Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Re: Nová generace FH (2012)
Když to čtu, tak se směju a všem musím dát za pravdu. Jen by mě zajímalo, co na to pan diler z Pruhonic, který tvrdil, že se o auto špatně starám.
Osobně si říkám, že auto ani nemusí jít do kopřiv. 600tis najeto a začíná se pomalu rozpadat, tu upadne páčka od sedačky, tu upadne delkík od střešního okna, čekám kdy se rozkočí převodovka, neb to jsou rány jak kdyby ty rychlosti tam rvali dvouručákem. 600tis a musel jsem nafasovat kanystřík s olejem neb motor začíná papat. Šéfovi už dochází taky trpělivost, tak začíná pokukovat po Manech, Snad ho v Pruhonicích nepřesvědčí cenová politika.
Osobně si říkám, že auto ani nemusí jít do kopřiv. 600tis najeto a začíná se pomalu rozpadat, tu upadne páčka od sedačky, tu upadne delkík od střešního okna, čekám kdy se rozkočí převodovka, neb to jsou rány jak kdyby ty rychlosti tam rvali dvouručákem. 600tis a musel jsem nafasovat kanystřík s olejem neb motor začíná papat. Šéfovi už dochází taky trpělivost, tak začíná pokukovat po Manech, Snad ho v Pruhonicích nepřesvědčí cenová politika.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Nová generace FH (2012)
Jinak s tím AD Blue nepodceňujte, jakmile dojdete do druhého levelu(Omezení otáček a snížení výkonu na 60%) hledejte nejbližší servis.
Osobně jsem došel až do 4tého levelu, kdy auto jelo jen 20km/hod, ale byl jsem už 500metrů od servisu.
A až se budete ptát proč jsem to nechal dojít tak daleko, tak jsem do poslední chvíle věřil že se to rozchodí. Už několikrát se to vzpamatovalo po odpočítávání cca třech hodinách.
Jinak na straně 195 návodu na obsluhu máte všechny levely popsány.
Osobně jsem došel až do 4tého levelu, kdy auto jelo jen 20km/hod, ale byl jsem už 500metrů od servisu.
A až se budete ptát proč jsem to nechal dojít tak daleko, tak jsem do poslední chvíle věřil že se to rozchodí. Už několikrát se to vzpamatovalo po odpočítávání cca třech hodinách.
Jinak na straně 195 návodu na obsluhu máte všechny levely popsány.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Nová generace FH (2012)
Něco málo jsem dával tady: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1170
A jinak pán Čonkin
A jinak pán Čonkin
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Nová generace FH (2012)
Už někdo řešil ty rány v převodovce? Dělá mi to renault t520 , stejná skříň jako fh 500, v servisu jsem byl několikrát na kalibraci, výsledek nula. Auto má 270tis. Nechci vyndavat skříň, ale zaroveň čekat až z toho vylítne nejaka hřídel.....
Re: Nová generace FH (2012)
Moje fh to dělá taky, občas když to podrazuje o několik kvalitu dolů, třeba při dojezdu do křižovatky. 800tis a jede pořád. Staré fh2 to dělalo taky a najezdil sem 1,5mega.
Re: Nová generace FH (2012)
No kdyby to dělalo při podřazení tak to taky neřešim, ale ono to bouchá když to řadí nahoru, třeba zařadí 7 chvilku nic, bouchne a jede. Někdy větší rána, někdy menší.Nepravidelně u všech rychlostí. I z neutralu když zařadím někdy bouchne až mi poskočí auto, když mám odbrždíno . A při rozjezdu poskakuje a zase, někdy jo někdy ne a to mám před 3 týdny udělanou kalibraci spojky.
Re: Nová generace FH (2012)
mlati mi to uplne stejne, jak popisujes. neresim to.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Nová generace FH (2012)
no už mě to občas udělá malý "grc" i při klasika řazení ...synchrony už asi maj dost .... je to prostě znát rány neřešim ,,,,, doufám že se nepostavim na čumák jako u starýho matesa když se to roztrhlo a kardanka se zapíchla do pešungu
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Nová generace FH (2012)
Ctirad - mali sme to na aute tiez, ale uz malo natocene 1300000km, nieje to len preprogramovanim spojky. Spojka, tie kabely,radicka vse nove musi ist a HLAVNE od zadu prevodovky, ako je vyvod na kardan, je tam lozisko,ktore je roztrhnute, a kulicky nasypane v prevodovke. Preto to poskakovanie, pretoze hlavna hriadel v prevodovke ma volu, snimac to blbe pobera a spojka sa to snazi dospanovat. Dojde to az do takeho stadia, ze stlacis plyn a bude dobrych 10-15sek trvat nez sa da auto do pohybu,samozrejme skakanim. Najhorsie to Bude v malych kvaltoch, v stau a krizovatkach, kedy potrebujes okamzitu odezvu na plyn. Vo volve ti taku opravu neponuknu, bo stoji batoch penazi, ale moze to dopadnut az tak, ze to vecer odstavis a rano sa uz nerozjedes,vlastna skusenost
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Nová generace FH (2012)
Tak já mám další radosti. Každé ráno musím absolvovat cirkus s převodovkou, teda spis se spojkou. Automat buď nepreradi a rozeřve se alarm, který se domáhá okamžitého zastavení (moc fajn na dálnici) Nebo při pomalé jízdě při zastavení spojka proste nespojkuje a za urputneho brzdění motor zdechne. Jednou jsem tak jednomu Polákovi malém nacouval při parkování do kabiny a podruhé mě to tak samo vyzduchalo až do půlky křižovatky, než to konečně zdechlo a ze jsem hooodne brzdil.
Po zastavení a vyřazeni do neutrálu to všechno ztichne a muzu to zkoušet znova. Dělá to jen za studena, zbytek dne už vše normálně.
Po zastavení a vyřazeni do neutrálu to všechno ztichne a muzu to zkoušet znova. Dělá to jen za studena, zbytek dne už vše normálně.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Nová generace FH (2012)
Jakub - cidlo na spojke nerozpaja. 2priciny, bud iba vadne cidla, staci vymenit, alebo prdlo gufero na prevodovke a natiekol olej do spojky. Musi ist prevodovka von, rozhodit prevodovku, nova spojka samozrejme a nove cidlo na spojke a prevodovke studene to robi preto, ze sa musi ohriat olej co je nateceny v spojke. Kukni pod auto, ci zo spoja medzi motorom a prevodovkou nekapka trochu olej, alebo zda to v tom spoji nieje orosene.
Naposledy upravil(a) peter gasparovic dne čtv říj 11, 2018 11:22 pm, celkem upraveno 1 x.
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Nová generace FH (2012)
To je diagnostika značky Peter
Něco takového jsem si myslel. Teď ještě se dostat na servis, bo šéfa to jaxi moc nesere (auto jezdí,tak co)
Fakt mě to auto už nebaví
Něco takového jsem si myslel. Teď ještě se dostat na servis, bo šéfa to jaxi moc nesere (auto jezdí,tak co)
Fakt mě to auto už nebaví
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Nová generace FH (2012)
Jakub - moze to dopadnut az tak, ze na tom budes stat a auto furt pojde, hlavne nech nie si nalozeny, to ta pak bude tlacit furt volvo nieje zle auto, akurat potrebuje trochu tej pece, na co v servisoch bud prdia alebo to ignoruju. Take dotiahnutie prevodovky pri 300.000km nerobi nik, vymena loziska na prevodovke pri 400.000km nebo prehadzovanie zadnych gum, koli zlemu zbiehaniu, a podobnych milion veci sa proste nerobi, idealne je menit kus za kus a nic neopravovat
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Nová generace FH (2012)
To tlaceni už jsem si vyzkoušel. Oroseny jsem z toho byl pekne.
Jinak s těma servisama souhlas.
Jinak s těma servisama souhlas.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Nová generace FH (2012)
Este dodam - je to o tom, ze sme boli u volva zvyknuty ze to bol drzak a menil sa akurat olej a liala nafta, este stare eev co mame a ze uz maju hodne nslietane jazdia furt. Tutie nove su uz proste osizene a treba im dat co potrebuju. Mame i scanie e6 s tou starsou kabinou a hruza, u jednej prevodovka k.o pri 35000km, druha furt problemy s elektrikou, doslova si to zije vlastnym zivotom to auto,nikto nevie preco, dalsia furt ojede len pravu stranu, ale takmer na holo, lava je ok, a takto mozem pokracovat do rana.
Vdaka tym eu normam, su tie auta tazsie a tazsie a preto sa ubera vaha, vsak kuknite ake matice ma stara e3 e5 a e6 na motore a prevodovke jazdim s tymi autami dnes a denne, hodne na nich urobim sam, nebo v servise pomaham, a hold ta doba je prec kedy tie auta vydrzali mega a via. Dnes su to auta na 300.000km a papa z baraku, inak hafo starosti
Tak Jakub hlavne opatrne,nech ta to nedostrka niekam do skarpy
Vdaka tym eu normam, su tie auta tazsie a tazsie a preto sa ubera vaha, vsak kuknite ake matice ma stara e3 e5 a e6 na motore a prevodovke jazdim s tymi autami dnes a denne, hodne na nich urobim sam, nebo v servise pomaham, a hold ta doba je prec kedy tie auta vydrzali mega a via. Dnes su to auta na 300.000km a papa z baraku, inak hafo starosti
Tak Jakub hlavne opatrne,nech ta to nedostrka niekam do skarpy
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů