Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
to Leoš H:
Jak to tak vidím, tak začíná pomalý konec sklápěcích souprav i v ČR, bohužel cenově (+/- o 20 tis. EUR dražší než tahač 6x2 + 3-osá Hardoxová vana) a nákladově (o cca. 3 tuny větší nosnost, o 5 L/100 km menší spotřeba?) nemůžou návěsovým soupravám konkurovat. Když jsem si cvičně udělal kalkulaci na dobu 5-ti let, denně 335 km, 150 dnů za rok = 50 250 km/rok, tak přívěsová souprava (8x4 S3 + tandem) vychází o cca. 20% draž na přepravenou tunu než tahač 6x2 + 3-osý návěs. To, že přívěsová souprava v terénu aspoň něco ujede, to nechce nikdo zaplatit, cenu tvoří návěsy a přívěsové soupravy se musí přizpůsobit. Přetěžovat už taky moc nejde, takže pro supertěžké osmikolky z let 2004 - 2006 (většinou zesílená 8x6, těžká korba Molčík) je to konečná, dnes jsou neprodejné a jejich ekonomika provozu je katastrofální.
Do budoucna to u nás na firmě vidím taky většinou na návěsové soupravy a sklopky do soupravy budou muset být víc univerzální, částečně provoz na Odvale, tak aby se zaplatily i tam.
Jak to tak vidím, tak začíná pomalý konec sklápěcích souprav i v ČR, bohužel cenově (+/- o 20 tis. EUR dražší než tahač 6x2 + 3-osá Hardoxová vana) a nákladově (o cca. 3 tuny větší nosnost, o 5 L/100 km menší spotřeba?) nemůžou návěsovým soupravám konkurovat. Když jsem si cvičně udělal kalkulaci na dobu 5-ti let, denně 335 km, 150 dnů za rok = 50 250 km/rok, tak přívěsová souprava (8x4 S3 + tandem) vychází o cca. 20% draž na přepravenou tunu než tahač 6x2 + 3-osý návěs. To, že přívěsová souprava v terénu aspoň něco ujede, to nechce nikdo zaplatit, cenu tvoří návěsy a přívěsové soupravy se musí přizpůsobit. Přetěžovat už taky moc nejde, takže pro supertěžké osmikolky z let 2004 - 2006 (většinou zesílená 8x6, těžká korba Molčík) je to konečná, dnes jsou neprodejné a jejich ekonomika provozu je katastrofální.
Do budoucna to u nás na firmě vidím taky většinou na návěsové soupravy a sklopky do soupravy budou muset být víc univerzální, částečně provoz na Odvale, tak aby se zaplatily i tam.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti