Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe

tir007
Příspěvky: 65
Registrován: čtv bře 05, 2009 5:14 pm

chiptuning skusenosti

Příspěvek

zdravim ma niekto skusenost z chiptuningom na 124L 420 rv. 2001 euro 3 je to draha zalezitost a zaujimalo by ma ci to ma efekt jak v spotrebe tak vo vykone .. ak ma niekto skusenost ocenim kazdy poznatok dik..
sob zář 19, 2009 10:43 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

ani ani .... :shock: v r. 2001 :?: :?: :?: :?: jo kladivem to pujde :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned zář 20, 2009 12:27 am

tir007
Příspěvky: 65
Registrován: čtv bře 05, 2009 5:14 pm

Příspěvek

joooooooooooooo napis kam udriet :)))
úte zář 22, 2009 9:47 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Efekt to má, spotřeba nahoru - výplata dolů. Pozitivnější efekty od toho nehledej. Není to jenom o tom přehrát soft, musí se adekvátně k tomu doladit i podvozek a brzdy. Rozjet se umí kdejakej blb, ale ukočírovat to a včas zastavit už to kolikrát nestihnou.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
stř zář 23, 2009 7:54 am

tir007
Příspěvky: 65
Registrován: čtv bře 05, 2009 5:14 pm

Příspěvek

na podvozku nemam asi co ladit nove tlmice capy puzdra dosticky vsetko auto ma intarder mne ide len o to znizit prave tu spotrebu a zvysit tocivy moment ako to firmy ktore to robia slubuju ... tak ja len chcem vediet ci to ozaj aj funguje ci s tym ma niekto realnu skusenost ..
stř zář 23, 2009 3:21 pm

V8
Příspěvky: 741
Registrován: stř pro 17, 2008 6:51 pm
Bydliště: Božídarsko

Příspěvek

Já bych Tě kolego chtěl před chiptuningem varovat.Mám kolegu co si nechal načipovat Land Rovera a dodnes se snimi soudí.Jedná se o firmu,která má po CZ velkou reklamu.Auto v nízkých otáčkách vůbec nemělo sílu.Bylo úplně hluchý.Motor běžel na volnoběh strasně ostře.Spotřeba se mu zvýšila.Cipování proběhlo během 15 min.na parkovišti u Tesca.Zpátky změnit SW na původní hodnoty se jim už nepodařilo.Nakonec poslal řídicí jednotku do GB na chipování a stálo ho to mín než v CZ a měl to od člověka co dělá pouze Land Rovery.Z původních 122Ps na 161Ps.Rozdíl jako bejk.Ani ne tak výkon jako krout.moment v nízkých otáčkách je strašně znát.Autem byl už 2x na expedici v Africe a úplně spokojen.Takže pokud to chceš čipovat tak by jsis to měl dobře rozmyslet komu to dáš udělat.Není to jen otázka brzd,čepů a retardéru,protože ty nepojedeš rychleji.Pojedeš když budeš mít štěstí pouze volněji.Je tady taky otázka termiky motoru(schopnost se uchladit a udržet provozní teplotu)vyššího namáhání a tím i snížení životnosti.Určitě je lepší mít sériově silnější motor,než slabší motor čipovat.Já osobně bych do toho nešel.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
stř zář 23, 2009 8:41 pm

v8lado
Satan s bradkou
Příspěvky: 459
Registrován: ned čer 18, 2006 12:57 am

Příspěvek

Pribuznej si nechal nacipovat superba a byl moc spokojenej,jelo to spotreba klesla.jak sel motor,to ale nevim,ale nic nerikal,tak asi dobre.Pak si nechal nacipovat nakladaky.ma vetsinou atega po smidberakovi a z toho uz moc spokojenej nebyl nektery rauta jeli stejne,nektery dokonce i hur,to samy se spotrebou.
sob zář 26, 2009 3:15 pm

tir007
Příspěvky: 65
Registrován: čtv bře 05, 2009 5:14 pm

Příspěvek

je to dost draha zalezitost kolo 1000 eur a riadiaca jednotka tiez nieje lacna ale co som studoval po internete tak vsade kazdy slubuje nizku spoztrebu a velky vykon ja uz neviem ale ako tak vas pocuvam tak zacinam byt na pochybach ci do toho ist ....
ned zář 27, 2009 2:28 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

U kamionů je chiptuning dost ošemetná věc, kamion potřebuje víc poloh výkonu, přece jen tahá náklady a to je něco jiného, než chipovat osobák na kterém udělám 300koní ale s návěsem by nepohnul. Navíc výkon je sladěný - v dnešní době polo a automatických převodovek s motorem a to by taky nemuselo pásnout. Prostě by to musel být hoooodně kvalitní program jenže ty firmy jdou po penězích a řídící programy bývají dost okleštěné. Jedním z důvodů je i to, že kamionů na chipivání je o hodně méně než osobáků a na každý motor by měl být program speciální jen pro ten daný motor.
Ale když Dvořák měl tu jednu Scanii V8 480 v inzerátu, tak tam měl vyloženě napsané originál chip Scania 600HP tuším, jestli to chipuje fakt scania, tak proč ne :-) Jako že by se rozletěl motor se nebojím, spousta stejných motorů má různé výkony a když se zeptáte mechaniků nakolik se liší, tak vstřikovači, řídící jednotkou a podobně ale ničím zásadním.
ned zář 27, 2009 3:05 pm

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 10:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

Je to o tom že se přehraje software řídící jednotky. A ne každá řídící jednotka to musí vydržet, páč v CZ jde o prachy a tak přečipujou každou.
Ta od Dvořáka, co jí právě čipovaly ve Scanii, má řídící jednotku vyměněnou, právě s toho silnějšího V8, taky to nestálo 20 tisíc ale mnohem víc.
Co vím od kamaráda, tak třeba Volvo má 420, 460 a 480ka úplně stejnou ŘJ a tak přehrátí softwéru není žádnej problém a dá se to domluvit přímo v CZ Volvu.
ned zář 27, 2009 3:14 pm

Vegáč

Příspěvek

Zdendo chyba,ta 480 ne e,ale pětikilo :wink: ten samej motor je 400,440 a 480,jde jen o nastavení řídící jednotky... :D
ned zář 27, 2009 4:00 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

když to udělají originál, tak je to v pohodě, toho bych se nebál ale takové ty pofiderní firmy.... když to zjednoduším, oni softver velikosti 300stránkové knihy přehlajou softverem velikosti sešitu a ještě univerzálním a ještě řeknou, že ti programátoři z automobilky tam toho nastrkali moc :-D ještě bývají power boxy či co, tam se ani nic nepřehrává a dokonce se dá i přepínat mezi originál a tuningovou jednotkou ale nevím jestli se to na kamiony vůbec dělá.... ale přišlo by mi to bezpečnější :-)
A k těm výkonům.... nikdy jsem nový kamion nekupoval, takže nevím jaký je cenový rozdíl ale na to, se je to jen o záměně jednoho programu za druhý je to dost zlodějina, jinak by 440 vůbec nejezdily, ne? všechno by byly 5kila :-) .... vůbec bych se nedivil, kdyby nepřišlo levněj koupit slabší a třeba ještě v záruce si to nechat předělat na silnější, než koupit rovnou nejsilnější verzi....
ned zář 27, 2009 4:37 pm

v8lado
Satan s bradkou
Příspěvky: 459
Registrován: ned čer 18, 2006 12:57 am

Příspěvek

Z vedlejsi vesnice ma chlapek svoje eRko a ve scanii mu nabizeli,ze mu ze 420ky udelaj 480ku.Cenu mi ale nerikal.
ned zář 27, 2009 5:40 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

tady tím bych se vůbec nezabýval pokud někdo potřebuje koně navíc tak at si koupí vůz se silnějším motorem.protože jak to bývá takové věci se pak vymstí
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
ned zář 27, 2009 5:55 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Roade, jenže dnes je to otázkou peněz - máš auto, víš co v něm je, víš jak se o něj staráš, na nové nemáš a nové a ještě silné už vůbec ne - pak hledáš levnější cesty. Jen tak měnit auta většinou vede k problémům, to co momentálně máš v dnešní době neprodáš, nebo leda pod cenu....
ned zář 27, 2009 7:13 pm

Odpovědět

Zpět na „SCANIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů