutečným nákladům, reálně hrozí, že si na této akci jedná velká stavební firma pěkně vyláme zuby.

No a nakonec odpověď na otázku zda je lepší manuál nebo I-Shift. Volvo automatizované převodovky umí velmi dobře, pro silnici jsou lepší než manuál, v extrémním terénu je trošku lepší manuál s dobrým řidičem za volantem, ale dobrý řidič by to měl zvládnout i s automatizovanou převodovkou v manuálním režimu. Automatizovaná převodovka = mnohem větší pohodlí pro řidiče, menší opotřebení spojky a převodovky, nižší spotřeba. Bohužel jsem zjistil, že u některých vymydlených jedinců automatizovaná převodovka svádí k jízdě brzda/plyn a spotřeba je horší než na manuálu (u manuálu jim řvoucí motor trhá uši a přeřadí, u automatizované převodovky se vymlouvají, že oni nic, za všechno může převodovka, ale to, že mají nohu pořád na podlaze to nepřiznají).
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv čer 26, 2014 6:52 pm

stodola
Příspěvky: 48
Registrován: ned úno 13, 2011 12:12 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

I-shift dobrý řadí to rychle a v manuálním režimu je to asi rychlejší než klasické řazení.
Je potřeba zvolit správné převody, do soupravy s tříosým tandemem určitě ne to nejrychlejší,
při manipulaci nebo složitějším couvání někde na stavbě by mohla trpět spojka je dobré jí pomoci lehčím převodem. Nemusejí to být hned redukce v kolech to ne, jen stačí lehčí převod volvo má těch náprav na výběr dost.
A ještě měchy to je veliká měkoučká pohoda :D
čtv čer 26, 2014 7:38 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to stodola:
Prosím Tě, kolik váží prázdná ta Vaše souprava 6x4 s tridemovým přívěsem (cca. 17 až 18 tun?). Nemáš foto celé soupravy?
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv čer 26, 2014 7:59 pm

stodola
Příspěvky: 48
Registrován: ned úno 13, 2011 12:12 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Já tahám hliníkový tříosák s točnou oficiálně do 30t
Na ten tandem se ptal někdo nahoře
čtv čer 26, 2014 8:23 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů