Stránka 73 z 84

Napsal: pon lis 05, 2012 10:34 am
od HomoFaber
safky: neboj, on si tie 3 tony navyse necha nalozit na predok navesu, potom bude 21+27, vsetko v poradku :)

ale je pravda, ze 3/4 policajtov aj soferov by malo ist na preskolenie; tych expertov co za prazdnym sklapacom alebo valnikom tahaju podval s bagrom je neurekom

Napsal: pon lis 05, 2012 12:54 pm
od Safky
to HomoFaber:
To co navrhuješ úplně dobře nebude, pokud bude mít tahač 4x2 celkovou 21 tun, tak je o 3 tuny přetížený, zase flastr. Kdysi jsem uvažoval nad jinou kombinaci, tahač 4x2 a k tomu 3-osý návěs s rozvory náprav 2x1810 mm a 3x10 tun na nápravy, tak to jezdí v Holandsku a mají na 5-ti nápravách povolenou celkovou až 50 tun, tahač 20,5 tuny a návěs 3x10 tun: http://www.bulthuis-bv.nl/producten/opl ... per/tata12

No ale kvůli tomu paragrafu 14 z vyhlášky 341/2002 Sb. jsem to hodil za hlavu. Ještě k těm 2 zvedacím nápravám (asi první 2?), když mám tedy na návěsu 4x7,5 tuny a na tahači 18 tun, celková 48 tun, a na návěsu 2 nápravy zvednu, tak ty 2 zbývající 9-ti tunové nápravy mají zatížení přes 2x13 tun ??? (odhadem) a tahač přížím skoro na 22 tun? Ty 9-ti tunové nápravy to bez problémů vydrží? Ještě by mě zajímalo, asi za jak dlouho po zmáknutí tlačítka v kabině se ty nápravy zvednou od země? (u naloženého návěsu). Musím, ale uznat, žý technicky jde o zajímavou vychytávku. Kdyby byla poslední náprava samonatáčecí (asi + 200 kg) a 1. automaticky zvedací - systém Wabco OptiTurn, tak by to mělo mít i lepší poloměry otáčení jako 3-osý návěs 2x1410 mm a 3x 9 tun na nápravy.
http://www.wabco-auto.com/de/produkte_s ... ptiturn-tm
http://www.youtube.com/watch?v=OU9OQRs4Ff4

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 2:47 pm
od Broněk
zvedací nápravy, mám 1 a 4 a na kruháčí zvedám pouze jednu a to 4. Jinak při plném naložení nikdy nezvedám dvě. Z důvodů, na které se ptáš, protože by to asi nevydrželo, takže to kombinujem 1 a 4. Opravdu nevím jak rychle, ale stihne před kruháčem a samonatáčecí nápravu ve výrobě napočítali na 300 až 350kg. Uvidím jak dlouho to bude fungovat

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 5:31 pm
od martin440
ono možná bude stačit jen ty osy nadlehčit...nevím jak je to řešený...jen sem to tenkrát okukoval, ale hele já mám dojem, že v techničáku mám celkovou na dafa 22 nebo 22,5 tak nevim...kouknu zejtra jestli nezapomenu

Napsal: pon lis 05, 2012 6:01 pm
od Safky
to Broněk:
Tak s těmi zvedacími nápravami (1. a 4.), to už mi teď dává smysl! Při potřebě manevrování na malém prostoru zvedneš poslední nápravu (jako ten systém Wabco OptiTurn, jenom to musíš dělat ručně) = poloměry otáčení budou lepší jako u klasického 3-osého návěsu - střed otáčení návěsu se posune víc dopředu a při jízdě v terénu, zvedneš 1. nápravu a dostaneš z tahače "dotíženou 4x2". Teď jde jenom o to dávat pozor před každým kruháčem nebo ostrou zatáčkou a nepoplést si čudlíky v kabině (zvedání 1. nebo 4. nápravy) :D

P.S.: Pokud to není tajné jaké trasy jezdíš (přes celou republiku nebo jenom lokálně kolem Brna) a co hlavně vozíš (písky, štěrky, zemědělské produkty ...)? No u Volva nebyl problém s TP aby Ti u 2-osého tahače zapsali povolenou celkovou 48 tun?

Jinak přeji hodně zdaru a štěstí při provozování této velmi zajímavé a hezké 6-ti osé soupravy. Klobouk dolů! Fandím lidem, kteří si nekupují jenom std. auta + přípojná vozidla co je má prodejce skladem a chtějí zkusit něco nového, jiného co může technicky auta posunout někam dál. Mezi takové blázny řadím takové firmy jako:
Čmakal Auto, Silnice Hejda, Doprava TŽ, Sihelský ... Ne vždy to vyjde na 100%, ale "kdo nic nedělá - nic nezkazí a je povýšen". :D

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 7:54 pm
od Broněk
Přesně jak říkáš. Tak se je snažím používat, ale pořád je to ve stádiu pozorování.
U Volva mi schvalili celkovou na 48t a na točnu 15t při 60km/h
Vozím jenom zemědělské komodity a jezdím převážně Kroměříž a teďka jezdím na řepné kampani kolem Brněnska.

Napsal: pon lis 05, 2012 8:39 pm
od Safky
to Broněk:
Díky za info! Hlavně ať to dobře slouží a nemáš s tím starosti.

P.S.: Motor 750 koní je pěkná hračka, ale u nás (nejezdíme skoro vůbec ven), bych asi místo FH 16 750 koupil FMX 13 s 500 kobylami a k tomu X-Track (hydrostatický pohon přední nápravy jako má MAN HydroDrive), to bychom asi využili lépe než těch 750 mustangů :idea: a cena by byla možná stejná.

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 8:48 pm
od Broněk
není zač, ale což mě nejvíc překvapilo je spotřeba na 50000km 36l/100km

Napsal: pon lis 05, 2012 8:51 pm
od Safky
to Broněk:
36 L/100 km při celkové 48 tun (ale asi 50% vytížení)? A já jsem si myslel, že kolem Brna jsou trochu kopce a ono se tam asi jezdí jenom z kopce dolů :D

P.S.: Možná indiskrétní otázka na závěr, kolik stojí taková hračka, 110 až 120 tis. EUR?

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 9:16 pm
od Broněk
tak asi 60%, ale mám třeba najetou trasu Hrušovany a Zdounky u Kroměříže a tam je to při 50%vytížením je spotřeba 31 L/100km celková často překračuje 50 tun.

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 9:19 pm
od Broněk
Cena byla 95tis EUR

Napsal: pon lis 05, 2012 9:28 pm
od Safky
to Broněk:
No když vezmu, že std. tahač s velkou boudou stojí kolem 70 tis. EUR, dumpingové značky začínají někde kolem 64 tis. EUR, trochu lépe vybavené FH 13 500 asi kolem 80 tis. EUR, tak mi ten příplatek za tu FH 16 750 nepřijde až tak hrozný! Asi se jich (myslím tím FH 16) ve Skandinávii prodá celkem dost, takže i ta cena je rozumná. To takový MAN TGX 680 je celkem unikát a taky ceníkové ceny jsou o dost přes 100 tis. EUR, o Scanii 730 nemluvě.

Safky

Napsal: pon lis 05, 2012 9:36 pm
od Broněk
Protože chtějí prodávat, tak mají přijatelné ceny.

Napsal: pon lis 05, 2012 9:36 pm
od fany 3
Broněk:máte pěknej článek v Globetrotteru :clap:jinak moc pěknej kočár :shock:

Napsal: pon lis 05, 2012 9:59 pm
od Globe
těch 95 tisíc za 750tku mi přijde jako dost fajn cena, jak píše Safky, jinej TOP motor z nabídky různých výrobců (dumpingy nepočítaje) se za to koupit nedá ani zdaleka..

Broňku, myslíš, že ostatní (dražší) výrobci prodávat nechtějí, a proto maj schválně ty auta drahý? :lol: