Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 11:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Tak komunista člověk musel být, jinak nemohl za hranice... Otec se nemohl dostat ve fabrice na nic lepšího než na Ifu, Liazy byly jen pro straníky a když si byl kovanej, tak ani nevadilo, žes ji občas někde rozbil...

Jinak dotaz - tuhle dobu si moc nepamatuju, ty jumbo návěsy byly běžné?
sob zář 29, 2012 11:12 am

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Jumbo návěsy se používali poměrně dost.Nakládalo se tenkrát většinou z boku,takže s tím schodem nebyl problém a na sběráky a volně ložené zboží byl přínosem i ten objem.Problém dělala ta malá kola,zvlášť když tam byla ještě duše.Špatně to odvádělo teplo,tak se s tím netahalo moc těžké zboží.Turci s tím jezdili do nedávna.V Teplicích se na tom zas vozili díky výšce návěsu stojany s velkým tabulovým sklem.
Ve straně byla většina tehdejších tiráků,ale znal jsem i pár co ne.Byla taková doba a účast s sebou nesla řešení spoustu zbytečných starostí,ale podmínka to rozhodně nebyla.Samozřejmě se nestranící podívali častěji do Bulharska než třeba do Anglie:-))Jinak každý občas něco rozbije,ale to,že by kovanej komouš boural jedno auto za druhým a nic se nedělo je taky hloupost.
Jinak krásná fotka :shock:
sob zář 29, 2012 9:51 pm

TP
Příspěvky: 1890
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Tak klasika návěs byl dvou nebo tříosej na perech.Podlaha hodně vysoko a strop zas nízko,pěkné plechové blatníky a bočnice atd.ale tahle Jumba tady jezdila.Jinak jasně ko konci roků 88 nebo 89 už se možná dostal leckde k autu i nestraník.Já mě teda ale problem dostat se s dílny i na Matesa :lol:
ned zář 30, 2012 9:42 am

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Je to asi debata na dýl a na osobních zkušenostech každého.Nicméně debata o bytí a nebytí ve straně sem rozhodně nepatří.Shodnem se asi v tom,že ti chlapi dělali svou práci stejně dobře a s mnoha problémy jako velká většina z nás a rudá knížka jim v kabinách bez klimatizací a ledniček rozhodně nepomáhala.
Samozřejmě ty Jumba nebyla hlavní ve vozovém parku.Pořád to byl víceméně speciál jen na určitý druh přeprav jako třeba bedny atd.,ale v 80.letech byli k vidění v mezinárodní přepravě poměrně často.Třeba velká část z jedné z posledních státních zakázek a to dovoz Renaultů R 340 bylo právě v soupravě s Jumbem Trailor.Tyto návěsy došly i samostatně za Liazy.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
ned zář 30, 2012 4:58 pm

TP
Příspěvky: 1890
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Super dokumentace k těm Jumbum.Opravdu dobrá práce
ned zář 30, 2012 10:24 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 11:18 pm

Příspěvek

Courtesy of Mr. Marcus Bubbleman:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

volvo F88 Norfolk Line, Unispeed, FrigoMAT, Redcliffe Roadways, Robert Armstrong, Brooks, Dart
pon lis 19, 2012 9:51 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 438
Registrován: stř led 24, 2007 11:25 pm
Bydliště: Doma

PF 2013

Příspěvek

Obrázek
pon pro 24, 2012 6:58 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Místní fajnšmekry asi zaujme můj článek věnovaný tuplákovým zvedačkám nejen na kamionech Volvo:

http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/volvo_a_ride.php
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned pro 30, 2012 8:05 pm

Uživatelský avatar
Matúš Sabo
Zaklinač
Příspěvky: 2164
Registrován: úte úno 22, 2011 4:08 pm
Bydliště: Hanušovce nad Topľou

Příspěvek

ten mechanizmus mi raz oco kreslil na papier, raz sa pri nemu pristavil jeden chlapík s FH12 a narychlo to obkreslil :D teraz to videl aj ako schemu. Vraj čo som počul tak občas odchadzal motorček na tom zdvihani.
oli oli janko,
v robote mal manko,
bez rozumu bez lásky,
kradol z pumby bandasky
ned pro 30, 2012 8:56 pm

Safky
Příspěvky: 3252
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Samer:
Děkuji za velmi zajímavý článek. Jsem nadšencem 6x2 (na firmě máme tlačenou zvedačku neřízenou jednomontáž 2 ks MAN TGA/TGS, vlečenou zvedačku neřízenou jednomontáž 1 ks i dvoumontáž 1 ks, oba MAN TGA). Samozřejmě vše na vzduchu, pérové verze 6x2 už MAN min. 15 let nedělá. K pérovým 6x2 s hydraulickou zvedačkou jedno doplnění, dle EU i ČR legislativy můžou mít zatížení zadní dvojnápravy jenom 18 tun (pokud by to bylo na vzduchu tak 19 tun), tím pádem je snížená i povolená celková hmotnost z 26 tun na jen 25 tun. Pérové 6x2 jsou skoro stejně těžká jako 6x2 na vzduchu, tím pádem legálně v sólu uvezou o 1 tunu nákladu méně, to bude ekonomický hendikep. Je zajímavé, že u 4-osých podvozků 8x2 pokud budou vzadu na pérech (std. dělá Scania a Volvo) je povolená celková bez omezení tj. 32 tun. Osobně si myslím, že pérové 6x2 a 8x2 se používají hlavně kvůli jednoduché montáží RobsonDrivu - pohon poslední nápravy pomocí ocelového kola:
http://www.youtube.com/watch?v=hJC8u23e6G4
http://www.youtube.com/watch?v=-HBLl76sf4g
http://www.youtube.com/watch?v=6nzNTeDv8zo
http://www.youtube.com/watch?v=q3X8yLt4Vys
http://www.youtube.com/watch?v=vttgduhZYUQ
Další pokračováním vývojem zvedacích náprav je zvedání poháněné nápravy + odpojení diferáku, to prozatím vyřešilo Sisu a Ginaf:
http://www.youtube.com/watch?v=nAdfFWGW ... r_embedded
http://www.ginaf.nl/index.php?id=290
http://www.ginaf.nl/index.php?id=48&L=1 ... 2Fwww.los-
chamos.com%2FFungky%2Fid.txt&tx_ttnews[pS]=1301608800&tx_ttnews[pL]=2591999&tx_ttnews[arc]=1&tx_ttnews[tt_news]=101
&tx_ttnews[backPid]=24&cHash=b9118d1acc (při kopírování adresy pak nutno smazat mezery)
http://www.sisuauto.com/sites/default/f ... trucks.pdf
http://www.sisuauto.com/sites/default/f ... ite_en.pdf
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/ ... r=0&page=2
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/ ... r=0&page=8
Pracuje se na tom i v Tatře, ale asi to bude ještě pár let trvat, než se to objeví ve výrobě.
P.S.: Dle prospektu SISU jde u pérové 6x2/8x2 zvednou nápravu i u plně naloženého auta ..., což u vzduchového pérování normálně nejde.
Tady ještě aktuální verze A-Ride od Volva:
http://productinfo.vtc.volvo.se/files/p ... 532961.pdf
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 01, 2013 6:28 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Safky, jakou dělal MAN pérovou 6x2???
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
úte led 01, 2013 11:45 pm

Safky
Příspěvky: 3252
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to Samer:
Omlouvám se za dezinformaci. MANy od řady F2000, trochu i F90 znám celkem dobře, tam určitě 6x2 na pérech nebyla, myslel jsem starší řady jak píšeš MAN F7, 8 a 9 + RÁBA jak píšeš v článku, kombinace péra + zvedání vzduchem. Roky jsem jsem nepočítal, tak to pak blbě vyznělo.
Tatra + MAN = Superstroj!
stř led 02, 2013 7:37 pm

Michael Hille
Příspěvky: 35
Registrován: stř pro 12, 2007 11:59 pm
Bydliště: Velký Šenov-severní čechy

Příspěvek

úte úno 05, 2013 8:48 pm

LaPe
Příspěvky: 77
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:02 pm

Příspěvek

Nee....VEB KOMBINAT DEUTRANS DDR..... :)
čtv úno 14, 2013 9:40 pm

luboš růžička
Příspěvky: 372
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

F 89 valník čsad

Příspěvek

Zdravím, mám prosbu: nevěděl by jste někdo rozvor a délku korby, valníků používaných v čsad ? Případně nějaký odkaz na rozměrový výkres atp.
Potřebuji to pro úpravu modelu a když už se to bude dělat tak at to odpovídá.
pon úno 25, 2013 4:29 pm

Odpovědět

Zpět na „VOLVO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti