Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Problém se vzduchem ScaniaR

Příspěvek

Zdravím,
Asi před měsícem mi začal problém s dodávkou vzduchu od kompresoru, zničeho nic klesl tlak na budíkách, už šla špatně spojka a budíky ukazovaly tlak kolem 6 atm. Vzduch nikde neunikal, prostě jen při dosažení 6 atm už auto odfouklo. Asi půl hodinu nato jako zázrakem během jízdy zase všechno v pořádku, tlak 12 atm. Říkám si že to asi byl jen nějaký rozmar počítače a tak. Od tohoto týdne mi to fouká první budík na 12 atm, druhý jen na 8 atm a to už jsem nějaký nervózní že to asi nebude jen tak :( .
Pokud se stím už někdo zvás setkal a věděl poradit, byl bych mu vděčný. Scania R420, systém vzduchu APS. Díky Santík
čtv pro 13, 2012 7:49 am

starbug
Příspěvky: 14
Registrován: čtv lis 25, 2010 10:07 pm

Příspěvek

to dela ctyrcestny ventil
čtv pro 13, 2012 10:40 am

Jakub_2510
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 28, 2011 3:03 pm
Bydliště: Pata

Příspěvek

Ocovi to tiež robilo že nechcelo nafúkať vzduch po naštartovaní, potom zbadal že omylom zapol katalyzátor, vypol ho a zase bolo všetko ok.
čtv pro 13, 2012 5:04 pm

Uživatelský avatar
robertSKL
Příspěvky: 367
Registrován: stř dub 20, 2011 4:59 pm
Bydliště: Sklabiňa , Martin (SK)

Příspěvek

katalyzátor ???
čtv pro 13, 2012 5:10 pm

Jakub_2510
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 28, 2011 3:03 pm
Bydliště: Pata

Příspěvek

hej hej.. tiež sa divil .. naprv začalo strašne fučať spod kabíny ako keby unikal vzduch s kompresora... ale potom asi po 5 minútach a dobrého pridávania natlačilo vzduch, keĎ to zbadal že to má zapnuté vypol a už v pohode fúkalo.. aký to malo vplyv na to doteraz nechápem..
čtv pro 13, 2012 5:24 pm

Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

No ten čtyřcestný ventil chápu, na staré scanči jsem to měnil, ale tady je nějaký elektronický se dvěma solenoidy, existuje nějaká sada těch solenoidů, ale nevím jestli to je tím. Jakub_2510 to co myslíš nebyl katalizátor, to byl omezovač kouře (funkce při stání vozidla se uzavře klapka motorové brzdy a zadržuje splodiny v motoru) a únik vzduchu byl proto že ovládací váleček motorovky je vzduchový a už netěsnil. Katalizátor ve scanii není..
čtv pro 13, 2012 6:01 pm

Uživatelský avatar
robertSKL
Příspěvky: 367
Registrován: stř dub 20, 2011 4:59 pm
Bydliště: Sklabiňa , Martin (SK)

Příspěvek

Jakub_2510 to co myslíš nebyl katalizátor, to byl omezovač kouře
..tomu som nechapal ze co myslel tym katalyzatorom....pretze mi to dako neslo dokopy
čtv pro 13, 2012 6:20 pm

mirazi
Příspěvky: 56
Registrován: úte pro 16, 2008 11:24 pm
Bydliště: Monster Town

Příspěvek

hele ty ručičky mi zlobí už asi rok,mám novej celej vysoušeč+4cesták a ručička na 2.okruhu se mi pomalu toči dokola.Výměna pouze komplet.Nakonec jsem měl urezlej konektor na průchodce hlavního svazku do kabiny zevnitř,prej jsem byl první u koho to viděli.(Modletice)
ned pro 16, 2012 9:27 pm

Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Konečně nějaká přínosná odpověď :) Taky si myslím že to bude v elektrice, buď v tom konektoru nebo ve svazku pod kabinou, starý scanie na to trpěly hodně. Ten čtyřcestný ventil se kupovat v kuse nemusí existují na něj op. sady, ale je jich asi 6, každá na něco jiného :? O svátcí to prohlédnu a uvidí se. Po 500km se to zase chytlo a celý týden tlak na 12atm. Jestě jednou díky za přínosnou odpověď :D
pon pro 17, 2012 9:10 am

mirazi
Příspěvky: 56
Registrován: úte pro 16, 2008 11:24 pm
Bydliště: Monster Town

Příspěvek

nemáš zač,já mám pokaždý kuriozní poruchy,se kterýma si ani ve scanii neví rady :-)
pon pro 17, 2012 9:28 am

Uživatelský avatar
Šurda
Příspěvky: 457
Registrován: pát pro 01, 2006 6:23 pm
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dneska jsem dovezl P-čkovou scanii a mám podobnej problém,
nechce dofoukat.
Když to spadne k 6-ti, musel jsem zastavit a vypnout. Několikrát vypnout a zapnout klíč (někdy 3x a někdy 50x) pak se to chytí a nafouká tak na 9. Chvilu to jde a pak zas začne padat.
Jel jsem dnes z Prahy do Bruntálu tak na 6x. Mezi Vys.Mýtem a Mohelnicou jakoby vše OK, budíky skoro na 12 a pohoda. Po obědě zas začal padat tlak a posledních 60 km jsem tak 3x dofoukával.
Se Scaniou jsem jel prvně, takže jakej je tam ten zprávnej tlak?
A kde je ten svazek pod tou kabinou? Je to P420, 2005.
Díky za každou radu..
pát led 25, 2013 8:45 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Řekl bych, že to bude čtyřcesťák...

Jinak, gratuluji ke koupi a doufám, že se se slepičkou pochlubíš :P
pát led 25, 2013 11:29 pm

Odpovědět

Zpět na „SCANIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů