Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Řádění sklápěček v Tchořovicích
Včera proběhla předváděcí akce na letišti v Tchořovicích u Blatné. Kromě letištní plochy byl k dispozici i malý terénní okruh pro sklápěče,
k vyzkoušení dva Tridemy (žlutý naložen na celkovou 32 tun) a dynamickým řízením a jedna klasická 8x6 s I-Shiftem:
k vyzkoušení dva Tridemy (žlutý naložen na celkovou 32 tun) a dynamickým řízením a jedna klasická 8x6 s I-Shiftem:
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
opravdu náročný terén
SMOLO Hydraulics s.r.o. - Autorizovaný dealer HMF, více informací o nás naleznete na www.nastavbytrinec.cz nebo www.hmf.cz či na facebooku: SMOLO Hydraulics
Taky jsem o žádné náročnosti nic nepsal....Cílem nebylo projet půl metru hluboké bláto a 100% stoupání, ale hlavně porovnat klasické servořízení s řízením s dynamickým posilovačem při jízdě přes hrby a ve vyjetých kolejích.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Potřebuji radu Známý uvažuje o koupi FMXka chce tuším 6x4 sklápěčku a bude jezdit smíšený provoz silnice a terén. Jaká je vhodnější převodovka ? Automat nebo manuál ?
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
I-shiftu bych se rozhodně nebál, mohl by se obrátit na reference třeba tady:
http://www.kotatko-autodoprava.cz/
Sice je to souprava s tříosým "jako"tandemem, ale druh provozu by mohl být cca podobný.
http://www.kotatko-autodoprava.cz/
Sice je to souprava s tříosým "jako"tandemem, ale druh provozu by mohl být cca podobný.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Bohužel si myslím, že kombinace sklápěčka 6x4 + tandem je v dnešní době ekonomická sebevražda. Pokud nebude zákazníkem nějaká stavební firma, zemědělec apod. co si jezdí sám pro sebe, ale pokud by to měl být std. dopravce co dělá vše, tak se tato souprava v dnešních tržních cenách uživí velmi špatně. Když vezmu reálná čísla, tak prázdná 6x4 S3 s korbou cca. 12 tun = 14 tun užitečná, velmi lehký tandem prázdný 4 tuny = užitečná 14 tun, celá souprava pak legálně vezme max. 28 tun, což není žádná hitparáda. Cenově podvozek dle výbavy 80 až 90 tis. EUR, korba cca. 15 tis. EUR a tandem cca. 20 tis. EUR, celá souprava cca. 120 tis. EUR. Za cca. 110 tis. EUR jde koupit tahač 6x2 s 3-osým ocelovým návěsem, který legálně naloží 33,5 tuny (my to tak máme), spotřebově vůči 6x4 s tandemem bych to viděl asi o 2 až 3 L/100 km níže, ostatní náklady přibližně stejné (mýto, pneu, servis, sil. daň, mzda, ...), takže v konečném důsledku tahač s návěsem naloží o 20% víc, při nižších provozních nákladech a pro 80 až 90% akcí stačí. Bohužel těch zbývajících 10 až 20% akcí není zaplaceno o tolik víc, aby se ta souprava 6x4 s tandemem normálně zaplatila Nové Volvo FMX 6x4 S3 E6, pokud bude jezdit v hodinovce někde na stavbě, tak víc jak 500,- Kč/hod stejně asi nedostane, takže tudy cesta vůbec nevede. Přeprava asfaltu do finišeru je stejná katastrofa.
Na závěr uvedu příklad jaká je situace na velkých akcích, na severní Moravě se má stavět velká hala, materiál (prý až 200 000 t, až 3000 t/den) se má vozit z okolních lomů, obrat tam a zpět cca. 36 km a navrhovaná cena je 43,- až 44,- Kč/t. Osobně si myslím, že tahače s návěsy po skrývce neujedou (hlavně za deště). Cena na soupravu 6x4, 6x6, 8x4, 8x6 nebo 8x8 s přívěsem, absolutně neodpovídá skutečným nákladům, reálně hrozí, že si na této akci jedná velká stavební firma pěkně vyláme zuby.
No a nakonec odpověď na otázku zda je lepší manuál nebo I-Shift. Volvo automatizované převodovky umí velmi dobře, pro silnici jsou lepší než manuál, v extrémním terénu je trošku lepší manuál s dobrým řidičem za volantem, ale dobrý řidič by to měl zvládnout i s automatizovanou převodovkou v manuálním režimu. Automatizovaná převodovka = mnohem větší pohodlí pro řidiče, menší opotřebení spojky a převodovky, nižší spotřeba. Bohužel jsem zjistil, že u některých vymydlených jedinců automatizovaná převodovka svádí k jízdě brzda/plyn a spotřeba je horší než na manuálu (u manuálu jim řvoucí motor trhá uši a přeřadí, u automatizované převodovky se vymlouvají, že oni nic, za všechno může převodovka, ale to, že mají nohu pořád na podlaze to nepřiznají).
Na závěr uvedu příklad jaká je situace na velkých akcích, na severní Moravě se má stavět velká hala, materiál (prý až 200 000 t, až 3000 t/den) se má vozit z okolních lomů, obrat tam a zpět cca. 36 km a navrhovaná cena je 43,- až 44,- Kč/t. Osobně si myslím, že tahače s návěsy po skrývce neujedou (hlavně za deště). Cena na soupravu 6x4, 6x6, 8x4, 8x6 nebo 8x8 s přívěsem, absolutně neodpovídá skutečným nákladům, reálně hrozí, že si na této akci jedná velká stavební firma pěkně vyláme zuby.
No a nakonec odpověď na otázku zda je lepší manuál nebo I-Shift. Volvo automatizované převodovky umí velmi dobře, pro silnici jsou lepší než manuál, v extrémním terénu je trošku lepší manuál s dobrým řidičem za volantem, ale dobrý řidič by to měl zvládnout i s automatizovanou převodovkou v manuálním režimu. Automatizovaná převodovka = mnohem větší pohodlí pro řidiče, menší opotřebení spojky a převodovky, nižší spotřeba. Bohužel jsem zjistil, že u některých vymydlených jedinců automatizovaná převodovka svádí k jízdě brzda/plyn a spotřeba je horší než na manuálu (u manuálu jim řvoucí motor trhá uši a přeřadí, u automatizované převodovky se vymlouvají, že oni nic, za všechno může převodovka, ale to, že mají nohu pořád na podlaze to nepřiznají).
Tatra + MAN = Superstroj!
I-shift dobrý řadí to rychle a v manuálním režimu je to asi rychlejší než klasické řazení.
Je potřeba zvolit správné převody, do soupravy s tříosým tandemem určitě ne to nejrychlejší,
při manipulaci nebo složitějším couvání někde na stavbě by mohla trpět spojka je dobré jí pomoci lehčím převodem. Nemusejí to být hned redukce v kolech to ne, jen stačí lehčí převod volvo má těch náprav na výběr dost.
A ještě měchy to je veliká měkoučká pohoda
Je potřeba zvolit správné převody, do soupravy s tříosým tandemem určitě ne to nejrychlejší,
při manipulaci nebo složitějším couvání někde na stavbě by mohla trpět spojka je dobré jí pomoci lehčím převodem. Nemusejí to být hned redukce v kolech to ne, jen stačí lehčí převod volvo má těch náprav na výběr dost.
A ještě měchy to je veliká měkoučká pohoda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů