Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
- Lukasecek13
- pravé světlo
- Příspěvky: 2186
- Registrován: úte bře 20, 2007 7:32 pm
- Bydliště: Česká Skalice
- Kontaktovat uživatele:
Tak to nema chybu,koukam ze to je G89 a s volantem napravo.Co se mi podarilo vypatrat tak Volvo snad oficialne 89 s pravostrannym rizenim nedelalo.Kvuli tomu dokonce pri predstaveni nove rady 89,aby neztratily trhy v Anglii,vyvinulo model F88 290 se zvysenym vykonem a samozrejme volantem vpravo.Toto zduvodnili jako schudnejsi variantu nez prestavovat kabinu nove rady 89-problem byl s motorovym tunelem a mirne naklonenym motorem u 89.
Zajimalo by mne tedy jestli to je nejaka individualni prestavba nebo zda Volvo pro Australii opravdu delalo volant vpravo.
Zajimalo by mne tedy jestli to je nejaka individualni prestavba nebo zda Volvo pro Australii opravdu delalo volant vpravo.
No tak tomu moc nevěřím model F88 se vyráběl o nějaký ten pátek dřív navíc kabina F89 byla stejná s vozem F88 lišila se pouze v detailech a velkou mříží chladiče . A ještě taková maličkost tato vozidla se standartně dodávala do anglie kde měla obrovský uspěch takže by byl nesmysl aby výrobce Volvo již při prvotních plánech nepočítal s pravostraným řízením . Co se týče upravy vozidel pro Australský trh tam musela být kabina posunuta vzad aby vozidlo splnilo vnitřní normy tamního trhu . Mimochodem stejně dopadla i Scania 111/141 která byla nucena pro austrálii posunout kabinu nad přední nápravuKarlos píše:Co se mi podarilo vypatrat tak Volvo snad oficialne 89 s pravostrannym rizenim nedelalo.Kvuli tomu dokonce pri predstaveni nove rady 89,aby neztratily trhy v Anglii,vyvinulo model F88 290 se
Fotografie použité z prospektů Volvo
petr.truck:
Samozrejme mas pravdu,do anglie se prvni F88 dovezli uz v roce1968. Neslo vsak o mnou zminovane F88 290 ktere melo stejnou masku jak 89.Puvodni 88 meli motor TD100 a vykonu 240k a delali se i s levostrannym rizenim.Mluvil jsem s par anglicanama co s timhle jezdili a dle jejich dojmu s porovnanim s tehdejsimi vozy bylo volvo extremne pohodlne,tiche s vykonnym motorem a hlavne spolehlive.Proto take minuly rok vyhralo v anglicke ankete titul "tahac stoleti".
Volvo F89 melo premieru v roce 1970 a motor TD120 o vykonu 330k dle tehdejsi nove legislativy 8k/t. Nicmene v anglii zustavala celk. hmotnost 32t. Pro potreby mez. dopravy se vsak v anglii zacala objevovat poptavka po F89 s pravostrannym rizenim cemuz Volvo v te dobe nebylo schopno vyhovet.F89 melo oproti 88 cely mot.tunel posunut mimo osu vice vpravo s vyklenkem na razeni u ridice-podobne jak u F12.Kdezto tunel u 88 byl symetricky a radici paka vystupovala z podlahy vedle sedacky ridice.Musela by se vymenit tedy cela podlahova cast coz bylo udajne prilis drahe.
Volvo tedy v roce 1975 predstavilo F88 290 s motorem TD 100B o vykonu
290k.Vykon zvysil "turbocharging guru" Bertil Haggh diky snizeni komprese na 12.5:1 a vetsimu turbodmychadlu Garret-Airresearch a max.
ot. 2400/min.Tento model se vyrabel pouze pro Anglii a Volvo tim vyresilo problem s mezerou v nabidce aut pro Anglii az do doby kdy v roce 1978 bylo predstaveno f12 ktere jiz melo obe varianty rizeni.
Samozrejme mas pravdu,do anglie se prvni F88 dovezli uz v roce1968. Neslo vsak o mnou zminovane F88 290 ktere melo stejnou masku jak 89.Puvodni 88 meli motor TD100 a vykonu 240k a delali se i s levostrannym rizenim.Mluvil jsem s par anglicanama co s timhle jezdili a dle jejich dojmu s porovnanim s tehdejsimi vozy bylo volvo extremne pohodlne,tiche s vykonnym motorem a hlavne spolehlive.Proto take minuly rok vyhralo v anglicke ankete titul "tahac stoleti".
Volvo F89 melo premieru v roce 1970 a motor TD120 o vykonu 330k dle tehdejsi nove legislativy 8k/t. Nicmene v anglii zustavala celk. hmotnost 32t. Pro potreby mez. dopravy se vsak v anglii zacala objevovat poptavka po F89 s pravostrannym rizenim cemuz Volvo v te dobe nebylo schopno vyhovet.F89 melo oproti 88 cely mot.tunel posunut mimo osu vice vpravo s vyklenkem na razeni u ridice-podobne jak u F12.Kdezto tunel u 88 byl symetricky a radici paka vystupovala z podlahy vedle sedacky ridice.Musela by se vymenit tedy cela podlahova cast coz bylo udajne prilis drahe.
Volvo tedy v roce 1975 predstavilo F88 290 s motorem TD 100B o vykonu
290k.Vykon zvysil "turbocharging guru" Bertil Haggh diky snizeni komprese na 12.5:1 a vetsimu turbodmychadlu Garret-Airresearch a max.
ot. 2400/min.Tento model se vyrabel pouze pro Anglii a Volvo tim vyresilo problem s mezerou v nabidce aut pro Anglii az do doby kdy v roce 1978 bylo predstaveno f12 ktere jiz melo obe varianty rizeni.
- Lukasecek13
- pravé světlo
- Příspěvky: 2186
- Registrován: úte bře 20, 2007 7:32 pm
- Bydliště: Česká Skalice
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů