Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Obrázek Obrázek
Myslim ze tu je dobre videt kolik to ma naprav :lol:
úte zář 11, 2007 8:58 pm

Uživatelský avatar
Lukasecek13
pravé světlo
Příspěvky: 2186
Registrován: úte bře 20, 2007 7:32 pm
Bydliště: Česká Skalice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jakrá já fakt už asi začnu nosit ty brejle napořád :roll: :lol:
úte zář 11, 2007 9:16 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Jedna australska 88,snad tu jeste nebyla...
Obrázek
stř zář 12, 2007 10:50 am

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Tady je ještě jedna podobná.
Obrázek
Obrázek
stř zář 12, 2007 4:15 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

:shock: Tak to nema chybu,koukam ze to je G89 a s volantem napravo.Co se mi podarilo vypatrat tak Volvo snad oficialne 89 s pravostrannym rizenim nedelalo.Kvuli tomu dokonce pri predstaveni nove rady 89,aby neztratily trhy v Anglii,vyvinulo model F88 290 se zvysenym vykonem a samozrejme volantem vpravo.Toto zduvodnili jako schudnejsi variantu nez prestavovat kabinu nove rady 89-problem byl s motorovym tunelem a mirne naklonenym motorem u 89.
Zajimalo by mne tedy jestli to je nejaka individualni prestavba nebo zda Volvo pro Australii opravdu delalo volant vpravo. :?:
čtv zář 13, 2007 8:16 pm

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1729
Registrován: stř bře 01, 2006 6:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

Neviem ci sa to upravovalo priamo v Australii,ale v starych Australskych casopisoch je plno F89 a F88 s pravostrannym riadenim.
pát zář 14, 2007 6:39 am

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

Karlos píše:Co se mi podarilo vypatrat tak Volvo snad oficialne 89 s pravostrannym rizenim nedelalo.Kvuli tomu dokonce pri predstaveni nove rady 89,aby neztratily trhy v Anglii,vyvinulo model F88 290 se
No tak tomu moc nevěřím model F88 se vyráběl o nějaký ten pátek dřív navíc kabina F89 byla stejná s vozem F88 lišila se pouze v detailech a velkou mříží chladiče :roll: . A ještě taková maličkost tato vozidla se standartně dodávala do anglie kde měla obrovský uspěch takže by byl nesmysl aby výrobce Volvo již při prvotních plánech nepočítal s pravostraným řízením . Co se týče upravy vozidel pro Australský trh tam musela být kabina posunuta vzad aby vozidlo splnilo vnitřní normy tamního trhu . Mimochodem stejně dopadla i Scania 111/141 která byla nucena pro austrálii posunout kabinu nad přední nápravu :lol:

Fotografie použité z prospektů Volvo

Obrázek
ned zář 16, 2007 4:08 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

petr.truck:
Samozrejme mas pravdu,do anglie se prvni F88 dovezli uz v roce1968. Neslo vsak o mnou zminovane F88 290 ktere melo stejnou masku jak 89.Puvodni 88 meli motor TD100 a vykonu 240k a delali se i s levostrannym rizenim.Mluvil jsem s par anglicanama co s timhle jezdili a dle jejich dojmu s porovnanim s tehdejsimi vozy bylo volvo extremne pohodlne,tiche s vykonnym motorem a hlavne spolehlive.Proto take minuly rok vyhralo v anglicke ankete titul "tahac stoleti".
Volvo F89 melo premieru v roce 1970 a motor TD120 o vykonu 330k dle tehdejsi nove legislativy 8k/t. Nicmene v anglii zustavala celk. hmotnost 32t. Pro potreby mez. dopravy se vsak v anglii zacala objevovat poptavka po F89 s pravostrannym rizenim cemuz Volvo v te dobe nebylo schopno vyhovet.F89 melo oproti 88 cely mot.tunel posunut mimo osu vice vpravo s vyklenkem na razeni u ridice-podobne jak u F12.Kdezto tunel u 88 byl symetricky a radici paka vystupovala z podlahy vedle sedacky ridice.Musela by se vymenit tedy cela podlahova cast coz bylo udajne prilis drahe.
Volvo tedy v roce 1975 predstavilo F88 290 s motorem TD 100B o vykonu
290k.Vykon zvysil "turbocharging guru" Bertil Haggh diky snizeni komprese na 12.5:1 a vetsimu turbodmychadlu Garret-Airresearch a max.
ot. 2400/min.Tento model se vyrabel pouze pro Anglii a Volvo tim vyresilo problem s mezerou v nabidce aut pro Anglii az do doby kdy v roce 1978 bylo predstaveno f12 ktere jiz melo obe varianty rizeni.
ned zář 16, 2007 6:46 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

:wink: Jedno originalni F88 290 z Anglie- je dobre videt oznaceni na "grilu" :F88 290HPObrázek
ned zář 16, 2007 7:36 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Dlouho se tu nic nedělo tak přidávám nějaký fotečky
Obrázek
Interier F88
Obrázek
Interier F89
Obrázek motor F89
Obrázek motor F88
sob říj 13, 2007 12:34 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Naposledy upravil(a) Astran dne čtv pro 27, 2007 9:17 am, celkem upraveno 1 x.
sob říj 13, 2007 5:37 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Anglani maji radi velke kabiny-aneb variace na tema F88/F89
ObrázekObrázekObrázekObrázek
úte pro 04, 2007 5:10 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Obrázek
čtv pro 27, 2007 9:19 am

Uživatelský avatar
Lukasecek13
pravé světlo
Příspěvky: 2186
Registrován: úte bře 20, 2007 7:32 pm
Bydliště: Česká Skalice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Karlos jak pokračuješ se s vim Volvem ?
DAF 95.430XF SC - 2001 + Schmitz - 2000 Současné
Volvo FH12 420 Globetrotter - 2001 + Kögel - 2004 bývalé

Scania 124L 360 CP19N - 1998 + Schmitz - 2000 Bývalé
ned led 27, 2008 10:38 am

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Cau jde to pomalu nejak mi chybi cas.Zrovna dnes jsem ho prevazel do nove dilny tak se Volvik trochu provetral.Jestli to stihnu chtel bych tento tyden na STK -pak sem hodim nejaky aktualni foto. :)
ned led 27, 2008 7:20 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů