Mýtné/známky na Slovensku, tipy na truckstopy, pravidla apod.

Moderátoři: Olda, cuisine, BajlachVT

Odpovědět
AAROO
Příspěvky: 405
Registrován: ned úno 22, 2009 3:04 pm
Bydliště: Chotěboř

zákazy

Příspěvek

Chci se zeptat jezdim teď na slovensko do Ladzan.Jeto za Levicí na hlavní silnici č.51.Jak je to přes tu Levici může se projet nebo se musí na silnici co je tranzit Šahy?Díky za info nerad bych tam platil
ned dub 05, 2009 9:15 pm

Tinky_linky
Příspěvky: 185
Registrován: pát lis 19, 2010 5:19 pm
Bydliště: CB

Příspěvek

vcera jsem poslouchal radio a tam rikali ze je zejtra v patek 6.4 zrusenej zakaz jizd kamionu slysel jste o tom taky nekdo ? ze je to prej na zadost cesmadu aby se mohli vsichni vratit domu na velikonoce.. :roll:
Mercedes Actros 1848
Audi A6 3.0TDi
Suzuki GsxR 1000
čtv dub 05, 2012 9:59 am

MartinT.
Příspěvky: 14
Registrován: úte lis 16, 2010 7:33 pm
Bydliště: ZC

Příspěvek

do Ladzian môžeš prebehnúť aj cez Levice, držíš sa hlavnej cesty cez celé mesto, na túto trasu by sa zákaz nemal vzťahovať, nakoľko to nesmeruje na Šahy...

zákaz jazdy na 6.4. je zrušený ale len pre dojazd domov, prípadne na miesto vykládky, nevzťahuje sa na tranzit cez SK
čtv dub 05, 2012 11:06 pm

sof
Příspěvky: 2189
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: zákazy

Příspěvek

.
čtv dub 27, 2017 11:53 pm

sof
Příspěvky: 2189
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

most cez Váh Hlohovec

Příspěvek

Na Slovensku je ďaľšia veľká obchádzka pre kamióny. Most cez Váh do Hlohovca je pre autá nad 12ton zavretý. Pripravuje sa oprava tohto mosta, vraj to majú stihnúť za dva roky, ale doteraz nieje vytvorená projektová dokumentácia a nieje vybraný ani zhotoviteľ opravy. Takže termín opravy 2021 alebo aj 2022 môže byť predĺžený, tak ako to u podobných stavieb na slovensku chodí vždy.

Na tomto moste prebiehala niekedy približne pred 13 rokmi veľká oprava. Robili kompletne nový povrch, izolácie atď. Jazdil som cez ten most skoro každý deň, tak si to dobre pamätám. V moste sa rýpali vyše roka, ale to, že za 10rokov sa tento dôležitý most dostane do tak dezolátneho stavu, že z neho bude nákladná doprava vylúčená nezistili. Keby spravili kompletnú opravu už vtedy, bolo by to o moc jednoduchšie a lacnejšie. Pred 13rokmi na tomto moste nebola až tak veľká premávka ako teraz. Nárast dopravy za posledné obdobie je veľký. Je to kôli priemyselným parkom a nákupným centrám postavených v bližšom a aj širšom okolí Hlohovca.

Výrobné haly, sklady, fabriky, rôzne Tescá a Kauflandy, to na západnom slovensku v posledných rokoch vyrástlo ako huby po daždi. Ale urobiť poriadne cesty, mosty a obchvaty, na to sa zabudlo a rieši sa to až vtedy, keď je neskoro.

Obchádzka mostu cez Váh do Hlohovca je pre kamióny náročná. Je to po okreskách, cez dediny. A navyše na diaľnici, v miestach kde treba odbočiť je to veľmi zle značené. Pre šoféra nákladného auta je to dokonalá pasca.


Obchádzkové trasy do Hlohovca vyzerajú takto: s Trnavy do Serede a potom cez Vinohrady, Dvorníky a Bojničky do Hlohovca. Alebo od Trenčína treba odbočiť ešte pred Piešťanmi na exite Lúky (ako bola bývalá Coca Cola kedysi) a potom cez dediny priamo do Hlohovca. Alebo z Nitry cez Krvavé šenky, tak ako sa jazdilo vždy.
Obrázek

Problém je značenie obchádzky ešte na diaľnici a hlavný problém je v tom, aby si cudzinec- šofér kamióna uvedomil, či sa ho zákaz týka, alebo nie. To je veľmi dôležité.

Obchádzka platí len pre tých, čo idú cez most do Hlohovca, alebo pokračujú cez Hlohovec ďalej. Napríklad do Drôtovne, alebo cisterny do Klačian. Tesne pred Hlohovským mostom je novopostavený priemyselný park a sú tam ešte ďaľšie fabriky. Ale pre šoférov, čo idú do priemyselného parku obchádza neplatí. Ani do Leopoldova obchádzka neplatí. Šofér sa môže ľahko pomýliť. V cmrke, ak ide do priemyselného parku (napr. Faurecia) čo je pred Hlohovcom, môže mať adresu vykládky mesto Hlohovec. Ale v skutočnosti do Hlohovca a ani cez most nejde.


Ak ide šofér po diaľnici z Bratislavy smerom na Trenčín, v Trnave dostane len jedno jediné upozornenie, tesne pred odbočkou na Nitru. Tesne pred exitom je jedna žltá tabuľa, že je most cez Váh pre nákladné autá nad 12ton zavretý. Krátko na to ide druhá žltá tabuľa, obchádzka nad 12ton Hlohovec. Žiadny šofér kamióna si prvú žltú tabuľu nestihne prečítat. Aj keby si ju náhodou všimol, tak nemá šancu prečítať tie malé písmená. Potom si všimne len druhú veľkú tabuľu Hlohovec- nákladné autá nad 12ton prikázaný smer Nitra. A To šoféra dokonale popletie.
Obrázek Obrázek

Myslím si, že väčšina šoférov bude pokračovať ďalej a obchádzku začnú riešiť až na ďaľšom exite. Ten je značený takto:
Obrázek

V podstate to znamená , že do Leopoldova a do priemyselného parku pred Hlohovcom ísť môžte. Či to ale pochopí cudzinec o tom pochybujem. Tých informačných tabúl je málo a v noci niesú vidieť vôbec.

Z opačnej strany, od Trenčína, je to značené rovnako zle. Na exite Lúky, pred Piešťanmi, kúsok za tým veľkým parkoviskom Hrádok je zase len jedna tabuľa s vysvetľujúcím textom a jedna tabuľa na odbočenie do Hlohovca.
Obrázek Obrázek

Zaujímavé je, že na obchádzkových trasách je normálne pohyb nákladných áut nad 12ton a tranzit do Hlohovca zakázaný. Teraz sú zákazové značky zakryté.
Obrázek


Keby si niekto pozeral mapu, tak cez most v Piešťanoch sa tiež nedá nad 12ton prejť. Zákaz je tam už vyše 10rokov. Most je úzky, dve nákladné autá vedľa seba prejdú len veľmi ťažko. Na obchádzkovej trase, na križovatke- odbočke na most do Piešťan je dopravne veľmi zaujímavé miesto. Keď tam zakázali dopravu nad 12 ton upravili odbočku na most tak, že kedysi rovnú cestu premaľovali a spravili z nej križovatku. Na vedľajšej ceste je mini-odbočovací pruh na most. Pravidelne, cez špičku tam býva mini zápcha. A nákladné auto-kamión bude mať celkom dosť problém sa na tejto mini križovatke vytočiť. Šofér bude musieť vytočiť do prava a hneď potom sa lámať do ľava. A tam mu budú zavadzať osobné autá odbočujúce na most. Je to typické slovenské riešenie dopravného problému. Namiesto toho aby sa investovalo a prestavalo, rozšírilo križovatku tak, aby bola moderná, bezpečná a nevytvárala zbytočnú kolónu a nebezpečenstvo, tak sa zoberie štetec a na starej ceste sa namaľujú nové biele čiary a je hotovo. Nová križovatka je na svete.

Na kedysi rovnej ceste vytvorili takúto križovatku. Šofér sa z návesom bude lámať poza to čierne auta čo stojí v križovatke. Často tam býva kolóna osobných áut, ktoré odbočujú do Piešťan.
Obrázek


Na obchádzkovej trase a v dedinách radary niesú. Ale sú tam spomalovacie semafóry. Ak idete rýchlo, dostanete červenú. Rýchlo sa tam neoplatí jazdiť. Cesta je úzka, veľa cyklistov. A zaparkovať sa nikde nedá. Parkovisko je až v Hlohovci pred mostom na pumpe Tanker, alebo v priemyselných zónach.

spomalovací semafór
Obrázek



Pred mostom sú fabriky v Leopoldove a priemyselná zóna pri Šulekove. Za mostom-v Hlohovci je drôtovna Bakaert alebo bývala Slovakofarma-Zentiva, dnes sa volá Saneca.
Obrázek


Pozor si treba dať aj v Seredi, na obchádzkovej trase. Kto bol zvyknutý prejsť nákladným autom cez mesto, neprejde. Seredský-roztrasený most cez železnicu je v ešte horšom stave ako ten Hlohovský cez Váh. Po novom je na ňom zákaz nad 3,5ton.

Oplatí sa pozrieť toto video. Niekde v strede videa je vidieť ako most pracuje pri prejazde áut. Politik sa vo videu vyhovára, že on za to nemôže. Ale stav mostov a ciest na slovensku je len výsledok práce politikov. Nikoho iného.

https://www.noviny.sk/slovensko/416863- ... ia-za-novy


Kamera na moste v Hlohovci. http://www.mosthlohovec.sk/
úte zář 10, 2019 2:41 pm

Odpovědět

Zpět na „Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host