Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
chiptuning skusenosti
zdravim ma niekto skusenost z chiptuningom na 124L 420 rv. 2001 euro 3 je to draha zalezitost a zaujimalo by ma ci to ma efekt jak v spotrebe tak vo vykone .. ak ma niekto skusenost ocenim kazdy poznatok dik..
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
ani ani .... v r. 2001 jo kladivem to pujde
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Efekt to má, spotřeba nahoru - výplata dolů. Pozitivnější efekty od toho nehledej. Není to jenom o tom přehrát soft, musí se adekvátně k tomu doladit i podvozek a brzdy. Rozjet se umí kdejakej blb, ale ukočírovat to a včas zastavit už to kolikrát nestihnou.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
Já bych Tě kolego chtěl před chiptuningem varovat.Mám kolegu co si nechal načipovat Land Rovera a dodnes se snimi soudí.Jedná se o firmu,která má po CZ velkou reklamu.Auto v nízkých otáčkách vůbec nemělo sílu.Bylo úplně hluchý.Motor běžel na volnoběh strasně ostře.Spotřeba se mu zvýšila.Cipování proběhlo během 15 min.na parkovišti u Tesca.Zpátky změnit SW na původní hodnoty se jim už nepodařilo.Nakonec poslal řídicí jednotku do GB na chipování a stálo ho to mín než v CZ a měl to od člověka co dělá pouze Land Rovery.Z původních 122Ps na 161Ps.Rozdíl jako bejk.Ani ne tak výkon jako krout.moment v nízkých otáčkách je strašně znát.Autem byl už 2x na expedici v Africe a úplně spokojen.Takže pokud to chceš čipovat tak by jsis to měl dobře rozmyslet komu to dáš udělat.Není to jen otázka brzd,čepů a retardéru,protože ty nepojedeš rychleji.Pojedeš když budeš mít štěstí pouze volněji.Je tady taky otázka termiky motoru(schopnost se uchladit a udržet provozní teplotu)vyššího namáhání a tím i snížení životnosti.Určitě je lepší mít sériově silnější motor,než slabší motor čipovat.Já osobně bych do toho nešel.
M.A.N. Tgx 26.640 6x2/4 a Huttner
Pribuznej si nechal nacipovat superba a byl moc spokojenej,jelo to spotreba klesla.jak sel motor,to ale nevim,ale nic nerikal,tak asi dobre.Pak si nechal nacipovat nakladaky.ma vetsinou atega po smidberakovi a z toho uz moc spokojenej nebyl nektery rauta jeli stejne,nektery dokonce i hur,to samy se spotrebou.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
U kamionů je chiptuning dost ošemetná věc, kamion potřebuje víc poloh výkonu, přece jen tahá náklady a to je něco jiného, než chipovat osobák na kterém udělám 300koní ale s návěsem by nepohnul. Navíc výkon je sladěný - v dnešní době polo a automatických převodovek s motorem a to by taky nemuselo pásnout. Prostě by to musel být hoooodně kvalitní program jenže ty firmy jdou po penězích a řídící programy bývají dost okleštěné. Jedním z důvodů je i to, že kamionů na chipivání je o hodně méně než osobáků a na každý motor by měl být program speciální jen pro ten daný motor.
Ale když Dvořák měl tu jednu Scanii V8 480 v inzerátu, tak tam měl vyloženě napsané originál chip Scania 600HP tuším, jestli to chipuje fakt scania, tak proč ne Jako že by se rozletěl motor se nebojím, spousta stejných motorů má různé výkony a když se zeptáte mechaniků nakolik se liší, tak vstřikovači, řídící jednotkou a podobně ale ničím zásadním.
Ale když Dvořák měl tu jednu Scanii V8 480 v inzerátu, tak tam měl vyloženě napsané originál chip Scania 600HP tuším, jestli to chipuje fakt scania, tak proč ne Jako že by se rozletěl motor se nebojím, spousta stejných motorů má různé výkony a když se zeptáte mechaniků nakolik se liší, tak vstřikovači, řídící jednotkou a podobně ale ničím zásadním.
Je to o tom že se přehraje software řídící jednotky. A ne každá řídící jednotka to musí vydržet, páč v CZ jde o prachy a tak přečipujou každou.
Ta od Dvořáka, co jí právě čipovaly ve Scanii, má řídící jednotku vyměněnou, právě s toho silnějšího V8, taky to nestálo 20 tisíc ale mnohem víc.
Co vím od kamaráda, tak třeba Volvo má 420, 460 a 480ka úplně stejnou ŘJ a tak přehrátí softwéru není žádnej problém a dá se to domluvit přímo v CZ Volvu.
Ta od Dvořáka, co jí právě čipovaly ve Scanii, má řídící jednotku vyměněnou, právě s toho silnějšího V8, taky to nestálo 20 tisíc ale mnohem víc.
Co vím od kamaráda, tak třeba Volvo má 420, 460 a 480ka úplně stejnou ŘJ a tak přehrátí softwéru není žádnej problém a dá se to domluvit přímo v CZ Volvu.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
když to udělají originál, tak je to v pohodě, toho bych se nebál ale takové ty pofiderní firmy.... když to zjednoduším, oni softver velikosti 300stránkové knihy přehlajou softverem velikosti sešitu a ještě univerzálním a ještě řeknou, že ti programátoři z automobilky tam toho nastrkali moc ještě bývají power boxy či co, tam se ani nic nepřehrává a dokonce se dá i přepínat mezi originál a tuningovou jednotkou ale nevím jestli se to na kamiony vůbec dělá.... ale přišlo by mi to bezpečnější
A k těm výkonům.... nikdy jsem nový kamion nekupoval, takže nevím jaký je cenový rozdíl ale na to, se je to jen o záměně jednoho programu za druhý je to dost zlodějina, jinak by 440 vůbec nejezdily, ne? všechno by byly 5kila .... vůbec bych se nedivil, kdyby nepřišlo levněj koupit slabší a třeba ještě v záruce si to nechat předělat na silnější, než koupit rovnou nejsilnější verzi....
A k těm výkonům.... nikdy jsem nový kamion nekupoval, takže nevím jaký je cenový rozdíl ale na to, se je to jen o záměně jednoho programu za druhý je to dost zlodějina, jinak by 440 vůbec nejezdily, ne? všechno by byly 5kila .... vůbec bych se nedivil, kdyby nepřišlo levněj koupit slabší a třeba ještě v záruce si to nechat předělat na silnější, než koupit rovnou nejsilnější verzi....
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
tady tím bych se vůbec nezabýval pokud někdo potřebuje koně navíc tak at si koupí vůz se silnějším motorem.protože jak to bývá takové věci se pak vymstí
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 hostů