Stránka 1 z 2

Povinnost informovat řidiče

Napsal: sob dub 20, 2013 9:55 am
od Bedla
Mám dotaz. Dočetl jsem se tady od Roada o hmotnostních limitech v PL na nápravu podle tříd silnic. Zajímá mě, má někdo povinnost nás řidiče o tomto informovat? A podle jakého nařízení kdyžtak? Nebo jsme odkázáni jeden na druhého a info na parkovištích? Dostal jsem pokutu 5000,- zlotůvek u Opole za přetíženou nápravu (nad 10t). Chlapi od firmy tudy běžně jezdí a o tomto se teď dozvěděli až "díky" mně!

Napsal: sob dub 20, 2013 12:10 pm
od roadtrain
Informovat by vás měl váš zaměstnavatel.rozhodně ne polské úřady.
o kolik jsi měl přeloženou nápravu tolerují 400 kg

Napsal: sob dub 20, 2013 12:55 pm
od Bedla
xxxxxx

Napsal: sob dub 20, 2013 1:25 pm
od roadtrain
tohle jedině přes právníka,jinak na 100 % nevyhraješ
a hlavně nejsem si ted jist,ale snad od podzimu minulého roku mají v PL vážit jen celkovou váhu ?? tohle bych tebou si zjištoval taky.

Napsal: sob dub 20, 2013 1:31 pm
od Bedla
Dobrá, poptám se i na to. Pokud by to tak bylo, vyplatilo by se odvolání. Dám vědět. Celkovou jsem měl v pořádku. Dík

Napsal: sob dub 20, 2013 4:04 pm
od jozin
Neni to nic noveho a je tva povinost se informovat o limitech kdyz nekam jedes.Zadny soud nevyhrajes ,porusil jsi jejich zakon a hotovo pro ne.To ze jsi platil jen ty je jen smula,ze te chytli.A na triciferne okresce ,myslim tim zluty pdklad je jen 8t na hnaci.Na Slovensku je taky vsude zakaz predjizdeni pro kamiony a nikde zadna znacka neni.To je uplne to same.

Napsal: sob dub 20, 2013 6:59 pm
od roadtrain
na žlutém podkladě je taky 10 tun ale celková jen 38 tun,kde je 8 tun i na hnací je vždy dopravní značka.

Napsal: ned dub 21, 2013 5:36 pm
od Bedla
Jozine, každý se snaží vyjet informovaný, ale nečekám, že by mě měli informovat až kolegové na parkovištích, nebo rovnou třeba ITD.
P.S. Nehodlám se s polákama soudit, psal jsem, že kdyby to bylo od podzimu jinak, jak psal Road, stálo by za úvahu odvolání. I když si myslím, že kdyby to neplatilo, asi by si to ITD nedovolila.

Napsal: ned dub 21, 2013 5:50 pm
od jozin
Bedla-neni to nic proti tobe.Tak to tam proste chodi.Neco malo mam po PL najete myslim,rec umim plynule jako kazdy normalni sofer z vrchu a neco jsem se tam uz taky naplatil neboj.

Napsal: pon dub 22, 2013 5:33 pm
od roadtrain
Bedla-neboj i to ITD si umí udělat své zákony. :wink:

Bedla

Napsal: pon dub 22, 2013 7:13 pm
od sibr
Kluci to tady rozebírají tak nějak z praxe, ale protože mi tady někteří říkají teoretik, nebo právník, tak ti zkusím odpovědět na tvůj velice dobrý dotaz: Zajímá mě, má někdo povinnost nás řidiče o tomto informovat? Tak nějak po svém – teoreticky.

Nejdříve je třeba rozdělit zda je řidič zaměstnanec, nebo sám také dopravcem. Pokud je řidič sám i dopravcem, musí si všechny okolnosti zajistit sám, protože je sám sobě i zaměstnavatelem.
Pokud je řidič zaměstnancem, má povinnost zaměstnavatel informovat ho o všech okolnostech přepravy, tedy i o případných rozdílech v provozních podmínkách na území států, kam ho vysílá na pracovní cestu.
Pokyny k pracovní cestě můžou být dány ústně, ale zaměstnavatel je musí zaměstnanci poskytnout písemně v případech, kdy na tom zaměstnanec trvá !!!
V praxi ti zaměstnavatel často dostatečné informace k cestě nedá a pokud se pak dostaneš do rozporu s místními orgány nemáš šanci se bránit.
Stejně postupují i kontrolní orgány. V okamžiku kdy ti dávají pokutu za některá porušení nemusíš být ihned v pozici viníka, ale pouze v pozici podezřelého. Viníkem se stáváš až v okamžiku zaplacení pokuty. Většinou řidiči spěchají a pokutu zaplatí – tím se také zbaví možnosti jakékoliv obrany. Takže v praxi vše nejčastěji končí u řidiče…
Pokud by jsme vyšli z teoretické možnosti, ze které vycházejí právní úkony, tak řidič si před jízdou vyžádá písemné pokyny k pracovní cestě. Pokud by kontrolní orgán zjistil, že řidič porušil některé předpisy v dané zemi, byl by podezřelí z přestupku. Pokud by se řidič bránil, že koná vše podle písemných instrukcí zaměstnavatele, kontrolní orgán by věc předal k řešení do správního řízení. Tam by řidič své tvrzení dokázal písemnými pokyny k pracovní cestě a viníkem i plátcem pokuty by byl zřejmě označen zaměstnavatel.

Jediný problém je v tom, že řidič nemá žádnou pravomoc, kromě povinnosti nevyjet, dokud nemá v pořádku všechny náležitosti. To v praxi znamená, že buďto nevyjedeš, nebo vyjedeš a pak všichni na řidiče přehodí i svou odpovědnost.
Asi se ti ten zákon bude zdát hloupí, když všichni mají pravomoci a možnosti, ale odpovědnost má ten co možnosti, ani pravomoci nemá.
Na druhé straně je logické, že když řidič nevyjede, pokud nemá všechny náležitosti splněny, tak nemůže být ohrožena bezpečnost.
Asi nikoho nenapadlo, že se lidi běžně vydírají a nechají vydírat. Proto jezdíme za podmínek a okolností, které nám nadřízení určí, ale odpovědnost neseme sami. Takhle to všem vyhovuje a zlepší se to jedině když si to řidiči uvědomí a vybojují si zásadní změnu.

Jo – a podle kterého předpisu – je to obsaženo v zákoníku práce, ale není to obsahem jen jediného paragrafu, který bych ti tady okopíroval. Je třeba si v něm přečíst povinnosti zaměstnavatele a okolnosti při služebních cestách, které tam jsou určeny obecně pro všechny zaměstnance a pak si ještě dohledat rozdíly podle dalších předpisů specifických pro dopravu.

Napsal: pon dub 22, 2013 8:45 pm
od roadtrain
ukázka jak se z jedné věty stane bible. :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř dub 24, 2013 12:47 pm
od Bedla
Tak ta bezplatná linka zvoní a zvoní a nic. Nezbylo, než napsat maila. Nic bych se nedivil, kdyby ani neodpověděli. Mimo to jsem poslal dotaz http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ , tam prý se jedna právnička specializuje na dopravu, tak uvidíme. Výsledek se dozvíte, hodím to sem.

Jinak dík za odpovědi všem.

Napsal: pát dub 26, 2013 10:03 pm
od Bedla
Odpověď z http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ manželce.

Dle § 301 písm. c) zákoníku práce je zaměstnanec povinen dodržovat právní předpisy vztahující se k práci jím vykonávané; dodržovat ostatní předpisy vztahující se k práci zaměstnancem vykonávané je zaměstnanec povinen pouze pokud s nimi byl řádně seznámen. Tomuto pak koresponduje povinnost vedoucího zaměstnance, který je dle § 302 písm. f) povinen zabezpečovat dodržování právních a vnitřních předpisů jemu podřízenými zaměstnanci.

S ohledem na shora uvedené by proto bylo možné uvažovat o povinnosti zaměstnavatele Vašeho manžela k proplacení pokuty pouze v případě, že Vašeho manžela žádným způsobem neinformoval o odlišnostech dopravních předpisů v zemích, v nichž dle pracovní smlouvy Váš manžel vykonává práci.
Vzniklá škoda (§ 265 zákoníku práce)poukazuje na porušení povinnosti seznámit řidiče s příslušnými právními předpisy, vztahujícími se k předmětu vykonávané práce.

Napsal: úte kvě 07, 2013 3:25 pm
od Bedla
Tak kluci, abyste měli informace komplet, dodám odpověď z MD

Dobrý den,
k Vašemu dotazu sdělujeme:
Ministerstvo dopravy obdrželo informaci o hmotnostním omezení na vybraných silnicích v Polsku od polské ambasády a pouze ji zveřejnilo na svých webových stránkách, tudíž nemůže garantovat její další platnost.
Povinnost informovat řidiče o dopravních omezeních, nebo pravidlech jiného státu, nevyplývá žádné státní organizaci. Pokud dopravce není členem Česmadu (na jejich internetových stránkách jsou zveřejňovány informace týkající se kamionové dopravy v ostatních státech, avšak dostupné pouze pro členy), doporučujeme oslovit v této věci Velvyslanectví České republiky v Polsku, nebo Velvyslanectví Polské republiky v ČR.

S přáním hezkého dne
Ing. Zdeňka Kovářová
MD - Odbor pozemních komunikací
tel: 225131305

Z textu jasně vyplývá, že pokud není dopravce členem Česmadu, musí si informace sehnat sám na jednom z velvyslanectví. Pokud se podíváte na web Česmadu - http://www.prodopravce.cz/ - už ze samotného názvu vyplyne, komu jsou info určena a není třeba ani dopravci vysvětlovat, kdo má řidičům tyto informace poskytnout. A podle toho se zařídím.
Díky Roade, napsal jsi to hned na začátku, kde je zakopanej pes.