Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
pohon přední nápravy hydro
Dneska sem v Truckeru četl, že Volvo taky začíná dělat hydropohon předku. Nevíte kde by sa o tom dalo neco víc najít? nevíte o tom nekdo neco?
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: pon črc 30, 2007 7:39 pm
- Bydliště: Slovensko / Želiezovce
- Kontaktovat uživatele:
Zatial je to v stadiu testov v terene. Sice po anglicky ale predsa nieco:
http://www.volvotrucks.com/trucks/globa ... pubId=9754
http://www.volvotrucks.com/trucks/globa ... pubId=9754
Special Transport Models
http://specialtruckmodels.webz.cz/
http://specialtruckmodels.webz.cz/
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Technicky je na tom Volvo asi nejdál (MAN, Renault, Volvo), protože MAN je omezen tím, že používá čerpadlo zapojené na PTO z převodovky, jde tam dát jen ZF 16-ti stupňový manuál, Renault má čerpadlo přímo na motoru (může být manuální ZF 16-ti kvalt, tak i automatizovaná převodovka OptiDriver), Volvo je na tom stejně jako Renault, ale navíc umí i to, že jsou kola přední nápravy poháněná i když řidič řadí a zmačkne spojku, stejně to platí i u brždnění.
Funkce jsou pěkně vysvětleny na videu, čas 4:45 až 6:00 - jde vidět, že Sterling 6x2 + HydroDrive dokáže jet jen s pohonem přední nápravy a zadní nápravy jsou zabržděné ruční brzdou: http://www.youtube.com/watch?v=zwKEk6MGLqg
P.S.: Snad se do půl roku taky dožiju MANa TGA 6H4/4 s HydroDrivem, u nás na firmě.
Funkce jsou pěkně vysvětleny na videu, čas 4:45 až 6:00 - jde vidět, že Sterling 6x2 + HydroDrive dokáže jet jen s pohonem přední nápravy a zadní nápravy jsou zabržděné ruční brzdou: http://www.youtube.com/watch?v=zwKEk6MGLqg
P.S.: Snad se do půl roku taky dožiju MANa TGA 6H4/4 s HydroDrivem, u nás na firmě.
Tatra + MAN = Superstroj!
Teoreticky je úplně jedno na jaké podvozky se namontuje, MAN to dělá na podvozky s nízkým plastovým nárazníkem a světlou výškou kolem 200 mm a pneu 315/70 R 22,5, až po vysoké sklápěčky, které mají pod přední nápravou světlou výšku cca. 350 mm. Teď jde o to jakou strategii Volvo zvolí, Renault to prozatím omezil jen na řadu Premium Lander tahače 4x2, 6x4?, podvozky 4x2, 6x2 a 6x4? Něco se mluví i o podvozku 8x4, ale to je ještě asi na dlouho (2013?), ale podstatné je to, že v Keraxu OptiTrack nebude, a Lander je středně vysoký podvozek, který není určen přímo do těžkého terénu, ale pouze jako zásobování stavenišť tzn. 100 km po silnici a 500 m v terénu, na to je hydrostatický pohon ideální. U Volva jsem to prozatím viděl jen v řadě FH s normální výškou rámu kolem 1000 mm (tahač 4x2, podvozek 6x2 a 6x4 pro lesáky), terénní vysokou verzi v řadě FMX jsem ještě neviděl.
Tatra + MAN = Superstroj!
1. Volvo FMX 6x4 s hydrostatickým pohonem X-Track:
http://www.moser-steffisburg.ch/moser_c ... o_Demo.jpg
Na německém fóru píšou, že momentálně u Volva je dodací doba 10 týdnů na std. podvozek, pak se zaveze do NL k Terbergu a tam to stojí dalších 10 týdnů na montáž X-Tracku, tzn. podvozek pojede k nástavbařovi až 20-ti týdnech, což jsou 4,5 měsíce Příplatek až 20 tis. EUR :mad:
http://www.moser-steffisburg.ch/moser_c ... o_Demo.jpg
Na německém fóru píšou, že momentálně u Volva je dodací doba 10 týdnů na std. podvozek, pak se zaveze do NL k Terbergu a tam to stojí dalších 10 týdnů na montáž X-Tracku, tzn. podvozek pojede k nástavbařovi až 20-ti týdnech, což jsou 4,5 měsíce Příplatek až 20 tis. EUR :mad:
Tatra + MAN = Superstroj!
No, přiznám se, že zatím nevím , ale spíš sklopka.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů