Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Vorech doufám, že to Fko půjde na renovaci a ne do šrotu. Bylo by ho škoda.
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
V sobotu, při shlédnutí pátého dílu seriálu Ve znamení merkura, jsem si vzpoměl na tohle spící téma. Jednu z rolí v něm totiž mělo krásný čéesáďácký Volvíčko 89. Zajímavý je ale jaký. Bylo to totiž Volvo 89 4x2 se silonávěsem o kterém se tu docela dost psalo v minulosti. Pašovali v něm srolovanej obraz ve falešnym druhym výfuku. Podobně jako v Majorovi Zemanovi "jako" patřilo cizímu (vídeňskýmu) dopravci a mělo přelepený loga čsad jeho nápisama. Snad se to dá někde stáhnout. Rád bych se na to ještě kouknul.
Volvo F88
Vdaka ludom, ktori uchovavaju stare casopisy a vystrizky z nich po cele desatrocia, chrania ich pred poriadkuchtivymi rodicmi, frajerkami, manzelkami atd a potom ich po nociach skenuju, mame moznost obdivovat jedinecne dobove zabery.
Thanks Marcus!
index: volvo F88, Hands trailer, Bonallack trailer body, Crane-Fruehauf trailer, Tasker Taskvan, York trailer, frigoscandia, fridgelink, M&S shipping, JD Transport Cwmbran, CIE Ireland's Transport, Malta Cross-Continent Containers, Hays Wharf, Kundig International, Universal Freight Organization, Pennant Transports Internationaux, Dawson Rentals, Henry Thomson, P.D. Taylor Brownhill, J. Marsden & son, Kestral Freighters
Thanks Marcus!
index: volvo F88, Hands trailer, Bonallack trailer body, Crane-Fruehauf trailer, Tasker Taskvan, York trailer, frigoscandia, fridgelink, M&S shipping, JD Transport Cwmbran, CIE Ireland's Transport, Malta Cross-Continent Containers, Hays Wharf, Kundig International, Universal Freight Organization, Pennant Transports Internationaux, Dawson Rentals, Henry Thomson, P.D. Taylor Brownhill, J. Marsden & son, Kestral Freighters
Naposledy upravil(a) HomoFaber dne čtv srp 25, 2011 11:33 pm, celkem upraveno 2 x.
Volvo F88-290
Sranda, ze ten sev. ir (aspon teda podla spz) to ma namalovane ako bulhar; Somat mal presne take farby jeden cas, cerveny ram, zlta buda s cervenym pasom... potom co zrusili zelenosedu (zdedenu z Teksimu) a predtym, co mali zvacsa zlte F12 Mk.1
Dneska si dame F88-290, opat Marcusove zachranene vystrizky.
Uprava firmou Primrose na 6x2 s riadenou sunutou napravou
toto je pekny obr.
F88 a F86
skoda, ze toto sa neda moc citat
...zase ti to spadlo...asi vitr, ne?
index: volvo F88-290, J&M transport Bridgend, Cavewood, Redland, Lawrence David trailer, York trailer, Young's Seafood, Interfresh, Cravens Homalloy trailer, Alf Meade, Asfordsby Storage, William Harper & sons, Volvo F88 6x2 Primrose twinsteer conversion, R.U. Collinge, Paul-A-Perris, York van trailer, Stagetruck, Alex Anderson, Volvo F88 Middle East cab
Dneska si dame F88-290, opat Marcusove zachranene vystrizky.
Uprava firmou Primrose na 6x2 s riadenou sunutou napravou
toto je pekny obr.
F88 a F86
skoda, ze toto sa neda moc citat
...zase ti to spadlo...asi vitr, ne?
index: volvo F88-290, J&M transport Bridgend, Cavewood, Redland, Lawrence David trailer, York trailer, Young's Seafood, Interfresh, Cravens Homalloy trailer, Alf Meade, Asfordsby Storage, William Harper & sons, Volvo F88 6x2 Primrose twinsteer conversion, R.U. Collinge, Paul-A-Perris, York van trailer, Stagetruck, Alex Anderson, Volvo F88 Middle East cab
Naposledy upravil(a) HomoFaber dne čtv srp 25, 2011 11:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Snazil som sa upratat obr. a pozn. k F88/89 ale zasekol som sa pri ich studovani. Tak som to zhrnul do jedneho rtf, ale reku podelim sa s vami. Volaco sa tu z isto preberalo, o volacom sa mozme skriepit
L4951 (4x2), L4956 (6x2): vyr. 1964/65, motor TD96C, R6, turbo, 9.6L, 240hp DIN (255hp SAEgross) @ 2200rpm, 5-st. synchro prevodovka K39; L49513 - tahac, razvor 3.4m, L49517 - podvozok, razvor 4.9m, kabina Titan TipTop, bez odznaku na dverach neodlisitelne od prvych F88
F88: vyr. 1965 - 77, motor TD100A, R6, turbo, 9.6L (vrt 120 zdvih 140), 260hp DIN (270hp SAEgross) @ 2200rpm, alt. tiez motor D100, R6, 9.6L, atm., 165hp, prevodovka R60 8-st. synchro priamy zaber; kabina dlha alebo kratka, smerovky pod oknom, stierace v hornom rame okna, maska nerezova, tapacirung cerveno-sedy;
v r. 1969 pribudla 16-st. synchro prevodovka SR61 a MR61 s hydr. menicom a smerovky sa prestahovali nizsie,
v r. 1971 bolo vyvedene sanie za kabinu (obdlznikovy prierez, u aut s lavostrannym riadenym na pravej strane a u pravostrannych na lavej), stierace prestahovali do spodneho ramu okna a tapacirung sa zmenil na modry,
v r. 1973 sa maska zmenila na ciernu plastovu, pribudol napis Volvo medzi svetlami a tapacirung sa zmenil na cerveno-hnedy,
v r. 1975 pribudol rad kontrolnych svetielok v hornej casti pristrojovky.
FB88 oznacuju 3-napr. auta bez ohladu ci 6x2 alebo 6x4 (B = bogie).
F89: vyr. 1970-77, motor TD120A, R6, turbo, 12L (vrt. 130, zdvih 150), 243kW (330hp) (ISO?) @ 2200rpm, prevodovka SR61, iba lavostranne riadenie, sanie obdlznikoveho prierezu za kabinou vpravo, tapacirung modry, po r. 1975 hnedy a tiez pribudli kontrolky na pristrojovke.
6x2 a 6x4 sa oznacuju jednoducho F89, FB89 sa v prospektoch neobjavuje.
F88-290: vyr. 1974/75-77, motor TD100B, R6, turbo, 9.6L, 290hp @ 2200rpm, prevodovka SR61, siroka maska chladica ako u F89 ale podstatne hrubsia, maska medzi svetlami sklonena dopredu, sanie kruhoveho prierezu za kabinou vlavo, tapacirung a kontrolky ako vyssie, iba pravostranne riadenie, v predaji iba v GB a IRL.
G88 a G89, vyr. 1970-78, predna naprava posunuta dopredu o 300mm, kvoli predpisom v Skandinavii a Australii kde max hmotnost supravy zavisela na razvore naprav. 'B' v oznaceni 3-napr. aut sa tiez neobjavuje.
CH230: vyr. 1977-79/80, motor TD120A, prevodovka SR61, predna naprava z F86 a zadna z N10, kabina F89 (neskor F7) - aby sa vosli do 2.3m sirky, kt. platila v CH.
Este by ma zaujimalo ako to bolo s tymi malymi okienkami v pravych dverach a preco sa hovori o F88-240 ked mala vykon 260hp... F89 sa udajne nedala spravit s pravostrannym riadenym lebo velky motor nakloneny doprava prekazal radiacej pake. V AU robili G89 normalne... zeby bol aj motor posunuty dopredu? Alebo polozeny nizsie aby nezavadzal?
A aby to neboli furt len kecy, dalsi z Marcusovych vystrizkov, F88 z r. 1971 (podla spz) s navesom Pitt a ochrannym ramom proti kradezi kolies/pneu Donedavna bezna prax, ze naves, kt. prisiel nesprevadzany lodou s dobrymi pneu sa poslal nazad so zodratymi; nikto sa vinnika nedopatral...
L4951 (4x2), L4956 (6x2): vyr. 1964/65, motor TD96C, R6, turbo, 9.6L, 240hp DIN (255hp SAEgross) @ 2200rpm, 5-st. synchro prevodovka K39; L49513 - tahac, razvor 3.4m, L49517 - podvozok, razvor 4.9m, kabina Titan TipTop, bez odznaku na dverach neodlisitelne od prvych F88
F88: vyr. 1965 - 77, motor TD100A, R6, turbo, 9.6L (vrt 120 zdvih 140), 260hp DIN (270hp SAEgross) @ 2200rpm, alt. tiez motor D100, R6, 9.6L, atm., 165hp, prevodovka R60 8-st. synchro priamy zaber; kabina dlha alebo kratka, smerovky pod oknom, stierace v hornom rame okna, maska nerezova, tapacirung cerveno-sedy;
v r. 1969 pribudla 16-st. synchro prevodovka SR61 a MR61 s hydr. menicom a smerovky sa prestahovali nizsie,
v r. 1971 bolo vyvedene sanie za kabinu (obdlznikovy prierez, u aut s lavostrannym riadenym na pravej strane a u pravostrannych na lavej), stierace prestahovali do spodneho ramu okna a tapacirung sa zmenil na modry,
v r. 1973 sa maska zmenila na ciernu plastovu, pribudol napis Volvo medzi svetlami a tapacirung sa zmenil na cerveno-hnedy,
v r. 1975 pribudol rad kontrolnych svetielok v hornej casti pristrojovky.
FB88 oznacuju 3-napr. auta bez ohladu ci 6x2 alebo 6x4 (B = bogie).
F89: vyr. 1970-77, motor TD120A, R6, turbo, 12L (vrt. 130, zdvih 150), 243kW (330hp) (ISO?) @ 2200rpm, prevodovka SR61, iba lavostranne riadenie, sanie obdlznikoveho prierezu za kabinou vpravo, tapacirung modry, po r. 1975 hnedy a tiez pribudli kontrolky na pristrojovke.
6x2 a 6x4 sa oznacuju jednoducho F89, FB89 sa v prospektoch neobjavuje.
F88-290: vyr. 1974/75-77, motor TD100B, R6, turbo, 9.6L, 290hp @ 2200rpm, prevodovka SR61, siroka maska chladica ako u F89 ale podstatne hrubsia, maska medzi svetlami sklonena dopredu, sanie kruhoveho prierezu za kabinou vlavo, tapacirung a kontrolky ako vyssie, iba pravostranne riadenie, v predaji iba v GB a IRL.
G88 a G89, vyr. 1970-78, predna naprava posunuta dopredu o 300mm, kvoli predpisom v Skandinavii a Australii kde max hmotnost supravy zavisela na razvore naprav. 'B' v oznaceni 3-napr. aut sa tiez neobjavuje.
CH230: vyr. 1977-79/80, motor TD120A, prevodovka SR61, predna naprava z F86 a zadna z N10, kabina F89 (neskor F7) - aby sa vosli do 2.3m sirky, kt. platila v CH.
Este by ma zaujimalo ako to bolo s tymi malymi okienkami v pravych dverach a preco sa hovori o F88-240 ked mala vykon 260hp... F89 sa udajne nedala spravit s pravostrannym riadenym lebo velky motor nakloneny doprava prekazal radiacej pake. V AU robili G89 normalne... zeby bol aj motor posunuty dopredu? Alebo polozeny nizsie aby nezavadzal?
A aby to neboli furt len kecy, dalsi z Marcusovych vystrizkov, F88 z r. 1971 (podla spz) s navesom Pitt a ochrannym ramom proti kradezi kolies/pneu Donedavna bezna prax, ze naves, kt. prisiel nesprevadzany lodou s dobrymi pneu sa poslal nazad so zodratymi; nikto sa vinnika nedopatral...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon dub 05, 2010 6:27 pm
- Bydliště: Hořiněves 142
Sím, nevím jestli to k něčemu bude, ale potkal jsem podobné stránky a tady jsem je v odkaze nikde neviděl, tak to někoho přes ty F88/89 třeba zaujme
www.baumaschinenbilder.de/forum
Hezké pokoukání
www.baumaschinenbilder.de/forum
Hezké pokoukání
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů