Stránka 1 z 2

Da sa zaradit neutral na I-Shifte bez vzduchu?

Napsal: úte led 31, 2012 9:32 pm
od iconmaster
Caute kolegovia, potreboval by som surnu radu:

sofer volal, ze mu odisiel vzduch a mal zaradenu rychlost v I-Shifte, lenze takto mu nepusti startovat motor. Existuje nejaky sposob zaradenia neutralu v takomto pripade?? Dakujem za pomoc!

(auto je FH 440 r.v. 2008)

Napsal: čtv úno 02, 2012 12:04 am
od LoKyStar
jediná možnost je, nafoukat vzduch druhým autem, jde to napojit myslím někde vpravo, vpředu před předním kolem. Myslím, že je třeba přizvednout kabinu...

Napsal: pon úno 13, 2012 8:58 pm
od horar660
Mne to islo nafukat aj cez vzduchoje vzadu medzi kolesai co je na vankuse len to dlhsie trvalo

Napsal: úte úno 14, 2012 6:31 pm
od iconmaster
Vdaka za rady, poriesilo sa to tak ako ste pisali - pomocou druheho auta sa vzduch natlacil, dal sa zaradit neutral a nastartovat.

Napsal: pon led 21, 2013 9:15 pm
od Čonkin
Tip na pokus – většina aut má ve výbavě hadici na huštění pneumatik.
Ta origo Volvo má na obou stranách hlavici pro připojení na autoventilek:
Obrázek

Stačí jí upravit, na jedné straně vyměnit hlavici za převlečnou matku (vnitřní závit M16x1,5 - z klasické hadice na huštění pneu):
Obrázek

Koupit si kontrolní přípojku k brzdám s vnějším závitem M16x1,5:
Obrázek

Mít ve výbavě klíč plochý klíč 20/22

V případě problému – na horním víku převodovky z levé strany odšroubovat hadici přívodu vzduchu, místo ní zašroubovat kontrolní přípojku.
Na ní našroubovat převlečnou matkou hadici na huštění.
Z libovolného kola (ale nejlíp samozřejmě z rezervy) naplnit přes ventilek vzduch do víka.
Zkusit zapnout klíček a vyřadit.

Napsal: čtv led 31, 2013 10:47 pm
od convoy
zajímave řešení, nebude ale jednodušší při zastavení vyřadit do neutrálu? pak ať si uchází jak chce, auto bude startovat. náhlý unik za jizdy je jiná situace, to je stejně na servis takže.......

Napsal: pát úno 01, 2013 12:42 pm
od Čonkin
Bude. Ale občas na to holt někdo zapomene.

Napsal: pát úno 01, 2013 10:51 pm
od iconmaster
Veru, to sa stalo aj v tom spomenutom pripade a ked uz nebolo vzduchu, bolo neskoro..
Kazdopadne vdaka za dobry napad Conkin, podam to dalej :wink:

Napsal: stř bře 16, 2016 11:37 pm
od ladiikk
U Octavie nejde vytáhnout klíček, když není radicka v poloze P. U těch náklaďáku by to měli taky zavést.

Napsal: čtv bře 17, 2016 8:17 am
od mikunited
To si myslím že v některých případech asi nepomůže, ona většina řidičů když jde spát nechává stejně kličky v zapalování (pokud spí v autě), aspoň já jsem to tak dělal.

Napsal: čtv bře 17, 2016 1:13 pm
od Globe
já bych asi teda už rovnou foukal vzduch z gum do vzduchový soustavy, než do skříně převodovky ))

Napsal: čtv bře 17, 2016 2:50 pm
od Pavel Šebek
A já žil v tom, že po chcípnutí to ten kvalt vyhodí samo...

Napsal: čtv bře 17, 2016 4:43 pm
od mikunited
neznám ani jeden automat který by vyhazoval rychlost do neutrálu při vypnutí motoru, ani u osobáků

Napsal: čtv bře 17, 2016 8:37 pm
od Čonkin
Globe - to je samozřejmě možný. Ale víkem to jde rychleji, navíc v případě většího úniku (nedejbože přímo díry v soustavě) to nemusí stačit.....i když dvanáct kol je dvanáct kol :-)

Napsal: čtv bře 17, 2016 8:50 pm
od TeSi
mikunited> Tak zkus IVECO. Automaticky při vypnutí klíčků vyřadí do neutrálu. Zastavíš na kvalt, vypneš klíček a jdeš domů...