Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Šurda:
Jak to nakonec dopadlo s váhou auta včetně korby? A co spotřeba na trase Žebrák - Olomouc? Díky za info!
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 25, 2016 2:44 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

spz si vsimam,moje uchylka...500 s nebude zadna vyhra,jak tam zapnes tiosak a celkova bude 60t :D ,motor na to nema.Bud 540 nebo aspon kratky diferak.
Neřeším...
pát bře 25, 2016 5:40 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

jozin.... nebuď nenažranej :D :D :D komanče na Vás liaz 300 ponny a 50 tun za prdel :lol: :lol:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát bře 25, 2016 6:46 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

neboj to uz tu bylo....taky jsem mel MTS,sajtny v poho :D .Tak ono to jede celkem,pri 40t celkove,ale deset tun plus nevim no.
Neřeším...
pát bře 25, 2016 7:07 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hele...ja jsem asi nejakej opozdenej, ale proc mas na SPZ 8x4? Která další naprava je na tom aute hnana? Vypada to jako 8x2...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát bře 25, 2016 9:15 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Samer:
Už se to tu řešilo, opravdu je to 8x4 se zvedačkou:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1185

A tady bližší info + video, příspěvek z 13 září 2015:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=2880
Tatra + MAN = Superstroj!
pát bře 25, 2016 9:29 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

A už není jediné....jinak při zvedačce nahoře krásná manévrovatelnost, alespoň u 6x4 :thumbud:

Obrázek Obrázek

Další dva kousky (FMX 6x4 a 8x4 s nástavbou VS-mont) máme na dvoře, připravují se na dubnovou předváděčku.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob bře 26, 2016 1:17 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

fajn sklopka,fajn motor,fajn kola...deset bodu.
Neřeším...
sob bře 26, 2016 2:10 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Čonkin:
Vidím, že v ČR jsou bohaté firmy, když do sklopky 6x4 dávají 540 koní a Alu kola ... Nevíš kdo je šťastným majitelem (stačí region)?

Pokud jde o zvedání poháněné nápravy u Volva, mám na Tebe jako technicky znalého pár otázek:
1, kolik je nárůst váhy při zvedačce?
2, jaký je asi příplatek?
3, všechna úspora paliva je pouze u prázdného auta, jsou to +/- 3 L/100 km?
4, to odpojení pohonu poslední nápravy se děje automaticky tlačítkem na zvedání nápravy, nebo má auto 2 tlačítka, jedno na zvedačku a druhé na odpojení pohonu?
5, jde zvednout/přizvednout poslední nápravu i u naloženého auta (Anfahrhilfe)?
6, má to Volvo patentováno? Ještě poháněnou zvedačku umí SISU (na pérech) a Ginaf (hydropneumatické pérování), ale na vzduchu je asi Volvo jediné.
7, Renault to nedostane?
8, jaké je max. zatížení na poháněné nápravě při zvednuté zvedačce (11,5 t?). Pokud je to méně např. jen 9 tun, tak by se mohlo stát, že u prázdných aut, které jsou relativně těžké (např. 6x4 natahovák s rukou a prázdným šroťáckým kontejnerem) ta zvedačka vůbec nebude fungovat?

Napadlo mě, že pokud se u prázdného auta a zvednuté nápravě se o dost zlepší poloměry otáčení a řidič najede po prázdnu na nakládku, kde je to fakt natěsno, tak pak s plným už nemusí vyjet ...
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 26, 2016 4:07 pm

bouracka11
Příspěvky: 37
Registrován: pát pro 25, 2009 12:54 pm
Bydliště: mám kde bydlet

Příspěvek

To Čonkin;
mohl bych poprosit pár fotek spodku motoru na Volvo FMX euro 6, jak je to vyřešeno z ochranou chladiče, motoru atd., máme Mana euro 6 a tam je všechno odkryté, na Volvo FMx euro 5 mame všechno zakryte plechem, vím, že je to kvůli chlazení motoru euro 6 ale zajímá mně to Volvo Fmx euro6.
Děkuji
sob bře 26, 2016 4:45 pm

Bert 78
Příspěvky: 163
Registrován: sob lis 15, 2014 5:03 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek

Na fb Volva je údajně majitel Martin Vaňhata, já ho osobně povozil na předváděcí akci Volva ve Výklekách s FMX 500 6x4 s automatem.
sob bře 26, 2016 5:38 pm

Uživatelský avatar
Tomino
Příspěvky: 498
Registrován: pát led 26, 2007 6:03 pm
Bydliště: Slavičín

Příspěvek

a já sem si říkal že je mně to auto povědomé, má to Martin Vaňhara, ve čtvrtek k nám s tím dovezl makadam.
sob bře 26, 2016 6:20 pm

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Žula rácov už má taky 6x4 se zvedačkou. Modrý pětikilo a nástavba myslím vsmont. Tahat za tím budou tříosýho panava.
sob bře 26, 2016 6:33 pm

Uživatelský avatar
Šurda
Příspěvky: 457
Registrován: pát pro 01, 2006 6:23 pm
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky:
váha dle vážení v Žebráku včetně náplatků 14900 kg (tak 500 kg nad očekáváni...)
Spotřebu jsem nevynuloval a celkem by byla asi zkreslená (umorné popojíždění mnoha kolonami po D1... 310km / 6hodin s jednou 45... :roll: )
Odpojení pohonu se děje automaticky při zvednutí (teda myslím, je tam jen jedno tlačítko)
Je tam tlačítko přenesení váhy na hnanou, podobně jako u tridemu.
Příplatek bych věděl docela přesně :wink: , a váhový rozdíl udajně zanedbatelný (ale nedokážu posoudit, nicméně vypadá že je tam navíc jen válec co tu nápravu zvedá).
Co mě ale zarazilo, že pokud je náprava dole svítí symbol podobně jako když zapneš u klasické 8x4 mezinápr. uzáverku...
Na tom X-high podvozku je to dost vysoký (podlaha kabiny 183cm od země , lezu do toho jak na posed..., celková výška 355cm).
A určitě je to pohodlnější i když dvě pření nápravy na pérech tak po D1 oproti 8x4 perové znatelný rozdíl...
sob bře 26, 2016 7:30 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Šurda:
Díky za info! Ještě mě napadlo, jde dát uzávěrka jen 1. zadní nápravy, když je zvedačka nahoře?
No celková výška 355 cm, to už je celkem problém, my někde bojujeme s Phoenixem a ten má cca. 330 cm. Pro nás optimální výška pro sklápěčku cca. 300 až 310 cm a pak projedeme úplně všude a řidič ani nemusí dávat pozor.
Tatra + MAN = Superstroj!
sob bře 26, 2016 7:51 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů