Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Re: Nová generace FH (2012)
My jezdíme na výměnu oleje po 60000km s tolerancí max 10%+.
Re: Nová generace FH (2012)
Didi, u nás funguje firma(Zechner) a když tam brácha v 90tých jezdil, tak měli nějaký XXL filtry a měnili po 120(nebo 180, už nevim)
S FH sem byl na oleju jednou a to ve 120 jestli si dobře vzpomínám, poprvý a to na Bio.. Man taky, dle zatížení jim to hlásilo cosi kdesi, v letě jak šel nonstop tak cca 60, v zimě přes 100.. to už sem mu volal, já su na tydle věci malinko postiženej, gumy dřív, olej, filtry, dispo a šéf, vše raději zavčas
S FH sem byl na oleju jednou a to ve 120 jestli si dobře vzpomínám, poprvý a to na Bio.. Man taky, dle zatížení jim to hlásilo cosi kdesi, v letě jak šel nonstop tak cca 60, v zimě přes 100.. to už sem mu volal, já su na tydle věci malinko postiženej, gumy dřív, olej, filtry, dispo a šéf, vše raději zavčas
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Nová generace FH (2012)
Já taky, a i si to píšu do sešitu a hlídám a připomínám se. No, ale u nás to celkem hlídají, aby se to neprošvihlo. Nevím jestli by z toho nebyly nějaké sankce pokud jsou auta v goldu. Je to jak s osobákem, v servisu Toyota mě taky varovali, 15000km nebo rok, jinak můžete přijít o záruku. No, ale kde já bych najel 15tis. První garančka 10tis., No a za dva týdny druhá a mám tam 17tis. Škoda olej měnit.
Re: Nová generace FH (2012)
Didi, ty seš jak můj tchán, hrdě hlásil, že za rok najede 1500Km a za poslední leta nemusel do servisu, tak sem se ho zeptal, kdy jako dělal naposled olej.. asi 7let
Olej degraduje, proto rok(dva) nebo 15(30)tisíc
Co sem tak naposlouchal na bejvalý tak se to dodržovalo ± autobus..
Já sem línej si víst deníček jak holky, já to mám nejrači na dveřích, pak máš 14dní urlaub, a expert ti nechá olej o 10tis přes
Olej degraduje, proto rok(dva) nebo 15(30)tisíc
Co sem tak naposlouchal na bejvalý tak se to dodržovalo ± autobus..
Já sem línej si víst deníček jak holky, já to mám nejrači na dveřích, pak máš 14dní urlaub, a expert ti nechá olej o 10tis přes
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Nová generace FH (2012)
To já ho měním po roce to o tom žádná, i starý Pažout měl každý rok výměnu. To jsem si, ale dělal sám a vyšla mě s polosyntetikou a filtrem na 600kč. V servisu první výměna 2500kč tuším. Od novoty tam byl 0w20, po první výměně tam dali 5w30.
Re: Nová generace FH (2012)
No na ty oleje bacha, sám sem koukal, jak servis nedodržuje normy výrobců, ať už Km nebo typ nebo to šidí, prodejci náhradních dílů a dokonce i u nás chlápek co prodává oleje už 30let si s normama hlavu nelámou a neví když se zeptáš
Posledně na mě koukal že chcu do citrona 0w30 s normou B71 2312 a jeden mi kdysi cpal do TDi PD normu 505.00 Pak to tak vypadá..
Olej si dělám doma, jak se mi nezdá de ven, koukám ne na značku ale na technickej list k oleju a všecko si omrknu na fóru Oleje.cz..
Tám se dozvíš věci
Posledně na mě koukal že chcu do citrona 0w30 s normou B71 2312 a jeden mi kdysi cpal do TDi PD normu 505.00 Pak to tak vypadá..
Olej si dělám doma, jak se mi nezdá de ven, koukám ne na značku ale na technickej list k oleju a všecko si omrknu na fóru Oleje.cz..
Tám se dozvíš věci
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7515
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Nová generace FH (2012)
Raku.ty jsi vyhlasenej motorar tady.mam neco s motorem v tom roburu.musim dolit 2litry,po sto tisicich?je to normalni?jako na bmw dolivam litr na tisic km(tvrda gufera,klasika u V8)ale volvo?powerschweden?menime po stotisic,cela firma.
Re: Nová generace FH (2012)
No a teď gól jak sviňa, naložím a vidím že mám skoro 50t, tak se du rači ujistit, že mám při 6ti osách 48t a... 40t celková povolená, technická 60t Tvl se mi zdá, to je 100tis flastr za váhu To sou experti tady...
Jinak olej nedolívám, drží.. ale mě padala nafta, tak kdo ví
Jožo, svůj první motor sem udělal někdy v 6-7 letech, motor z fechtla nevydržel přetočení z kopca(m2t olej) a zahvízdl se Pak vrtačky, kladiva, vibrační brusky... Auto se mi ještě nepovedlo
Jinak olej nedolívám, drží.. ale mě padala nafta, tak kdo ví
Jožo, svůj první motor sem udělal někdy v 6-7 letech, motor z fechtla nevydržel přetočení z kopca(m2t olej) a zahvízdl se Pak vrtačky, kladiva, vibrační brusky... Auto se mi ještě nepovedlo
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7515
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Nová generace FH (2012)
Preloz mi,,motorař,,do rodne rakoustiny.dam ti novej nick...tak co stim?2 litry je dost.asi to nacipuji.nebo turbo z Kraze.jak ten 200kg řek s stolet starou slipkou co tam vypisuje ze ma tisic ps,grose turbo.idiot.
Re: Nová generace FH (2012)
Herr Motorenspezialist
2l to bude OK..
2l to bude OK..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 7515
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Nová generace FH (2012)
Krafthammer bude lepsi
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Nová generace FH (2012)
Prouza: nevím jak má Volvo řešený vahadla, jestli je tam rolna nebo plocha.
Ale odborník Martin Vaculík někde psal, že dnešní bezpopelnaté oleje s jistotou zahubí motory, které nemají povrch vaček, zdvihátek a já nevím čeho ještě ze syntetického diamantu.
Jinak olej měním po 10 000km v Citroenu, podle mazacího plánu a dávám Total, ve Fiatu taky po 10, ale no name 5W30 a do Mercedesa v práci Mobil 1 podle specifikace výrobce.
Ale odborník Martin Vaculík někde psal, že dnešní bezpopelnaté oleje s jistotou zahubí motory, které nemají povrch vaček, zdvihátek a já nevím čeho ještě ze syntetického diamantu.
Jinak olej měním po 10 000km v Citroenu, podle mazacího plánu a dávám Total, ve Fiatu taky po 10, ale no name 5W30 a do Mercedesa v práci Mobil 1 podle specifikace výrobce.
BES - běs
Re: Nová generace FH (2012)
Jo jo, podíl(nevím jestli popela, měla by to být síra a eště něco co právě pohlcuje v oleji karbon atd a udává jeho vpodstatě životnost) se dovíš v těch listech k oleji
Pamatuju matně, že těch přísad bylo v oleji Go4Lube jednou tolik oproti Castrolu, oba 505.01 norma, jen s tím že Castrol splňoval i novější(a teda řekneš si i lepší), tuším , ACEA C3 proti C4 a byl i longlife tedy 3x taková cena a po 10.000km olej hotovej.. A to je tak se vším, jenže jako lajk nevíš, ani dílenští neví co lejou, jen vidí normu, když teda zrovna ví co znamená..
Proto u citrona a normy B71 2312 je u 0w30 ACEA C2 a u tvýho 5W30 je ACEA C3 a tedy je míň Low Saps(míň síry atd) a máš vlastně olej s větší kapacitou a tedy bezpečnou mazivostí, aspoň tak nějak nahrubo řečeno.. Leč se to tolik nelíbí DPDku Pak si vyber..
Vlastně můžeš, ta norma má nějaký od do a každej výrobce dělá ty hodnoty jinak, tak vlastně můžeš narazit na dva oleje, který budou mít jiný normy, ale hodnoty těsně vedle sebe Jenže zezačátku dělal pro citron oleje dle tý normy jen Total a měli s tím problém moc dlouhý intervaly
A to je u všech značek aut i nákladních tendle problém s olejama..
Pamatuju matně, že těch přísad bylo v oleji Go4Lube jednou tolik oproti Castrolu, oba 505.01 norma, jen s tím že Castrol splňoval i novější(a teda řekneš si i lepší), tuším , ACEA C3 proti C4 a byl i longlife tedy 3x taková cena a po 10.000km olej hotovej.. A to je tak se vším, jenže jako lajk nevíš, ani dílenští neví co lejou, jen vidí normu, když teda zrovna ví co znamená..
Proto u citrona a normy B71 2312 je u 0w30 ACEA C2 a u tvýho 5W30 je ACEA C3 a tedy je míň Low Saps(míň síry atd) a máš vlastně olej s větší kapacitou a tedy bezpečnou mazivostí, aspoň tak nějak nahrubo řečeno.. Leč se to tolik nelíbí DPDku Pak si vyber..
Vlastně můžeš, ta norma má nějaký od do a každej výrobce dělá ty hodnoty jinak, tak vlastně můžeš narazit na dva oleje, který budou mít jiný normy, ale hodnoty těsně vedle sebe Jenže zezačátku dělal pro citron oleje dle tý normy jen Total a měli s tím problém moc dlouhý intervaly
A to je u všech značek aut i nákladních tendle problém s olejama..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Nová generace FH (2012)
Počkej, kecám
U Citroenu se nedržím normy, dávám 5W40 a na LS kašlu, DPF už jsem čistil.
Ale problém je to, že olej se klidně pořád stejně jmenuje, ale ten novější už není takovej, jako byl dřív. U většiny výrobců.
Jinak nějak objektivně posoudit olej asi nedokáže nikdo. Já jsem nikdy neviděl zadřenej motor ve kterém nějaký olej byl a měnil se.
U Citroenu se nedržím normy, dávám 5W40 a na LS kašlu, DPF už jsem čistil.
Ale problém je to, že olej se klidně pořád stejně jmenuje, ale ten novější už není takovej, jako byl dřív. U většiny výrobců.
Jinak nějak objektivně posoudit olej asi nedokáže nikdo. Já jsem nikdy neviděl zadřenej motor ve kterém nějaký olej byl a měnil se.
BES - běs
Re: Nová generace FH (2012)
Mogul mě to tehdá taky udělal, najednou byl Extreme a novější Extreme PD, ten byl už Low Saps ale oba stále 505.01 Zástupce Mogulu v prodejně nevěděl
No a dívej jak dopadli moje vahadla.. Na TDi PD je máš taky potažený jakýmsi tvrdokovem, jak ho ošoupeš blbým olejem, je po motoru ikdyž ho nezadřeš
No a dívej jak dopadli moje vahadla.. Na TDi PD je máš taky potažený jakýmsi tvrdokovem, jak ho ošoupeš blbým olejem, je po motoru ikdyž ho nezadřeš
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů