Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Tono
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 29, 2012 10:19 pm
Bydliště: Hlohovec

spotreba

Příspěvek

koľko l/100km má spotrebu Liaz 150 a 151 4x4
stř dub 11, 2012 8:27 pm

sibr
BAN
Příspěvky: 1784
Registrován: stř kvě 20, 2009 12:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Jednou jsem měl přebírat repasovanou liazku z autobazaru. Zkusil jsem ji projet a dusila se už prázdná. Vrátil jsem se, že je špatně nastavené čerpadlo. Když jsem viděl jak to ti mechanici seřizují (rozpojili náhon čerpadla, několikrát s nim otočili a nevěděli co je stroboskop), tak jsem poděkoval a odešel zpátky na autobus. Firmu ti obchodníci nakonec přesvědčily a ze mě udělali hlupáka. Liazka měla po znovuseřízení spotřebu okolo 80 litrů. Jaké problémy pak měli s reklamací, už vím jen s doslechu. Odešel jsem ve zkušebce.
Možná jsem ti konkrétně neodpověděl, jen jsem chtěl zmínit co všechno je u spotřeby možné. Pokud se s tím párkrát svezeš budeš mít přesnější info, než když ti někdo napíše spotřebu svojí vymazlené lízy a stav i údržba té tvoji může být podstatně rozdílný. Lepší i horší.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
stř dub 11, 2012 8:59 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Na 150 mám spotřebu cca kolem 28l/100km, ale záleží na tom co dělám. Zvládnul jsem to na "dálkové" kdy jsem si s tím fakt hrál a jel zlehka i za 24 (10t), ale taky jsem v terénu měl přes 30. Teď tam mám chvilku ZF a mělo by to být lepší, ale ještě to nemám přesně odměřený... 4x4 jsem jezdil jen opravdu chviličku, takže nevím přesně, ale už podle těžkopádnosti bych typnul od 30 nahoru... :driver:
stř dub 11, 2012 9:42 pm

br2000
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 19, 2011 9:43 pm
Bydliště: Jablonec n/N

Příspěvek

já mám 18.33 4x4 a dálku prázdnej jezdím za 24, plnej 28-30.
čtv dub 12, 2012 2:41 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Příspěvek

Tak já jezdil s "lesovozem" a tomu sefakt nechtělo. Možná taky stářím a únavou... :wink:
čtv dub 12, 2012 7:13 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D Mám zkušenost z tahačů ale i s valníků ještě řada 100,110.Valník bez turba zánovní mi kdysi za komanče bral tech 28-30,s turbem skoro stejně.Ale to jsem byl maldej ,šlapal jí na krk a troubil na holky:-)Tahač 100 turbo mi bral s návěsem 24t dlouhodobě do 42l/100.Akceptovatelná spotřeba byla do těch 45l/100km.Ale když jsis dal záležet,prázdnej po dálnici v Německu,šolich jen 80km/h,dostal jsem se na 28!!! :D Jinak starej mates sklopka mi bral 24-27.Ale u nich záleželo jakou jsi mněl zadní nápravu,jakej měla převod.Dávali se tuším asi 4 druhy zadků.
TTN
pon dub 16, 2012 5:47 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Ještě k tomu 4x4,vím že kluci co je měli a chytli třeba kšefty s vlekama po silnici sundavali přední kardanku.To dost ulevilo na spotřebě.Já to dělal i na PV3S.
TTN
pon dub 16, 2012 5:51 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ta kardanka moc nesníží spotřebu protože valivý odpor zůstane téměř stejný díky unášenému přednímu diferáku. Jediná úspora by nastala u auta s připojitelným předkem a odpojenou jednou polosou. Tím by se netočil diferák. U auta s permanentním pohonem všech náprav to nemá cenu dělat a smířit se se spotřebou a s rychlým nasazením v terénu.
Volvo FL 614.
pon dub 16, 2012 6:16 pm

aresx700
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 04, 2013 8:37 pm
Bydliště: Ostrava

Topná nafta X Motorová nafta

Příspěvek

Zdravím, vlastním autobus Karosa, kde jsou využívány motory Liaz a zajímalo by mě, zda by se dalo jezdit na výrazně levnější topnou naftu či nikoliv. Říká se, že liazka snese všechno, známy jezdí s Liazkou na starý olej, tak zvažuju využít kvality a odolnosti těchto motorů a při častějším ježdění ušetřit. Mám tam motor ML 637 N, Euro 0. Zajímá mě, zda by to mohlo i motoru nebo jeho částem (krom filtrů) uškodit, nebo to zase takový rozdíl není. Upozorňuji, že se jedná o budoucího veterána, takže zanesení neřesím, to se pročistí, ale aby se to nezadíralo a neničilo. Děkuji.
pon bře 04, 2013 9:17 pm

Tom89
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 22, 2013 5:42 pm
Bydliště: Dolní Němčí

Příspěvek

topná co sem tak čet by měla být obarvená normal nafta,jezdit se na to dá,ale jak údajně zajedeš za čáru,nebo tady a chtí tě celníci že jí tam máš tak flastr.Co sem tak čet tak prej stačí jen nějaké papírky přiložené k výfuku.Olej a směsnou bych nedával vůbec.Olej díky větší spalovací teplotě ničí kroužky a LTO žere těsnění v čerpadle
úte bře 05, 2013 9:18 pm

aresx700
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 04, 2013 8:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Aha, tak to jsem rád. Mám ji totiž k dispozici, osobně jsem nikdy neviděl kontrolovat autobus, natož aby čuchali výfuk.... Na to ježdění parkrát za rok... Díky
stř bře 06, 2013 3:39 pm

Tom89
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 22, 2013 5:42 pm
Bydliště: Dolní Němčí

Příspěvek

no ono to čuchání není,prej přiloží k výfuku papírek a tam se jim to zbarví,asi něco jak papírkový test na drogy ideální by bylo mít 2 nádrže :wink: ale nikdy sem to neviděl jak se to měří jen sem o tom čet
stř bře 06, 2013 6:30 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů