Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Ještě poslední info k demo vozidlu Volvo FE 6x2 s Alu vanou od Schwarzmülleru, váha podvozku 7.190 kg, korba 2.290 kg, prázdné 9.480 kg, legální užitečná 16.520 kg, což je to samé jako naše osmikolky (Renault Kerax 8x4 S3 = 16,5 t, Tatra Phoenix 8x6 S2 = 16 t, Tatra Phoenix 8x6 S1 = 16,4 t).
Tatra + MAN = Superstroj!
to safky:potřeboval bych od tebe radu.s demo volvem fe 6x2 jsem se svezl pri předvádění volva v bochoři.A nejvice jsem byl zděšený z projevu převodovky,ta doba nez to přeřadilo a podřazení ješte húře,nedovedu si představit jet s naloženým autem v kopci. Na dotaz u chlapka od volva co to je za převodovku mi sdělil že to je robotizovaná a víc jsem se nedozvěděl, přepl režim ale jen to řadilo ve vyšších otáčkách ale pořád tak nějak laksně a nečitelně.Svezl jsem se s automatem mercedes mp3,mp4 a s novým volvem fh vše to byli tahače a tam jsem byl nadšený jak to fungovalo.Tak se nejak strácím v pojmech automaticka,robotizovaná,i-shift,protože jsem odkojený starou školou a fofrklackem tak budu rád když mi to prosím tě vysvětliš tuto problematiku.Řešīme hakový nosič 15t man tgm nebo volvo fe,a šef chce automat ale každy nás zrazuje že to u malých aut neni vychytané a upřimne kdyby to řadilo jak to demo volvo tak nechcu ani zadarmo.Děkuju moc za jakoukoli informaci.
Nevím jak u FE ale myslím že to bude stejné.Vozidlo je možné softwarově upravit dle použití a tím i upravit režím řazení.Jinak si volvo řadí dobře alespoň dospělé pokud se ti to bude zdát že je to pozdě je možné do toho zasáhnout manuálně.Robotizovaná,i-shift,automat je jedno a to samé.Ale jak říkám FE neznám.Automat je dobrý tím že eliminuješ dřevěnou nohu řidiče na druhou stranu je to zase trochu náchilnější na poruchy.
to Sportback:
S Volvem FE 6x2 demo jsem nejel, ale myslel jsem si, že když Volvo dělá jedny z nejlepších automatizovaných = robotizovaných (I-Shift) převodovek pro velké auta (FH, FM, FMX), tak jsem nepředpokládal problém u střední řady FE. Ale když se vrátím v čase, tak my máme MAN TGM 18.280 4x2 BL z roku 2008, je tam automatizovaná předovka ZF AS-Tronic 12AS a mám z toho podobné pocity jak popisuješ z Volva FE 6x2, tzn. u prázdného auta to řadí podle mě zbytečně ve vysokých otáčkách, naložené je to lepší. Máme taky MAN TGA 26.360 6x2-2 LL z roku 2004, má taky ZF AS-Tronic 12AS, ale větší řadu, ten řadí dobře. U MAN TGM si po prázdnu pomáhám páčkou pod volantem, u prázdného auta řadím ručně. K demu Volvo FE 6x2 by se mohl vyjádřit Čonkin, ten se snad i svezl, uvidíme co řekne.
S Volvem FE 6x2 demo jsem nejel, ale myslel jsem si, že když Volvo dělá jedny z nejlepších automatizovaných = robotizovaných (I-Shift) převodovek pro velké auta (FH, FM, FMX), tak jsem nepředpokládal problém u střední řady FE. Ale když se vrátím v čase, tak my máme MAN TGM 18.280 4x2 BL z roku 2008, je tam automatizovaná předovka ZF AS-Tronic 12AS a mám z toho podobné pocity jak popisuješ z Volva FE 6x2, tzn. u prázdného auta to řadí podle mě zbytečně ve vysokých otáčkách, naložené je to lepší. Máme taky MAN TGA 26.360 6x2-2 LL z roku 2004, má taky ZF AS-Tronic 12AS, ale větší řadu, ten řadí dobře. U MAN TGM si po prázdnu pomáhám páčkou pod volantem, u prázdného auta řadím ručně. K demu Volvo FE 6x2 by se mohl vyjádřit Čonkin, ten se snad i svezl, uvidíme co řekne.
Tatra + MAN = Superstroj!
Chlapi dekuju za vaše postřehy. Ono je to tak že ja střidam dva hákové nosiče,malé tgl 12t a scanii s vlekem a to kolem komina takže su za ty roky natočený a nařazený až až takže bych se automatu nebránil ale abych do toho pořad zasahoval tak to raději zustanu u klacku.Šéf mi řekl ať řeknu co koupíme protože v tom budu sedět já a proto sonduju ať nešlápnu vedle.
tomspajk - to už není tak úplně pravda, protože řada FE může být vybavená už i 12-ti stupňovým I- Shiftem - což byl případ té demo-sklopky. Na rozdíl od řady FL, kde je jedinou automatizovanou/ robotizovanou převodovkou 6-ti kvalt I-sync. Zbytek zítra, den byl dlouhej, dobrou... .
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
PETR 1 - Manuálním zasahováním do převodovky v automatickym režimu časem rozhodíš řídící jednotku a musí se v servisu znovu naprogramovat. Manuální řazení jenom v manuálním režimu a když je tam navolenej automatickej režim, tak by to měl řidič nechat na něm. Na ovlivnění rychlosti řazení v automatickym režimu tam je přepínač P/E.
No dovolím si trochu oponovat myslím že jednotku nerozhodíš,není důvod a tlačítko P/E je power/eco o po tomto přepnutí dochází k řazení ve vyších otáčkách.To co jsem myslel já není rychlost řazení ale změna režimu řazení.Jinak bude řadit auto nastavené na MKD a jinak na regionální provoz a jinak na stavební provoz.Toto ti nakonfiguruje již prodejce podle toho co mu zdělíš že bude provozovat.S tím může souviset i jiný diferenciál atd.
Rob82-to je informace někde z parkoviště od pumpy, ne ?
Jak píše PETR1. Rychlost řazení zůstane stejná. Ta almara prostě musí rozepnou spojku, vyřadit, počkat, až jedna řadicí vidlice dojede podle snímače do konce a pak spustí
druhou, zařadí, sepne spojku....stejně jako řidič, když řadí manuálně. Na rozdíl od klasického automatu, kde prostě ventily přepustí tlak oleje do lamelových spojek a je zařazeno.
Že automatizovaná převodovka není řešení pro každou aplikaci je jasné, své by k tomu mohli říci třeba pražští hasiči.
Na dvou FL mají 6-ti stupňový I-sync a pro některé situace ta převodovka asi opravdu není vhodná.
Jisté relativní nevýhody by měl eliminovat dvojspojkový I-shift.
Další pravda je, že i s automatizovanou převodovkou je potřeba naučit se jezdit, spousta věcí se dá řešit citlivým používáním pedálů plynu a brzdy.
Jak píše PETR1. Rychlost řazení zůstane stejná. Ta almara prostě musí rozepnou spojku, vyřadit, počkat, až jedna řadicí vidlice dojede podle snímače do konce a pak spustí
druhou, zařadí, sepne spojku....stejně jako řidič, když řadí manuálně. Na rozdíl od klasického automatu, kde prostě ventily přepustí tlak oleje do lamelových spojek a je zařazeno.
Že automatizovaná převodovka není řešení pro každou aplikaci je jasné, své by k tomu mohli říci třeba pražští hasiči.
Na dvou FL mají 6-ti stupňový I-sync a pro některé situace ta převodovka asi opravdu není vhodná.
Jisté relativní nevýhody by měl eliminovat dvojspojkový I-shift.
Další pravda je, že i s automatizovanou převodovkou je potřeba naučit se jezdit, spousta věcí se dá řešit citlivým používáním pedálů plynu a brzdy.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
To je informace od mechaniků z Volva. Já nemám čas postávat na pumpách, musím jezdit . A navíc se mi to ověřilo aji v praxi. Když jsem sedl do FH po někom, kdo se montoval do řazení automatu, tak to bylo poznat, že je ,,rozhozeny". Dalo se do servisu, znovu naprogramovali jednotku a řadilo to perfektně.
No hele tady ti nikdo taky moc nepomůžem.Bude to stejně o tvém rozhodnutí.Když tu někdo napíše nějakou značku tak se najde někdo kdo ti to hned vyvrátí.Můj názor zohledni servisní sít v tvém okolí,podívej se po stejném autě v okolí a další důležitý bod kam tě táhne bakovní konto a kam srdce.Servis a konto hodně napoví a srdce to časem přejde. Nástavbu ti dneska udělají na čemkoliv.Přeju dobrou volbu.
Žlutý demo-tridem euro 6 je pořád v ČR, aktuálně hnízdí u nás v Čestlicích.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů