Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Volvo te jako jedina znacka naauci myslet ekonomicky co se tyka strumu,aspon me to naucilo.Tak treba behem jizdy dobijim veskere blbiny,mobil,notas,mauty Belgie treba,abych pak zastavil a vse vyrval ze stekru.Za A uz to mam nabite a za B abnormalne mi to prekazi pruchodu kabinou.Na druhou stranu.Klice okamzite vytahuji uplne ze zapalovani pri 45min pauze treba.Navic to mam genialne zapojene ze jak nastaruji nesviti mi vubec nic,az to teprv odbrzdim rozsviti se denni sviceni.Topeni samo od sebe moc proudu nebere,nemam ho na plne kule.Zhasinam cely ten displej behem stani tim koleckem jak ho zatlacim.O lednicii jsem uz psal,do te boudy tak tahne jak je kosa,ze vtom kastlu vedle je stejna kosa jak v lednici.Takze ji vypinam v mrazech.Pri delsim staani se snazim stat proti slunku,pak je zbyytecne topit uplne.Nezamykam to vecne jak trotl dalkacem jak stojim vikend jak jsem metr od auta,jen proto aby kazdy videl jak mi to krasne bliky varovkama.Tak to delam ja,urcite uplne blbe,ale da se na to zvyknout.Teorie kravataku v servisu neposlocham,s praxi to nema nic spolecneho.
Neřeším...
sob pro 23, 2017 7:03 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9041
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

jozin ... no vidíš , ja na to zase seru , lednice běží ..jen když je pod nulou, tak ji vypínám ... měnič -pc běží ...někdy to vypnu, někdy ne ,píčiviny za voknem taky ...ale sou to diody ...berou hovno ,,,, ale klíč vytahuju na noc taky ...udělá to dost ... a ty accu cargo už asi taky odcházej ....po celý noci maj tak 23,6-23,8 podle jestli stačim vypnout měnič :mrgreen: ale ten pravej šmung už nemaj ...až bude -10 ...jestli bude , tak se to ukáže ..... já koukám na napětí ..jak to má pod 24,5 natočim než du spát a ok zatim.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
sob pro 23, 2017 8:13 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Ja na tech gelovkach pod 24,5 jeste nemel,i kdyz jsem stal vikend.Ale snazim se setrit strum.Fasujem v praci ten do zapalovace ten voltmetr za par korun,ukazuje stejne hodnoty jak na budiku tak na tom.Takze tam ten klicek nemam duvod vubec strkat,vse funguje bez nej,i roleta ci sibr.Vtomtu musim Volvo pochvalit,ze vsefunguje bez klicku,jak si vzpomenu na scanii jak jsem chtel treba okno spustis otacet klickem musim se smat.
Neřeším...
sob pro 23, 2017 8:33 pm

Venca R
Příspěvky: 1517
Registrován: stř bře 02, 2011 1:00 pm
Bydliště: Vychodní čechy

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Nechal jsem si okna u scanie prepojit, aby to slo bez klice
sob pro 23, 2017 8:47 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 968
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

4215 - péči o baterky jsme se jako řidiči učili už před 25 lety na vojně v KŘK....pokud ti (vám???) jde o tohle, tu umolousanou učebnici ještě mám.
martin440, jozin - bohužel ne každý pilot k tomu přistupuje jako vy.... :wall:
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
sob pro 23, 2017 8:55 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Conkin-nejsem pilot,ani trucker ani letec.Ani kamionak,ani strelec.Jsem bezny uzivatel FH,co je dobre pochvalim a co neni zbliju.
Neřeším...
sob pro 23, 2017 9:30 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 1818
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 pm

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Pane Čonkine, kdyby jsem v roce 1988 řekl veliteli autoparku, že v roce 2017 budou v prodeji už jen bezúdržbové a gelové baterie tak na mě bude koukat jak na debila. Takže tento argument zkoušejte na nějakého jiného truckera. Takže jsme zase na začátku. "Jak se starat o baterky."
A zda si myslíte že nedělám to co jozin, tak se hodně pletete. Ale ono dnes si vybrat kde a jak zaparkuji, je trochu vyšší dívčí a někdy, většinou, jsem rád, že stojím v chlívku na parkovišti. Jinak já jsem zašel ještě dál, a v době volna po vzoru vašich prospektů v leže s knihou,časopisem v ruce,a s čelovkou aby jsem nesvítil zbytečně. Topím až když teplota v kabině klesne pod 10stupnů celsia.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
sob pro 23, 2017 10:37 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 1818
Registrován: ned lis 02, 2008 10:32 pm

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

To jozin:Navic to mam genialne zapojene ze jak nastaruji nesviti mi vubec nic. To ti dělal kdo, samo domo, nebo autorizovaný servis??? Jako na jednu stranu to je dobré, žádná starost zda jsi zapoměl rozsvítit, ale zase když dobíjíš baterky, tak zbytečná ztráta proudu.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
sob pro 23, 2017 10:42 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

Delaji to v Havirove,na pockani ...Mame to na vsech autech.Myslim se ze tak to je spravne,aut do klepe hrci celou noc a jeste sviti je plno.Nejsem elektrikar ale myslim ze to tak je lepsi pro el.soustavu.Jedina nevyhoda je ze jak zastavis e stau treba v tunelu,zazahnes rucni,jsi po tme a vypadas jak dement,neosvetlene vozidlo v tunelu,to ale jde vyresit pootocenim vypinace svetel do polohy 2,pak to sviti normalne,myslim tim xenon.
Neřeším...
ned pro 24, 2017 9:44 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9041
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

jozin ,,, s těma světlama bych byl proti ...berou na denní svícení, když natočíš cca 1A což je nepodstatný ....
jo ty doby, co v autě bylo topení , max TV a lednice s vrtulkou a accu vydrželi klidně 7-8 let sou v prdeli ,,,,, troufám si tvrdit , že ty dnešní accu , co jsou udajně dělaný špicou technologií stojí za vyliž si prdel schválně..... lednice vrtulka brala cca 2,5 A v tatře jsme jí měli celej víkend dycky zaplou (v pondělí pivák jako křen :D ) to je spotřeba skoro 150 Ah a v pondělí by utrhli starter , dneska ty sráče sou dobrý tak prvních max 8-10 měsíců ani ne rok , a je na nich vyloženě poznat, že se v nich něco děje , že jdou do prdele ...bez rozdílu značky (nižší napětí po stejným časovým intervalu-při stejný spotřebě, menší "šmung" ten zátah při startu a pod)..... jestliže výrobci mobilů debilů dělaj, nebo dělali baterky na určitou dobu naschvál (viz kurvítka) proč by to samý nemohlo platit i pro velký accu ..... letos přidali na nabíjecím napětí (při návštěvě servisu při napíchnutí -aktualizace) cca na 29 V a když je to nabitý tak to ukazuje cca 28,6V nevím co měli i před tímhle namysli s dobíjením u aut, který sou v pohybu + 4-6 hod denně :wall: :wall: ale vývoj jde dopředu a určitě nějakej novátor něco zase vymyslí :mrgreen: :mrgreen: ......
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
ned pro 24, 2017 11:39 am

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 968
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

4215 - na 90% aut jsou konvenční olověný baterie s elektrolytem, žádné gelovky ani bezúdržbovky, takže velitel autoparku může být v klidu. Jediná změna, články jsou propojený uvnitř a ne vnějšíma můstkama....Takže technologie, principy a postupy pořád stejný. Apropó - žádná změna baterek za klasiku na FH zatím nic nepřinesla, ať se jednalo o baterky typu AGM, EFB, vybavení všelijakými rekondicionéry, atd...., a je otázka, jestli to vyřeší duální baterky. Osobně jsem zastáncem klasiky, pokud se udržujou, a pravidelně dobíjí, musí prostě vydržet.
Už jsem to tu sice X krát psal v minulosti, ale tak pro shrnutí ještě jednou.
Údržba - taky pořád stejná. Kontrolovat hladinu, jak to na displeji poklesne dva články pod maximum, dobít. Ale nabíječkou, né vrčením. V ideálním případě - balónek-hustoměr za 100 kč a kontrolovat
hustotu elektrolytu.
Je to jednoduchý - kdo chce bydlet jako v karavanu, musí se o baterky starat jako v karavanu - tzn. třeba vybavit auto integrovanou nabíječkou, která mj. jde objednat z výroby i se šňůrou a jak je možnost, píchnout se na na 220V a dobít.
Denní svícení - už zmíněno v minulosti, jednoduše lze naprogramovat až po odbrzdění ruční brzdy, práce cca na půl hodiny, legislativně v pořádku.
martin440 - kvalita baterek - až tak si to nemyslím, kolikrát nám na dvoře stála skladovka přes 3 měsíce a baterky 100%...Spíš je problém v to, že se baterky za provozu opravdu nechají vytřískat až do mrtě, dojde k sulfataci článků a pak už jsou na vyhození.....a je zbytečný je pak i zkoušet dobíjet.
Tím bych téma baterky ukončil, protože je to omílání pořád dokola.

Obrázek Obrázek Obrázek

Přeji hezké svátky a STARTU ZDAR ! :wink:

Martin
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned pro 24, 2017 12:18 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

martin-to jako ze kdyz ty sviti sechny lampy kolem,i vzadu na bavesu,zboku a vpredu to denni sviceni bere to jeden amper?Tolik svetal a tak malo?Tak to jo.Ja mam na tahaci vzadu ty diody,ne zarovky,to tez nema kazdy jsem koukal.
Neřeším...
ned pro 24, 2017 1:37 pm

wckr
Příspěvky: 29
Registrován: čtv čer 01, 2017 6:47 pm

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

To sme to dopracovali, v 21. století si budu v kabině číst s čelovkou a topit až kdy bude v kabině pod nulou. To je super. V patek sme měli školení a chlápek z volva se divil proč mají kluci na nových volvech větší volnoběh než třeba já na starým z roku 2006. Prej proč mají v kabině nabíječky na mobily, televize, notebooky, měniče apod. Prej jak minutu stojíme tak to máme zdechnout. Abych tu A6 vůbec projel v zimě s takovým stylem péče o baterky, spotřebu apod. On to má dobře spočítané, že za pul roku nám prodá baterky nové, protože staré budou v hajzlu. Na firmě méme tři značky a takový problémy s baterkama má jen volvo. A raději nebudu hodnotit pohostinost v servisech volvo, protože bych si jen zkazil svátky.
ned pro 24, 2017 2:36 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9041
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

jozin... tak já mam diody všude ani jednu klasiku a odběr je fakt okolo 1-1,5A max ....
Čonkin... s tou kvalitou tomu prostě nevěřím , na acuu a jiný věci sem háklivej ....za poslední 3 roky , co mám volvo sem je dobíjel jedno a zbytečně ...popisoval sem to výše.... po 7-8 hod jízdy maj cca 98% podle hustoměru , ne podle auta ...... prostě ten vysokej mrtvej odběr při stojícím autě a dlouhodobej dělá svý , pokud by měli 400Ah problém nebude žádnej , to je muj názor ..... strategie výrobců . chytrolínů od stolu je mi někde , jako uživatel toho železa , jak píše jožin, chci aby to fungovalo a byl na to spoleh a nemusel sem trnout , že to se mnou vyjebe , i když se to má samo odpojit a nechat si sichr na start , v tomhle směru je to auto prostě na 3,13ču to je fakt ,i když si zase moc nestěžuju ...... ale, ale ..... :wink: i jiný na tom nejsou o moc líp ...... o trochu možná , ale o moc ne ...kdo dělal pravidelně výkendy , má u autě 22O, letnici a pod , ví o tom svý.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
ned pro 24, 2017 7:27 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4908
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová generace FH (2012)

Příspěvek

wckr-vsak me to zdecha,ne po minute ale asi po dvou.To je tak kratka doba ze otevrit vrata a vytahnout kurty,povolit kurty do kriza,nestiham.Dle me naprosta hovadina.ja osobne jsem odpurce hodinoveho klepani pred odjezdem a pul hodinove chlazeni turba ale toto je blbost.Jeste jak jsem mel puvodni baterky jsem nekde v chorvatsku v zime nastartoval na posledni amper co tam byl,vylezu ven jdu zavrit kastliky kde mam kable start.a ta plecka se vypla,jsem myslel ze me jebne. :wall:
Neřeším...
ned pro 24, 2017 8:45 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti