Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

Odpovědět
Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Predni bubnove brzdy-problem

Příspěvek

Scania r.v.1997-830000km.pri brzdeni mi to skube volantem,cim mensi rychlost tim vetsi skubani volantu.svisle cepy v poradku,nova spojovacka+plus ostatni kulove cepy nove,servorizeni meneno2krat za repasovane,bubny nove-preventivne jednou stocene,lozisko v naboji vymenene pakny srovnanea stale to skube s volantem pri brzdeni!!!!a to nema rucni brzdu na predek.muze nekdo poradit co s tim?znackovy i neznackovy servis uz nevi co stim.mam zkusit uplne nove oblozeni?poradte
ned bře 23, 2014 8:24 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Proč nové bubny preventivně stáčíš,teď můžou být klidně vyosené...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned bře 23, 2014 8:29 pm

Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Skubalo to s novyma bubnama,na valcich to vykazovalo ovalitu,tak stoceno,na valcich bez ovality v realnem provozu skubani.
ned bře 23, 2014 8:36 pm

Stralis 4P2
Příspěvky: 333
Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co pneu, nebo disky, už jsi je zkoušel vyměnit? Vždyť na té nápravě už nic jiného není.
ned bře 23, 2014 9:01 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Kdysi jsme to řešili na tahači,taky rok 1997 a problém byl v utažení kol... Měla ručku na předek i zadek a pokud vím,všechny scánie by to tak mít měly,je to jejich specialita,a u aut s bubny se musí s citem dotahovat přední kola a matice křížem,problém byl že u gumaře bylo auto zabržděné ručkou,gumař utáhl dvě matky pistolí na krev a pak to bral zleva až doprava,mno a po vyjetí ven to kopalo,nakonec stačilo na dílně sundat kola,sundat bubny,znovu nasadit,namazat závity a odbržděné kolo dotáhnout křížem,s citem ručně metrovou pákou a pak přetáhnout a bylo po problému,kdybych to neviděl,tak tomu neuvěřím :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned bře 23, 2014 9:12 pm

Uživatelský avatar
dave1988
Příspěvky: 129
Registrován: stř kvě 18, 2011 11:04 am
Bydliště: Košice

Příspěvek

hmm vzduchove valce su v poriadku ? moze mat jeden natrhnutu tu gumu a slabsie brzdi ako druhy a tym padom cukne na stranu :X tiez len dohad ale to by bolo pocut asi sycanie pri odstavenom motore a zatlacenom pedale :X neviem skusam :)
ned bře 23, 2014 9:14 pm

Jakub_2510
Příspěvky: 52
Registrován: stř pro 28, 2011 3:03 pm
Bydliště: Pata

Příspěvek

Keď to škubalo nám tiež Scania s bubnami r.v. 97 tak nám v Scanii v Rakúsku zhodili dolu bubne ale spolu s namontovanými kolami, takto ich stočili, nahodili späť na náboj, dali cvičnú jazdu a odtedy to neškubalo
ned bře 23, 2014 9:17 pm

Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Pneu nove,zadna zmena proti starym,jeden disk se jevil krivy dali novy a zadna zmena. Ve znackovem servisu uz trvdi ze je to stare auto a proto je to normalni!! No znackovy servis.vzd valce se jeste neresili,a prave me napadlo dat nove oblozeni-me se stalo na liazce ze na stk na valcich supr brzdila ale v realu na mokru nebo blate jen jedno kolo a po vymene oblozeni byl klid tak proto ta ma uvaha na oblozeni.chlapi dik za vase postrehy.
ned bře 23, 2014 10:00 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky bych to viděl že se při utahováni někde něco kroutí , nékde musí být nerovnosti , jestli by to šlo tak bych to stočil i s diskem ale bez pneu :lol:
ned bře 23, 2014 10:57 pm

muchy
Příspěvky: 9
Registrován: čtv úno 13, 2014 6:50 am
Bydliště: jičín

škubání

Příspěvek

Pokud to nemá ručku na předek,tak utahování kola nemá na to tolik vliv, pokud jsi dal nové bubny a cuká to při brždění stále, tak bych asi zkusil vyměnit obložení, nebo ho stočit, existuje na stáčení přípravek,který se namontuje na náboj a obložení se stáčí přímo na nápravě,tak aby byla zachována souosost vůči náboji,
Kuláky jsi kontroloval? Pak má na to taky vliv materiál na bubnu, pokud jsou to nějaké levné, může se při zahřátí buben deformovat
pon bře 24, 2014 6:38 am

Santík
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 13, 2010 4:25 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvek

Nám to dělaly brzdové páky, jsou v pořádku, fungují samostavy? Pokud jedna páka má větší chod tak je problém, dokonce jsem se setkal s tím že přijel zákazník, že mu strašně vybruje řízení při brždění a nakonec to byly brzdové páky na zadní nápravě, nebrzdila a všechno šlo na předek. Ještě mě napadá zajed na změření tlaku v brzdách, mám dojem že Scania měla dvouokruhový zátěžový regulátor do kříže (Levé přední - pravé zadní, pravé přední - levé zadní), to by mohlo dělat problém.
pon bře 24, 2014 2:02 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Dělalo mě to Téčko 2001 a bylo to tím že nebrzdila zadni náprava jak měla.Předek byl přetížen a kopal do volantu.
pon bře 24, 2014 5:32 pm

Sportback
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 23, 2014 11:56 am
Bydliště: Zlin

Příspěvek

Chlapi dekuju za vase postrehy a zkusenosti,budu to co nejdriv resit a pak poreferuji protoze ikdyz je sckanca starsi dama tak krome toho skubani funguje dobre. :)
pon bře 24, 2014 6:37 pm

Odpovědět

Zpět na „SCANIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů