Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
chasspel
Příspěvky: 3
Registrován: pát kvě 07, 2010 10:04 pm
Bydliště: tuatam

Kam zapojit denní světla?

Příspěvek

Ahoj, může někdo poradit jak (kam) nejlépe zapojit denní světla na FH13 2012?
Auto má xenonové výbojky,tak bych to nerad nějak narušil.Představu bych měl takovou aby automatické vypnutí světel šlo volit pomocí přepínače mezi parkovacími a potkávacími světly.Už jsem se v tom trochu vrtal,ale nevím kam to dát ať je to uděláno kultůrně.Díky za rady hlavně fundovaným odborníkům.
ned kvě 04, 2014 10:45 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Záleží na typu světel, co máš. Většina normálních světel má krabičku s třema drátama, plus, minus a ovládací. Většinou se plus a minus natahuje na alternátor, nevyžaduje to zásah do el. instalace, jen se na svorky přidá další očko. Aby to vyhovělo předpisu, že světla musí zhasnout po rozsvícení obrysových světel, tak se ovládací zapojuje na okruh parkovaček, tudíž se musíš napojit někde u světla, ať nemusíš rozebírat půl auta. Najdi si drát od žárovky obrysovek a cvakni se na něho.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon kvě 05, 2014 6:56 am

chasspel
Příspěvky: 3
Registrován: pát kvě 07, 2010 10:04 pm
Bydliště: tuatam

Příspěvek

Ano,to je mi vše naprosto jasné.Ale proto jsem dotaz vznesl zde..do sekce Volvo.Jak jsem napsal:xenony,nebo jak se použité výbojky správně jmenují?Volva znalí vědí že obrysová světla jsou LED diodová,tzn.že jsou napájena nejspíše napětím menším než 24V.Dále nechci napojovat ovládací drát někde na vodič před světlo nebo konektor,protože nechci po zimě řešit zkorodované místo napojení, nebo hlášení závady na přístrojovém štítu.Volvo dále používá řídicí jednotku osvětlení,takže světla nemají pojistky kdyby někdo chtěl poradit že připojit tam.O připojeni napájení k alternátoru už jsem taky uvažoval,ale nemůžou světla narušit regulaci dobíjení?U TATRY by to bylo mnohem lehčí :D . Díky všem za další náměty.
ned kvě 11, 2014 9:53 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Příteli, ne každý řidič Tatry je vidlák v gumákách od hnoja. 20 let se úspěšně živím jako elektrikář, z toho 7 let v servise jako autoelektrikář, tak si troufám tvrdit, že nějakou tu zkušenost mám. Není spoj, jako spoj. Pokud si napojení na drát představuješ tak, že ho ošmidláš nožem a namotáš na něho další, tak potom po zimě opravdu budeš řešit zkorodované místo. Do regulace alternátoru nijak nezasahuješ, takže ti ho napojení na svorky B+ a ukostření nijak nenaruší. 8)
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon kvě 12, 2014 6:33 am

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Draku, popravdě beze srandy. pokud bys udělal nějakou ukázku jak má správné napojení drátů vypadat, tak bych to uvítal :-D Já používám klasické konektorky, když sem líný tak takové ty zacvakávací "zloděje", někdy čokoládky. Ale popravdě izolace není dokonalá ani u jednoho typu, hlavně když je drátů více (rozdvojuju, roztrojuju) a izolačka je super ale jak se do ní dostane voda, tak už se nedostane ven a rezne to a rezne :-) Tak by mě zajímal názor odborníka :-D
úte kvě 13, 2014 3:04 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Správně to dělal jeden můj známý,oba konce odholit,dráty do sebe zamotat,pocínovat,natáhnout přes to smršťovačku a do ní vmáčknout trochu silikonu,při smrštění se silikon vytlačí,utěsní se to a spoj je věčný ! :D

Taky se celkem často hrabu v elektrice a jelikož jsem čuník a nechci se s tím takhle párat,tak používám na napojení krimpovací dutinky s plastovým převlekem,který se zamáčkne a přes to víc vrstev izolačky,když jí pořádně utáhneš,tak to většinou přežije několik zim bez úhony :)

A napojení drátu-rozdvojení dělám taky těmi zlodějskými propojkami a izolačka,i když správně by se to mělo odholit,kabely do sebe zamotat ,zacínovat a pak izolovat,jenže kdo s sebou v polních podmínkách tahá pájku,cín a ještě zdroj 220V? :D
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte kvě 13, 2014 11:36 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Buď jak píše JiRaY, nebo na to existujou takový silikonový válečky, který se přes pocínovaný spoj přetáhnou a na to smršťovačka, nebo je dobrá taková jakoby pogumovaná izolačka, ta je taky na furt. I nějaká tužší vazelína se dá do té smršťovašky použít, prostě cokoli, co zabrání vodě dostat se na kov. Takový ty nacvakávačky od Bernera jsou naprd, jednak mají strašně malou plochu styku, takže vzniká přechoďák a při větším odběru se to časem vyhřeje a vůbec není vhodná navenek. Prodává se toho spousta, ale mám dobrou zkušenost s tímto, tak zatím netřeba hledat nic jinýho.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
stř kvě 14, 2014 6:53 am

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů