Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3059
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

pohon přední nápravy hydro

Příspěvek

Dneska sem v Truckeru četl, že Volvo taky začíná dělat hydropohon předku. Nevíte kde by sa o tom dalo neco víc najít? nevíte o tom nekdo neco?
pon úno 07, 2011 10:31 pm

iconmaster
Příspěvky: 127
Registrován: pon črc 30, 2007 7:39 pm
Bydliště: Slovensko / Želiezovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zatial je to v stadiu testov v terene. Sice po anglicky ale predsa nieco:
http://www.volvotrucks.com/trucks/globa ... pubId=9754
Special Transport Models
http://specialtruckmodels.webz.cz/
pon úno 07, 2011 11:53 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Řekl bych, že to bude podobné OptiTracku od Renaultu, když spolu tyto společnosti tak spolupracují.
úte úno 08, 2011 3:46 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
úte úno 08, 2011 4:41 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Technicky je na tom Volvo asi nejdál (MAN, Renault, Volvo), protože MAN je omezen tím, že používá čerpadlo zapojené na PTO z převodovky, jde tam dát jen ZF 16-ti stupňový manuál, Renault má čerpadlo přímo na motoru (může být manuální ZF 16-ti kvalt, tak i automatizovaná převodovka OptiDriver), Volvo je na tom stejně jako Renault, ale navíc umí i to, že jsou kola přední nápravy poháněná i když řidič řadí a zmačkne spojku, stejně to platí i u brždnění.
Funkce jsou pěkně vysvětleny na videu, čas 4:45 až 6:00 - jde vidět, že Sterling 6x2 + HydroDrive dokáže jet jen s pohonem přední nápravy a zadní nápravy jsou zabržděné ruční brzdou: http://www.youtube.com/watch?v=zwKEk6MGLqg
P.S.: Snad se do půl roku taky dožiju MANa TGA 6H4/4 s HydroDrivem, u nás na firmě.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 08, 2011 5:34 pm

Uživatelský avatar
misiak
Příspěvky: 738
Registrován: pát dub 10, 2009 12:17 am
Bydliště: Banska Bystrica SK

Příspěvek

Obrázek
úte bře 22, 2011 8:29 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

volvo to má taky do 30km/h?
stř kvě 18, 2011 11:21 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No mělo by jít o identický systém jako má Renault OptiTrack s komponenty od Poclain Hydraulics, takže se myslím, že i to omezení rychlosti na 30 km/h bude taky stejné.
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv kvě 19, 2011 8:42 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

safky nevíš jestli se tento systém bude montovat i na terenní podvozky
pon úno 13, 2012 7:08 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Teoreticky je úplně jedno na jaké podvozky se namontuje, MAN to dělá na podvozky s nízkým plastovým nárazníkem a světlou výškou kolem 200 mm a pneu 315/70 R 22,5, až po vysoké sklápěčky, které mají pod přední nápravou světlou výšku cca. 350 mm. Teď jde o to jakou strategii Volvo zvolí, Renault to prozatím omezil jen na řadu Premium Lander tahače 4x2, 6x4?, podvozky 4x2, 6x2 a 6x4? Něco se mluví i o podvozku 8x4, ale to je ještě asi na dlouho (2013?), ale podstatné je to, že v Keraxu OptiTrack nebude, a Lander je středně vysoký podvozek, který není určen přímo do těžkého terénu, ale pouze jako zásobování stavenišť tzn. 100 km po silnici a 500 m v terénu, na to je hydrostatický pohon ideální. U Volva jsem to prozatím viděl jen v řadě FH s normální výškou rámu kolem 1000 mm (tahač 4x2, podvozek 6x2 a 6x4 pro lesáky), terénní vysokou verzi v řadě FMX jsem ještě neviděl.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon úno 13, 2012 8:59 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1. Volvo FMX 6x4 s hydrostatickým pohonem X-Track:
http://www.moser-steffisburg.ch/moser_c ... o_Demo.jpg
Na německém fóru píšou, že momentálně u Volva je dodací doba 10 týdnů na std. podvozek, pak se zaveze do NL k Terbergu a tam to stojí dalších 10 týdnů na montáž X-Tracku, tzn. podvozek pojede k nástavbařovi až 20-ti týdnech, což jsou 4,5 měsíce :( Příplatek až 20 tis. EUR :mad:
Tatra + MAN = Superstroj!
úte úno 21, 2012 9:15 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

A přesto je jedno už na cestě :wink: .
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř úno 22, 2012 6:44 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Čonkin:
Co to bude leosovůz nebo něco jiného?
Tatra + MAN = Superstroj!
stř úno 22, 2012 7:16 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

No, přiznám se, že zatím nevím :cry: , ale spíš sklopka.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř úno 29, 2012 8:56 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů