Stránka 24 z 51

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 10:34 am
od Dencoy
Díky za odpověď.

Osobně mi je ze strany zástupce Scania doporučován motor 500, spotřeba prý podobná v některých případech i daleko nižší než 450. U kabiny S/R je to asi jasné, ale nemyslím si že to bude tak citelné v porovnání nízký DAF a SSC DAF stejně tak jako porovnání Highline nebo Topline, tam jsou přeci jenom proporce výšky kabiny daleko rozdílnější než u S/R.

Na noze a zvolené trase to záleží každopádně, jistá firma s posuvkou, takže pořád do plna, S500, většinou vnitro, sem tam příhraničí A,D, spotřeba kolem 26l/100km, ohromující údaj :shock: . Kolik by to bylo při dálničním provozu a tonáží v průměru kolem 15t snad radši ani nemyslet. Včera mi přišel roční výpis ze Scanie, takže odjeto 122800km za rok při průměrné spotřebě 29,3l/100km, což je vcelku luxus na V8, tonáž průměr těch 15t a jízdy Rakousko > Dánsko > Rakousko.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 11:08 am
od insanetoy
Rozdiel v spotrebe medzi R500 a R450 oba nove modely rovnake trasy a tonaz je 1 liter/100km v neprospech R500. Takze jednoznacne 450 motor. V8 S520 spotreba 29,4 oproti 24,1 R450 znovu tie iste trasy a tonaz.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 12:14 pm
od Dencoy
Kolik byla tonáž?

Díky.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 12:32 pm
od jozin
Ta 450 mi prijde asi nejpovedenejsi motor a hlavne to nema ventil EGR,nema se co vysrat teda,490 uz ho mela.Vykonove nepocitej zadny zavratny rozdil,to 450 na to co je napsane napsane opravdu jede.Sam jsem ji testoval v lete proti FH 500e 6,taky z nasi firmy,a treba na A7 v tech hrbech jak jsou tri pruhy bez omezeni me az na samem vrchu zacal pomalu ujizdet,takze za me si myslim solidni vykon.Od petikuli kazdy ocekava zazrak ale tak to neni.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 12:46 pm
od Dencoy
tak jelikož je 500 už jenom R6 tak očekávat zázraky v podobě extra krouťáku asi nelze. V8 bude tahat určitě jinak, ale osobně mi to pro moje cesty přijde zbytečný, a hlavně cenový skok R6 vs. V8 je vcelku propastný.

Ano na problematiku EGR mě kluci ve Scanii upozorňovali, nebo problematiku ani tak ne ale prostě mě upozornili že tam je, a každé další ekokurvítko znamená problém do budoucnosti.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 3:56 pm
od jozin
Tech par tisic km co jsem ujel stou 450 je malo na to delat nejake ortely ale za me osobne neni to zadna tragedie.Ted sedim zpet v fh 500e6 a vykonovy rozdil neni nijak propastny.Me vice sral ten ulhany palubni pocitac co ti oznamuje ze jedes za 22litru a skutecnost je 25 minimalne,ale vzdy to zralo mene nez fh,a dal ty priserne brzdy,myslim nozny pedal,davkovani. ucinek taktez.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 5:21 pm
od strap
Cao chlapi mam R450 najeto 50000 jezdim stabilne Paris 38t celkova, prejezd vzdy tak 200km prazdny a nakladka do plnych neni nic zvlastniho ze mam 41.5t. U nas jedu vzdy tam i spet trasu Humpolec,Tabor,Pisek,Plzen a prumer podle tankovani 28 lit. Coz je dobre. Jo a mam za tim chladak a vzdy nalozen na patro takze jizdni vlastnosti diky tezisti dost omezene.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 8:15 pm
od tomspajk
To Dencoy:
Vidis, a mne prodejce naopak tlacil do 450 verze. Mame to tedy spise na lehci naklady, cca 15tun. Dokonce byl dal klidne 410ps variantu pokud by ta tonaz byla do tech 15t maximalne.
Znamej jezdi mkd, r450 a taky tvrdi ze tech 25 l/100km pri NEplne tonazi neni vetsi problem.
Navic to nema Egr, takze taky vyhoda, preci jen do sani jde cisty studeny vzduch, takze o problem mene.
A co se tyce toho financniho rozdilu, bral jsem celkem nalozenou S450 a ten rozdil oproti S520 V8 byl malicherny..

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 10:22 pm
od jozin
Ve vedlejsi firme u nas v Bohumine maji maji scanie 410,e 6.Jak snim sedis u piva nekde poslouchas reci ze to je raketa.Praxe-prvni kopec a ani ve spiglu ho nevidis.Soferi jsou jak rybari-pul metr kapr,metr kapr,dva metry kapr bla bla bla.450 mam odzkousenou,houzevnaty motor,410 jsem nikdy neridil jen videl ve spiglu vzdy.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 04, 2018 11:35 pm
od tomspajk
Jasne, muze byt. Zalezi kolik vozis.
Prazdna souprava cca 15tun,15 tun naklad, 410 ps, vysledek 13,5ps/tuna
Stejna souprava, 24tun naklad, 450 ps, vysledek 11,5ps/tuna

Plyne z toho jedine, zalezi kolik tun vozis.. muzes byt i se 410ps na kopci driv a za min nafty nez s 450/500/dosad co chces..

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: pát led 05, 2018 10:55 am
od jozin
ted jim sef objednal 5ks novych scanii,motor 450,budka ta prostredni,tak uvidim a uslysim od nich jak jsou nadceni,udajne to je levnejsi nez Volvo ted,

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: pon led 08, 2018 11:34 am
od insanetoy
R410 by som nebral ani na lahke naklady. Da sa spravit pekna spotreba ale na R450 to proste nema. Akonahle sa to nalozi spotreba leti k 30L a nejde to. R450 podla mna flexibilnejsi a najuspornejsi motor od Scanie.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: čtv led 18, 2018 12:39 pm
od JakubS
Tak ta V8 520 E6 je teda mimořádné netáhlo. Stará v8 500 EEV byla podstatně lepší. Kolegové co teď přecházeji z R520 na S500 si moc pochvaují o hodně živější projev.
Taky ty spotřeby co mi hlásí jsou pro mě absolutně nedosažitelné. Oni 28-29l, já s FH 540 33-35l.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: pát led 19, 2018 8:57 pm
od vn 2000
No ak je to podla palubaku Scanie tak real je potom cca o 3 az 4 litre viac. Aspon podla palubaku v Streamline r.v. 2015. Volvo je presne. Co v pc to aj real natankovane.

Re: Scania R a S (od 2016)

Napsal: pát led 19, 2018 9:06 pm
od Venca R
Tak si to nech seridit