Stránka 144 z 270

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: ned zář 30, 2018 6:06 pm
od 4215
:D :D :D Když to čtu, tak se směju a všem musím dát za pravdu. Jen by mě zajímalo, co na to pan diler z Pruhonic, který tvrdil, že se o auto špatně starám. :wall: :wall:
Osobně si říkám, že auto ani nemusí jít do kopřiv. 600tis najeto a začíná se pomalu rozpadat, tu upadne páčka od sedačky, tu upadne delkík od střešního okna, čekám kdy se rozkočí převodovka, neb to jsou rány jak kdyby ty rychlosti tam rvali dvouručákem. 600tis a musel jsem nafasovat kanystřík s olejem :D :D neb motor začíná papat. Šéfovi už dochází taky trpělivost, tak začíná pokukovat po Manech, Snad ho v Pruhonicích nepřesvědčí cenová politika. :doh: :doh:

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: ned zář 30, 2018 6:15 pm
od 4215
Jinak s tím AD Blue nepodceňujte, jakmile dojdete do druhého levelu(Omezení otáček a snížení výkonu na 60%) hledejte nejbližší servis.
Osobně jsem došel až do 4tého levelu, kdy auto jelo jen 20km/hod, ale byl jsem už 500metrů od servisu.
A až se budete ptát proč jsem to nechal dojít tak daleko, tak jsem do poslední chvíle věřil že se to rozchodí. Už několikrát se to vzpamatovalo po odpočítávání cca třech hodinách. :pray: :pray:
Jinak na straně 195 návodu na obsluhu máte všechny levely popsány.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: ned zář 30, 2018 6:22 pm
od 4215
Něco málo jsem dával tady: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... start=1170
A jinak pán Čonkin :D :D :D

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: pon říj 08, 2018 2:16 pm
od Ctirad
Už někdo řešil ty rány v převodovce? Dělá mi to renault t520 , stejná skříň jako fh 500, v servisu jsem byl několikrát na kalibraci, výsledek nula. Auto má 270tis. Nechci vyndavat skříň, ale zaroveň čekat až z toho vylítne nejaka hřídel.....

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: úte říj 09, 2018 8:57 am
od wckr
Moje fh to dělá taky, občas když to podrazuje o několik kvalitu dolů, třeba při dojezdu do křižovatky. 800tis a jede pořád. Staré fh2 to dělalo taky a najezdil sem 1,5mega.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: stř říj 10, 2018 10:18 am
od Ctirad
No kdyby to dělalo při podřazení tak to taky neřešim, ale ono to bouchá když to řadí nahoru, třeba zařadí 7 chvilku nic, bouchne a jede. Někdy větší rána, někdy menší.Nepravidelně u všech rychlostí. I z neutralu když zařadím někdy bouchne až mi poskočí auto, když mám odbrždíno . A při rozjezdu poskakuje a zase, někdy jo někdy ne a to mám před 3 týdny udělanou kalibraci spojky.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: stř říj 10, 2018 3:30 pm
od Pavell
mlati mi to uplne stejne, jak popisujes. neresim to.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: stř říj 10, 2018 6:22 pm
od martin440
no už mě to občas udělá malý "grc" :mrgreen: i při klasika řazení ...synchrony už asi maj dost .... je to prostě znát rány neřešim ,,,,, doufám že se nepostavim na čumák jako u starýho matesa když se to roztrhlo a kardanka se zapíchla do pešungu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: stř říj 10, 2018 7:32 pm
od peter gasparovic
Ctirad - mali sme to na aute tiez, ale uz malo natocene 1300000km, nieje to len preprogramovanim spojky. Spojka, tie kabely,radicka vse nove musi ist a HLAVNE od zadu prevodovky, ako je vyvod na kardan, je tam lozisko,ktore je roztrhnute, a kulicky nasypane v prevodovke. Preto to poskakovanie, pretoze hlavna hriadel v prevodovke ma volu, snimac to blbe pobera a spojka sa to snazi dospanovat. Dojde to az do takeho stadia, ze stlacis plyn a bude dobrych 10-15sek trvat nez sa da auto do pohybu,samozrejme skakanim. Najhorsie to Bude v malych kvaltoch, v stau a krizovatkach, kedy potrebujes okamzitu odezvu na plyn. Vo volve ti taku opravu neponuknu, bo stoji batoch penazi, ale moze to dopadnut az tak, ze to vecer odstavis a rano sa uz nerozjedes,vlastna skusenost :doh:

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 10:51 pm
od JakubS
Tak já mám další radosti. Každé ráno musím absolvovat cirkus s převodovkou, teda spis se spojkou. Automat buď nepreradi a rozeřve se alarm, který se domáhá okamžitého zastavení (moc fajn na dálnici) Nebo při pomalé jízdě při zastavení spojka proste nespojkuje a za urputneho brzdění motor zdechne. Jednou jsem tak jednomu Polákovi malém nacouval při parkování do kabiny a podruhé mě to tak samo vyzduchalo až do půlky křižovatky, než to konečně zdechlo a ze jsem hooodne brzdil.
Po zastavení a vyřazeni do neutrálu to všechno ztichne a muzu to zkoušet znova. Dělá to jen za studena, zbytek dne už vše normálně.


ObrázekObrázek

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 10:58 pm
od peter gasparovic
Jakub - cidlo na spojke nerozpaja. 2priciny, bud iba vadne cidla, staci vymenit, alebo prdlo gufero na prevodovke a natiekol olej do spojky. Musi ist prevodovka von, rozhodit prevodovku, nova spojka samozrejme a nove cidlo na spojke a prevodovke :doh: studene to robi preto, ze sa musi ohriat olej co je nateceny v spojke. Kukni pod auto, ci zo spoja medzi motorom a prevodovkou nekapka trochu olej, alebo zda to v tom spoji nieje orosene.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:09 pm
od JakubS
To je diagnostika značky Peter :clap:
Něco takového jsem si myslel. Teď ještě se dostat na servis, bo šéfa to jaxi moc nesere (auto jezdí,tak co)
Fakt mě to auto už nebaví :wall:

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:19 pm
od peter gasparovic
Jakub - moze to dopadnut az tak, ze na tom budes stat a auto furt pojde, hlavne nech nie si nalozeny, to ta pak bude tlacit furt :doh: volvo nieje zle auto, akurat potrebuje trochu tej pece, na co v servisoch bud prdia alebo to ignoruju. Take dotiahnutie prevodovky pri 300.000km nerobi nik, vymena loziska na prevodovke pri 400.000km nebo prehadzovanie zadnych gum, koli zlemu zbiehaniu, a podobnych milion veci sa proste nerobi, idealne je menit kus za kus a nic neopravovat :pray:

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:34 pm
od JakubS
To tlaceni už jsem si vyzkoušel. Oroseny jsem z toho byl pekne.
Jinak s těma servisama souhlas.

Re: Nová generace FH (2012)

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:40 pm
od peter gasparovic
Este dodam - je to o tom, ze sme boli u volva zvyknuty ze to bol drzak a menil sa akurat olej a liala nafta, este stare eev co mame a ze uz maju hodne nslietane jazdia furt. Tutie nove su uz proste osizene a treba im dat co potrebuju. Mame i scanie e6 s tou starsou kabinou a hruza, u jednej prevodovka k.o pri 35000km, druha furt problemy s elektrikou, doslova si to zije vlastnym zivotom to auto,nikto nevie preco, dalsia furt ojede len pravu stranu, ale takmer na holo, lava je ok, a takto mozem pokracovat do rana.
Vdaka tym eu normam, su tie auta tazsie a tazsie a preto sa ubera vaha, vsak kuknite ake matice ma stara e3 e5 a e6 na motore a prevodovke :wink: jazdim s tymi autami dnes a denne, hodne na nich urobim sam, nebo v servise pomaham, a hold ta doba je prec kedy tie auta vydrzali mega a via. Dnes su to auta na 300.000km a papa z baraku, inak hafo starosti

Tak Jakub hlavne opatrne,nech ta to nedostrka niekam do skarpy :pray: