Už druhý týden si dovoluju doma, tak mám chvilku na vypis těch všech problémů s tím mým Volvo strojem. V provozu od listopadu 2015. Ted najeto 427 tis. 540 e6.
Takže hned ze startu- klepání kabiny. Problem v uchycení zadních zámků kabiny. Okolo 80tis. to přestalo samo.
Dál hned od nova problem z voličem automatu. Zasekával se a nešlo zařadit. Komplet vyměněno.
Celou první zimu problém z baterkama. To mě vlastně provází celou dobu. Teda až donedávna, po přehrání softíku už to vypadá ok. Přesto mám za tři roky už třetí pár.
První léto a výměna chladiče klimy a to hned dvakrát. K tomu pak ještě kompresor klimy. Od té doby ok.
Druhá zima a pro změnu to zas netopilo při jízdě. Důvod- totálně zanesené topení (nechápal jsem, jak se to může za takovou chvilku zasrat) opraveno na počkání.
Dál, hvízdání pri volnoběhu za studena. Nějaká netěsnost v trubce za turbem. Vyměněno komplet i s turbem
Pak mi klekly stěrače. První ještě šly ztuha, pak už se ale zastavily nadobro- Vyměněn celý mechanismus na počkání.
Věčné upozorňování na závadu brzdového systému, vyřešilo až výměna senzoru na opotřebení brzd. (spíš detail, ale otravný)
Oříšek byl věčné vypalování DPF filtru. V servisu věděli prd co s tím, takže během šesti návštěv, postupně vyměnili asi milion senzorů, všechny vstřikovače, nakonec i DPF filtr. Auto měli on line napíchnuté chytré hlavy z Volva a celý den přepisovali software. Nakonec se to podařilo, ale stejně nevím co s tím přesně bylo. Servisáci z Volvo Popp mi k tomu řekli jen, že výfukové plyny nedosahovaly požadovaných teplot, aby se začaly vypalovat saze v DPF. Takže to pořád dokola regenerovalo a přitom hlásilo chybu- přerušená regenerace. No, nakonec se povedlo, ale dva měsice jsem jezdil opakovaně do servisu a závadu se pořád nedařilo odstranit.
No a ZATÍM poslední sranda byla spojka. Za studena se řazení seklo a přestalo řadit. Alarm se dožadoval okamžitého zastavení (moc fajn při vjezdu z benzínky na dálnici) Nebo to při zastavení vůbec nevyřadilo a naložený na 40t jsem měl co dělat, abych to zabrzdil, než to zdechlo. Jednou jsem tak málem nacouval polákovi do kabiny, jindy mě to zas vyžduchalo až do pulky křižovatky atp.
Takové ty chybné hlašení, které se už po dalším nastartování neobjevily už tady ani nezmiňuju, bo to je furt něco. Kožený volant vypadá jako tvář puberťáka v největší formě a neštovicema k tomu, ale to už mě po těch výše zmíněných závadách nemůže nasrat.
Jinak se mi s tím jezdí velice dobře. Motor táhne jak lokomotiva, perfektní řazení, pohodlné to je... Jen ta nekvalita. To je fakt maras.
V sekci Gepas se řešilo, jestli lepší fungl nové na leasing, nebo starou vránu za hotové. Takže pro ty kteří si myslí že nové= bez závad, jsem snad trochu přiblížil , jak je to s kvalitou úžasných, nových aut. Jezdím ve firmě, pro kterou jsou výše zmíněné závady spíš nepříjemnost, ale pro soukromníka jezdícího sám na sebe, je to vyloženě likvidační. Můj názor.
Nevím jak v jiných servisech, ale u Volvo Popp v Norinberku se stane jen vzácně, že vám závadu odstraní ještě ten den. Takže to probíhá tak, že týden volám šéfovi dílny + disponentovi, že mám takový a makový problém. Pak mi sdělí, že v ten a ten den mám byt v servise. S návěsem vás tam vyhodí, takže musím k nám na plac odpřáhnout návěs a jen s autem dojet do servisu. Tam to napíchnou na diagnostiku, zjistí že je to a to kaput a že at mi můj šéf objedná další termín, kdy se to opraví (to je ta lepší varianta, kdy ví co tomu je) Takže se vracím neopraven zpátky zapřáhnout návěs a dřív než za týden se tam zase nedostanu. Týden ježdění s neopraveným autem je fakt o nervy, pak oprava, dva tři měsíce + - klid a pak zas něco a celý cirkus nanovo. S tím DPF jsem tam byl 6krát!!! takže at se mi nikdo nediví, že mám na to auto nervy. A nepomůže vám ani golden servis.
Takže tak s NEW FH.