Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 609
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Já se domnívám, že hlavní rozdíl bude ve vstřikovacím čerpadle. Ten motor se sníženým výkonem jako stabilák má určitě výkonostní regulátor a ten vozový má regulátor omezovací. Jednou jsem nabastlil čerpadlo s výkonostním regulátorem z kombajnu na nákladní Ifu a byla to hrůza.
stř úno 03, 2016 1:06 pm

Popíno
Příspěvky: 482
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: Motory

Příspěvek

Poradí někdo zda můžu zaměnit motor v matesu za motor ze 110ky?Tedy ten už je s turbem.Děkuji
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
ned srp 29, 2021 1:06 pm

red.bill
Příspěvky: 166
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Motory

Příspěvek

Oficiálně nevím, ale jinak to jde... Jen šikmák překopávat na stojáka nevím nevím... To už bych radši sehnal motor z řezačky... Pak překopat spousty 3,14čovin okolo...
ned srp 29, 2021 4:53 pm

Popíno
Příspěvky: 482
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: Motory

Příspěvek

No to mi nedocvaklo :doh: scháním motor do Matýska
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
ned srp 29, 2021 5:34 pm

153
Příspěvky: 851
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Motory

Příspěvek

Nebavili jsme se tady o tom v jiném vlákně asi před rokem? Šikmý s turbem versus stojatý motor bez turba..... A navíc tam ještě, tuším, byla kabina ze 100 na chassis z MTS.
Hlavně netuším, jak by jsi to chtěl uchladit a co by na to řekla asi převodovka (pokud je původní). Jinak platí to, co Ti tady odepsal kolega.
Psal jsem Ti, že jde ledacos, ale záleží na tom jak jsi zdatný technicky, ale hlavně záleží na tom, jak jsi silný ekonomicky...... Pochybuju, že by se to u MTS rentovalo, jak pracností, tak finančně.
ned srp 29, 2021 6:14 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 98
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Motory

Příspěvek

Ano jde to používali motory bez předchladiče vzduchu.
Zde v okolí byl jeden co měl pouze motor s turbem a vše ostatní původní. O druhém co vím tak měl i chladič ze 100 a zadní nápravu (nevím zda za 100 či 150). Normálně s tím valili balenou, ale je to jiý přes deset let, nyní zde v okolí vídám už jen par jzdáků a jeden co vysparvuje silnice. Takže je otázkou zda by se to vůbec vyplatilo v dnešní době :think: .
ned srp 29, 2021 7:15 pm

red.bill
Příspěvky: 166
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Motory

Příspěvek

Převodovku měnit netřeba, pokud neplánuje soupravu, stejný se zadkem, při rozumným zacházení to v poho vydrží. Pokud dá origo matesácký chladič vyčistit, případně pořádný repas, tak to uchladí i ten ale moc rezervy nemá. Tady jezeďáci to překopali u agra, mrskli motor ze zrušený řezačky, chladič po repasu, upravili blbinky okolo a jezdí několik let...
ned srp 29, 2021 8:01 pm

Popíno
Příspěvky: 482
Registrován: stř pro 30, 2009 9:56 pm
Bydliště: chrudim

Re: Motory

Příspěvek

My ho kdysi měli matesa se 150kovou kabinou a měl turbo.Chodil nádherně, měl normální chladič a dával to bez problémů,tedy jezdil jen sólo.Akorat ten krouťák byl náchylnější k spálení spojky pokud se zapadlo a trápilo se to :doh:
Caterpillar-Man-Tatra-Takeuchi

http://honzapos.rajce.idnes.cz/ www.auta-bagry.cz
ned srp 29, 2021 8:14 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 98
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Motory

Příspěvek

Ano mates s kabinou za 150 se dělal jako přestavba, jeden kousek měli silničáři v okolí Slavonic, byl to předkáč, no vypadalo to krapet divně ty ouzky zastrcený nápravy. Jinak se dělala i sklápěcí matesacká kabina, jen to stálo nesmysl. Nyní už je to vše asi minulost, tolik jich už nejezdí.
čtv zář 02, 2021 8:46 pm

red.bill
Příspěvky: 166
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Motory

Příspěvek

Ještě relativně nedávno cca 8let možná o něco míň tyhle přestavby dělali v Mostě nebo Teplicích. Dnes už bude problém s plechy na 150 kabinu. Už před 7lety nebyly zárubně levých dvěří, jen růčo klepaný za nesmysl. Problém byly ty venkovní plechy nad kolem a za dveřmi těch už moc nebylo ale tehdy to začínali dělat z nějakýho kompozitu. Vůbec nebyly plechy pod přední okno, střechy byly jen nějaký polotovary co růčo dodělávali atd...
Dnes už to nikdo nezaplatí, ta přestavba matesa na 150 boudu vycházela v jednotkách 100tisiců. Sousední jezeďáci nechávali přestavět matesy 2 právě někdy kolem roku 2013 +/- už nepamatuju úplně přesně. U jednoho snad měnili i rám či co a údajně je vyšel na 300000, druhej byl o něco levnější...
pát zář 03, 2021 1:37 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti