Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
jozin.... nebuď nenažranej komanče na Vás liaz 300 ponny a 50 tun za prdel
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
to Samer:
Už se to tu řešilo, opravdu je to 8x4 se zvedačkou:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1185
A tady bližší info + video, příspěvek z 13 září 2015:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=2880
Už se to tu řešilo, opravdu je to 8x4 se zvedačkou:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1185
A tady bližší info + video, příspěvek z 13 září 2015:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=2880
Tatra + MAN = Superstroj!
A už není jediné....jinak při zvedačce nahoře krásná manévrovatelnost, alespoň u 6x4
Další dva kousky (FMX 6x4 a 8x4 s nástavbou VS-mont) máme na dvoře, připravují se na dubnovou předváděčku.
Další dva kousky (FMX 6x4 a 8x4 s nástavbou VS-mont) máme na dvoře, připravují se na dubnovou předváděčku.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
to Čonkin:
Vidím, že v ČR jsou bohaté firmy, když do sklopky 6x4 dávají 540 koní a Alu kola ... Nevíš kdo je šťastným majitelem (stačí region)?
Pokud jde o zvedání poháněné nápravy u Volva, mám na Tebe jako technicky znalého pár otázek:
1, kolik je nárůst váhy při zvedačce?
2, jaký je asi příplatek?
3, všechna úspora paliva je pouze u prázdného auta, jsou to +/- 3 L/100 km?
4, to odpojení pohonu poslední nápravy se děje automaticky tlačítkem na zvedání nápravy, nebo má auto 2 tlačítka, jedno na zvedačku a druhé na odpojení pohonu?
5, jde zvednout/přizvednout poslední nápravu i u naloženého auta (Anfahrhilfe)?
6, má to Volvo patentováno? Ještě poháněnou zvedačku umí SISU (na pérech) a Ginaf (hydropneumatické pérování), ale na vzduchu je asi Volvo jediné.
7, Renault to nedostane?
8, jaké je max. zatížení na poháněné nápravě při zvednuté zvedačce (11,5 t?). Pokud je to méně např. jen 9 tun, tak by se mohlo stát, že u prázdných aut, které jsou relativně těžké (např. 6x4 natahovák s rukou a prázdným šroťáckým kontejnerem) ta zvedačka vůbec nebude fungovat?
Napadlo mě, že pokud se u prázdného auta a zvednuté nápravě se o dost zlepší poloměry otáčení a řidič najede po prázdnu na nakládku, kde je to fakt natěsno, tak pak s plným už nemusí vyjet ...
Vidím, že v ČR jsou bohaté firmy, když do sklopky 6x4 dávají 540 koní a Alu kola ... Nevíš kdo je šťastným majitelem (stačí region)?
Pokud jde o zvedání poháněné nápravy u Volva, mám na Tebe jako technicky znalého pár otázek:
1, kolik je nárůst váhy při zvedačce?
2, jaký je asi příplatek?
3, všechna úspora paliva je pouze u prázdného auta, jsou to +/- 3 L/100 km?
4, to odpojení pohonu poslední nápravy se děje automaticky tlačítkem na zvedání nápravy, nebo má auto 2 tlačítka, jedno na zvedačku a druhé na odpojení pohonu?
5, jde zvednout/přizvednout poslední nápravu i u naloženého auta (Anfahrhilfe)?
6, má to Volvo patentováno? Ještě poháněnou zvedačku umí SISU (na pérech) a Ginaf (hydropneumatické pérování), ale na vzduchu je asi Volvo jediné.
7, Renault to nedostane?
8, jaké je max. zatížení na poháněné nápravě při zvednuté zvedačce (11,5 t?). Pokud je to méně např. jen 9 tun, tak by se mohlo stát, že u prázdných aut, které jsou relativně těžké (např. 6x4 natahovák s rukou a prázdným šroťáckým kontejnerem) ta zvedačka vůbec nebude fungovat?
Napadlo mě, že pokud se u prázdného auta a zvednuté nápravě se o dost zlepší poloměry otáčení a řidič najede po prázdnu na nakládku, kde je to fakt natěsno, tak pak s plným už nemusí vyjet ...
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát pro 25, 2009 12:54 pm
- Bydliště: mám kde bydlet
To Čonkin;
mohl bych poprosit pár fotek spodku motoru na Volvo FMX euro 6, jak je to vyřešeno z ochranou chladiče, motoru atd., máme Mana euro 6 a tam je všechno odkryté, na Volvo FMx euro 5 mame všechno zakryte plechem, vím, že je to kvůli chlazení motoru euro 6 ale zajímá mně to Volvo Fmx euro6.
Děkuji
mohl bych poprosit pár fotek spodku motoru na Volvo FMX euro 6, jak je to vyřešeno z ochranou chladiče, motoru atd., máme Mana euro 6 a tam je všechno odkryté, na Volvo FMx euro 5 mame všechno zakryte plechem, vím, že je to kvůli chlazení motoru euro 6 ale zajímá mně to Volvo Fmx euro6.
Děkuji
Safky:
váha dle vážení v Žebráku včetně náplatků 14900 kg (tak 500 kg nad očekáváni...)
Spotřebu jsem nevynuloval a celkem by byla asi zkreslená (umorné popojíždění mnoha kolonami po D1... 310km / 6hodin s jednou 45... )
Odpojení pohonu se děje automaticky při zvednutí (teda myslím, je tam jen jedno tlačítko)
Je tam tlačítko přenesení váhy na hnanou, podobně jako u tridemu.
Příplatek bych věděl docela přesně , a váhový rozdíl udajně zanedbatelný (ale nedokážu posoudit, nicméně vypadá že je tam navíc jen válec co tu nápravu zvedá).
Co mě ale zarazilo, že pokud je náprava dole svítí symbol podobně jako když zapneš u klasické 8x4 mezinápr. uzáverku...
Na tom X-high podvozku je to dost vysoký (podlaha kabiny 183cm od země , lezu do toho jak na posed..., celková výška 355cm).
A určitě je to pohodlnější i když dvě pření nápravy na pérech tak po D1 oproti 8x4 perové znatelný rozdíl...
váha dle vážení v Žebráku včetně náplatků 14900 kg (tak 500 kg nad očekáváni...)
Spotřebu jsem nevynuloval a celkem by byla asi zkreslená (umorné popojíždění mnoha kolonami po D1... 310km / 6hodin s jednou 45... )
Odpojení pohonu se děje automaticky při zvednutí (teda myslím, je tam jen jedno tlačítko)
Je tam tlačítko přenesení váhy na hnanou, podobně jako u tridemu.
Příplatek bych věděl docela přesně , a váhový rozdíl udajně zanedbatelný (ale nedokážu posoudit, nicméně vypadá že je tam navíc jen válec co tu nápravu zvedá).
Co mě ale zarazilo, že pokud je náprava dole svítí symbol podobně jako když zapneš u klasické 8x4 mezinápr. uzáverku...
Na tom X-high podvozku je to dost vysoký (podlaha kabiny 183cm od země , lezu do toho jak na posed..., celková výška 355cm).
A určitě je to pohodlnější i když dvě pření nápravy na pérech tak po D1 oproti 8x4 perové znatelný rozdíl...
to Šurda:
Díky za info! Ještě mě napadlo, jde dát uzávěrka jen 1. zadní nápravy, když je zvedačka nahoře?
No celková výška 355 cm, to už je celkem problém, my někde bojujeme s Phoenixem a ten má cca. 330 cm. Pro nás optimální výška pro sklápěčku cca. 300 až 310 cm a pak projedeme úplně všude a řidič ani nemusí dávat pozor.
Díky za info! Ještě mě napadlo, jde dát uzávěrka jen 1. zadní nápravy, když je zvedačka nahoře?
No celková výška 355 cm, to už je celkem problém, my někde bojujeme s Phoenixem a ten má cca. 330 cm. Pro nás optimální výška pro sklápěčku cca. 300 až 310 cm a pak projedeme úplně všude a řidič ani nemusí dávat pozor.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů