Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Abysme to tu trochu oživili... započali jsme dneska s Karlosem debatu na téma:
1) jaká je originální barva sacího potrubí na zadní stěně kabiny
2) jaká je původní barva vzduchového filtru (vpravo pod spolujezdcem vedle motoru)
ad 1) na fotkách jsem našel všechny tři možnosti: bílá, modrá, černá, má někdo nějaký názor na to jaký byl původní odstín?
ad 2) http://images12.fotki.com/v155/fileEdSs ... 887516.jpg ale je to nějaký převrácený, ne? a červená převodovka??
tady je menší, ta je zrcadlově... http://images9.fotki.com/v120/filef2o8/ ... 887505.jpg
...tak aby se v tom prase vyznalo
1) jaká je originální barva sacího potrubí na zadní stěně kabiny
2) jaká je původní barva vzduchového filtru (vpravo pod spolujezdcem vedle motoru)
ad 1) na fotkách jsem našel všechny tři možnosti: bílá, modrá, černá, má někdo nějaký názor na to jaký byl původní odstín?
ad 2) http://images12.fotki.com/v155/fileEdSs ... 887516.jpg ale je to nějaký převrácený, ne? a červená převodovka??
tady je menší, ta je zrcadlově... http://images9.fotki.com/v120/filef2o8/ ... 887505.jpg
...tak aby se v tom prase vyznalo
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Co se týče barev, když prohlížím prospekty je to docela zavádějící, jsou tam různé barevné kombinace aby lépe jednotlivé agregáty vynikly nebo to je celé lakováno pro výstavní účely nebo dle požadavku zákazníka.
Sériové provedení bylo nabízeno v barvách dle základní nabídky, nicméně motor a převodovka F89 byly v vždy v typické zelené. Tohle se doržovalo i u řady F12 což mohu potvrdit když jsem přebíral Volva ještě ve Śvédsku přímo v továrně. Při návštěvě montážní haly se tam objevovaly jenom agregáty v zelené barvě.
Volva F89, které byly dováženy pro ČSAD v modro-bílé kombinaci měly v originále taky zelený agregát a sání vzduchu za kabinou bylo bílé. Jenom si už nejsem jistý jestli filtr vzduchu byl modrý nebo černý
Naše bývalé Volvo bylo ještě v ČSAD přelakováváno, takže sání za kabinou bylo na modro a filtr taky, Stejně tak motor, který byl měněn za generálkovaný v 80-letech a s celkovým přelakováním podvozku byly modrá i převodovky, nicměně původní zelená byly místy zjistitelná.
Sériové provedení bylo nabízeno v barvách dle základní nabídky, nicméně motor a převodovka F89 byly v vždy v typické zelené. Tohle se doržovalo i u řady F12 což mohu potvrdit když jsem přebíral Volva ještě ve Śvédsku přímo v továrně. Při návštěvě montážní haly se tam objevovaly jenom agregáty v zelené barvě.
Volva F89, které byly dováženy pro ČSAD v modro-bílé kombinaci měly v originále taky zelený agregát a sání vzduchu za kabinou bylo bílé. Jenom si už nejsem jistý jestli filtr vzduchu byl modrý nebo černý
Naše bývalé Volvo bylo ještě v ČSAD přelakováváno, takže sání za kabinou bylo na modro a filtr taky, Stejně tak motor, který byl měněn za generálkovaný v 80-letech a s celkovým přelakováním podvozku byly modrá i převodovky, nicměně původní zelená byly místy zjistitelná.
Samer, ked mas ten prospekt, co tu z neho ukazujes tie 2 fotky, cely, tak v nom je ozaj prevodovka cervena, aj kardan a zadna naprava (ram je modry). Inak je to F88, si si asi vsimol.
V dalsich prospektoch sa prevodovka / kardan / zadna naprava objavuju aj v inych farbach, casto vo farbe ramu. Ale to sa moze jednat len o demo vozidla, ako hovori Jura. Standard bola asi zelena, ale ked niekto objednal zopar stoviek kusov tak mu strekli aj oranzovou (Sovtransavto).
Sanie vzadu na bude bolo podla mna vo farbe kabiny.
No a k tym dvom obrazkom co tu dal Samer, nad tym som si uz raz hlavu lamal. Bud je to zrkadlovo otocena fotka. Alebo, na jednej fotke je auto s pravostrannym riadenym (sanie vlavo). Potrubie na bude, filter, hadice, to vsetko sa da. Lenze podla tej fotky ma motor aj vyfuk na opacnej strane. To co mali, dve rozne sady hlav? Alebo jednu sadu hlav, vyfuk aj saci ventil rovnaky ale dva rozne vackove hriadele?
V dalsich prospektoch sa prevodovka / kardan / zadna naprava objavuju aj v inych farbach, casto vo farbe ramu. Ale to sa moze jednat len o demo vozidla, ako hovori Jura. Standard bola asi zelena, ale ked niekto objednal zopar stoviek kusov tak mu strekli aj oranzovou (Sovtransavto).
Sanie vzadu na bude bolo podla mna vo farbe kabiny.
No a k tym dvom obrazkom co tu dal Samer, nad tym som si uz raz hlavu lamal. Bud je to zrkadlovo otocena fotka. Alebo, na jednej fotke je auto s pravostrannym riadenym (sanie vlavo). Potrubie na bude, filter, hadice, to vsetko sa da. Lenze podla tej fotky ma motor aj vyfuk na opacnej strane. To co mali, dve rozne sady hlav? Alebo jednu sadu hlav, vyfuk aj saci ventil rovnaky ale dva rozne vackove hriadele?
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Mám tu info pro zaryté Volvisty.
Připletl jsem se k renovaci Volva F89, pro kterou zajišťuju nějaký drobnosti. Dostal jsem za úkol obstarat repliky štítku F89 na dveře kabiny. Měl jsem k dispozici originál, na základě kterého byly speciální technologií odstředivého lidí vyrobeny repliky, které se nechaly pochromovat a výsledek vidíte na obrázku. Podotýkám, že zvolená technologie umožňovala vyrobit velice přesnou repliku daného dílu s velice věrnou strukturou povrchu (zejména členitá struktura na spojovacích tyčinkách mezi písmenky) a také spolu se všemi vadami, které na orignálu jsou. Tohle není žádný CNC frézování z bloku materiálu nebo pálení laserem z plechu, který vám vyplivne kusy, který nebylo možný takovou technologií (a tak čistě a přesně v době výroby originálu vůbec udělat). Je to do značné míry ruční výroba a stejou technologií (a ve stejné firmě!) jsou vyráběné třeba pochromované díly na modely Tekno v měřítku 1/43.
Na skutečném Volvu je na každých dveřích jeden štítek, takže na jedno auto jsou potřeba dva kusy, viz foto:
Výroba ale umožňuje z formy dostat víc kusů, takže je k dispozici několik kusů na prodej. Protože jde do značné míry o ruční výrobu a forma má omezenou trvanlivost, dá se jich odhadem 20-30, z nichž zhruba polovina už má své majitele, ale některé zbudou a řekli jsme si, že je škoda nevyužít formu a nenabídnout je dál, protože je to docela exluzivní a líbivá věc. Pokud si chcete udělat radost nebo víte o někom, kdo je na Volva založený, dejte mi vědet na mail nedlloyd@seznam.cz a necháme odlít pár kusů navíc.
Rozměr štítku je cca 130 mm x 60 mm a jeden kus vyjde asi na 500,-
Připletl jsem se k renovaci Volva F89, pro kterou zajišťuju nějaký drobnosti. Dostal jsem za úkol obstarat repliky štítku F89 na dveře kabiny. Měl jsem k dispozici originál, na základě kterého byly speciální technologií odstředivého lidí vyrobeny repliky, které se nechaly pochromovat a výsledek vidíte na obrázku. Podotýkám, že zvolená technologie umožňovala vyrobit velice přesnou repliku daného dílu s velice věrnou strukturou povrchu (zejména členitá struktura na spojovacích tyčinkách mezi písmenky) a také spolu se všemi vadami, které na orignálu jsou. Tohle není žádný CNC frézování z bloku materiálu nebo pálení laserem z plechu, který vám vyplivne kusy, který nebylo možný takovou technologií (a tak čistě a přesně v době výroby originálu vůbec udělat). Je to do značné míry ruční výroba a stejou technologií (a ve stejné firmě!) jsou vyráběné třeba pochromované díly na modely Tekno v měřítku 1/43.
Na skutečném Volvu je na každých dveřích jeden štítek, takže na jedno auto jsou potřeba dva kusy, viz foto:
Výroba ale umožňuje z formy dostat víc kusů, takže je k dispozici několik kusů na prodej. Protože jde do značné míry o ruční výrobu a forma má omezenou trvanlivost, dá se jich odhadem 20-30, z nichž zhruba polovina už má své majitele, ale některé zbudou a řekli jsme si, že je škoda nevyužít formu a nenabídnout je dál, protože je to docela exluzivní a líbivá věc. Pokud si chcete udělat radost nebo víte o někom, kdo je na Volva založený, dejte mi vědet na mail nedlloyd@seznam.cz a necháme odlít pár kusů navíc.
Rozměr štítku je cca 130 mm x 60 mm a jeden kus vyjde asi na 500,-
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů