Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, Leoš H, Globe

Odpovědět
Lecho
Příspěvky: 66
Registrován: pon čer 16, 2008 4:05 pm
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Ahoj mam dotaz koupil jsem lesovuz je to 6x4 ruka vzadu a vlek doll. Dela mi problem parkovaci brzda. Zatahnu ventil parkovaci brzdy a nekdy se mi zabrzdi vlek nekdy ne. Kdyz mam zatahlou parkovaci brzdu tak na zlutem ventilu neni zadny tlak a stlacim ho normalne rukou az po par minutach je tam minimalni tlak a paky se pomalu zabrzduji na vleku. Kdyz prijdu na druhy den kdyz je auto bez tlaku a nastartuji nafoukam tak vlek reaguje na parkovaci ventil a kdyz chci stlacit na koncovce na aute ventil tak uz ho nestlacim rukou je tam dostatecny tlak. Rikali mi ze volvo nebrzdi parkovaci brzdu vlek ale nejak se mi nezda nekd mi vlecka prizvedne zadek auta a mam obavy ze mi to popojede. Kde je pravda brzdi nebo nebrzdi na parkovaci brzdu vlek ja mam pocit ze musi a mam dojem ze je spatny ventil zluta . I cervena hadice vede do brzdice privesu na aute ? Brzdic privesu a modulator ebs je to same ?
sob lis 10, 2018 11:37 pm

Pápa
Příspěvky: 97
Registrován: ned úno 12, 2012 11:05 pm
Bydliště: Česká republika

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Co mám já zkušenosti tak Volvo na parkovací brzdu přívěs ani návěs nezabrzdí.
ned lis 11, 2018 9:52 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9206
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

volvo standartně při ruční brzdě nebrzdí vlek ani návěs ,,,, jak je to u speciálů nevím , pokud brzdíš ručkou "nouzově" ---pomalu zatahuješ chová se to jako bys šlapal na pedál, jakmile přetahneš ručku na doraz a auto stojí , je zabržděný jen auto ....ale například origo severní 60-ti tuny to mají asi jinak ...zjistíš to podle win a přesný specifikace .....zatím sem neslyšel jediný problém s autom, ručkou .....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
ned lis 11, 2018 9:57 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 989
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Jak píše Pápa a martin440 - navíc pod pákou ruční brzdy je pojistný ventil r.b., který vyskočí, když poklesne tlak v soustavě pod 4 bary.
Pokud máš soupravu ráno bez vzduchu a dofoukáš jí, právě přes tenhle vyskočený pojistný ventil jde vzduch do žluté hadice - proto je pod tlakem.
Když ho zamáčkneš, brzdí r.b. zas jen auto = žlutá bez tlaku. Úpravy mívají lesovozy a roztahovacím návěsem, to ale podle všeho nemáš.
Brzdič přívěsu = u auta s EBS modulátor přívěsu.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned lis 11, 2018 4:58 pm

Lecho
Příspěvky: 66
Registrován: pon čer 16, 2008 4:05 pm
Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Mam vlecku bez roztahovani je to cisto krevny sved smontovany ve svedsku s povolenou celkovou na 70t. Takze kdyz zatahnu rucku a vytahnu jeste ventil tak to bude brzdit i vlek? Mel jsem scanii 6x6 a tam to bylo podobne paka byla na auto a ventil byl na naves. Funkce bude stejna? Zatim me to na rucku brzdi i vlek tak to skusim jak to bude zase tlacit do auta vlek. Prave j jsem nafoukal dal klin zmackl ventil auto odbrzdil tlak v soustave max a zatahl jen parkovaci paku a zabrzdil se i vlek. Jsem s toho jelen.Volvo jsem nikdy nemel a uz vubec jako zamestnanec.
ned lis 11, 2018 11:26 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9206
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

aha ....tak tam máš klasika páku ventil + ještě ten vytahovací ventil ???? vyfoŤ to !!!! to je základ :wink: koukni do manuálu jestli ho máš a laboruj zkoušej aby ji pochopil sám jak to přesně funguje ta tahací m mačkací by měla fungovat tak , že při plným tlaku zatlačíš ´= odbržděno ,,,,, když auto stojí a klesne mu tlak sama vyleze ta pačka-ventil a zabrzdí se vlečňák .....při nafoukání musíš odbrzdit ručně .... použít se to dá i když zastavíš ...ručně zabrzdíš všechno .... ten ventil se nedá použít jako nouzová ruční brzda za jízdy bacha !!!! ja napřed nepochopil že je to starej typ :think: :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pon lis 12, 2018 11:57 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 989
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Starej typ to měl úplně stejně, od prvního FH12 z roku 93.....
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
pon lis 12, 2018 1:20 pm

wacky.mario
Příspěvky: 13
Registrován: pon zář 09, 2013 12:15 pm
Bydliště: Dubá

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Asi trochu off, ale mám fh4, klasika tahače, pouze zvýšená nejvyšší technicky přípustná Váha, k věci. Když jsme to přivezli nový, zaprahuji náves při zatažené ruční brzdění samozřejmě no a co se mě udivilo, tak ve žluté žádný tlak, říkám si, auto 21. Století a neumí zabrzdit náves? Pro mě při naší práci vážný problém. Koukám do knížky, aktivace návesove brzdy - přidrž páku motorové brzdy 3 vteřiny, tak ok, funguje - jenže! Aktivuji, volvo po 2,5 minutě samo chcipne a normálně se mi náves sám odbrzdí... aktivuji, vypnul klíček a opět odbrzdeni, takže k ničemu.
Zmocňuje se mě vztek, volám servis Turnov, Ústí nad Labem, Loděnice, Hradec a všude stejná odpověď - ne pane, žádné volvo nebrzdí a neumí brzdit náves stále, ale počkejte až uteče vzduch a pruzinaky vám to zabrzdi... rada na přesdržku...
Jenže! Pak volá jeden technik z Prahy že volali z Turnova že chci brzdit na ruční brzdu i návesem a že ať to přivezu, že je to práce na 20 minut, přepoji se nějaká hadice, přehraje soft a tradá!!! Bylo mi divný že by týpek ve Švédsku se 3mi návesy dřeva šel na kafe a nechal u silnice zabrzdenyho jen kozlika - přímo volvo má na to servisní plán a není to problém.
Takže dneska zatáhnu ručku a brzdí vše, uteče vzduch, brzdí vše.
Auto vybavené elektrickou parkovací brzdou, pruzinaky i na přední náprave a dávkování brzdne síly ventilem na celou soupravu a nouzové brzdění ruční brzdou též funkční - vyzkoušené bohužel....
Tak jen něco málo k té ruční brzdě...
Fuj to jsem se rozepsal😁
... kde ostatní jsou na laně, Magnum samohybný zustane...
pon pro 10, 2018 8:56 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 989
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: Volvo fh 610 6x4 r.v. 2005

Příspěvek

Taky něco málo...:
Existuje tzv. "Kontrolní poloha parkovací brzdy"
Podle předpisů musí parkovací brzda motorového vozidla udržet na svahu celou nákladní soupravu i při uvolněné brzdě přívěsu. Pro kontrolu funkčnosti má ventil parkovací brzdy
kontrolní polohu, při níž je brzda s pružinovým válcem sepnuta a brzda přívěsu odbržděna. U Volva je to už léta řešeno tak, jak je výše popsané a řádně homologované.
Vyjímky a úpravy jsou samozřejmě možné, hlavně v závislosti na celkové hmotnosti soupravy.....
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř pro 12, 2018 7:40 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host