Stránka 7 z 11

Napsal: sob bře 14, 2015 6:11 pm
od luboš růžička
Přesně tak, byla jiná doba. Táta jezdil na RTS s vlekem souprava nosnost 14-15tun a ne třeba 30 jak dnes. Jezdily traktory,vejtřasky a T 138 která s vlekem jela stejně a možná hůř než ten erták, vezla zase o něco víc,víc převodů a na to to mělo jen 180koní. Nikomu na tom nic zvláštního nepřišlo, až si tam dojel tak si tam byl. :D
Nutno přiznat, že tyhle auta vychovaly, opravdové chlapy-řidiče. To prostě nejde srovnávat. Já na to pohlížím s ůctou a obdivem,fotka jednoznačně u mě za 1.

Napsal: sob bře 14, 2015 9:33 pm
od filip 90
Jo ono je to potřeba porovnávat s tím co bylo. Když si člověk vezme, že to taky moh tahnout koňma, tak proti tomu byla 138 nebo RT uplnej Hi - tech. A v tom to je. Těm lidem to tenkrát nepřišlo. :)

Napsal: sob bře 14, 2015 11:21 pm
od Timy
Myslím, že RT bylo proti T138 mnohem, ale mnohem větší Hi-tech (lepší poměr váhy a výkonu, větší kabina, celkově modernější koncepce), ale o tom asi není slušné tady mluvit, když je na T-F tolik Tatrováků... :-D

Napsal: sob bře 14, 2015 11:58 pm
od Hynek
No teda nevim, erťákem jsem se něco najezdil a T138/148 je proti němu kapku víc hi-tech teda... Mám erťáky rád, ale jsou to relativně lemry, navíc bez půlek. Až mates se podle mě dal technologicky rovnat s Tatrou...

Napsal: ned bře 15, 2015 4:12 pm
od Timy
Hynek:
trošku to prosím rozveď, docela mě to zajímá. Kromě té převodovky tak nějak pořád nevím, co by na T138 mohlo být lepší. Kabina je menší, auto je těžší (přitom výkon motoru 706 a 138 je podobný), navíc třeba u tahače nebo valníku bylo úplně zbytečné mít pohon 6x6 (což jde ale na vrub LIAZu, že v té době neměl ve výrobě podvozek 6x2 a jeho absenci musela vykrývat Tatra dodávkami "ne tak vhodných" vozidel 6x6). Když máš ty poznatky z praxe, tak sem s nima! :-)

Napsal: ned bře 15, 2015 4:52 pm
od Ivan Hofman
Tatra a erták to je nebe a dudy. Erťák a vzduchovej posilovač řízeni , než si někam couvnul byls bez vzduchu , jízdní pohoda , v ertáku jak v matesu palici vobouchanou o strop , kde jakej dolík si cejtil , půlky to nemělo kola triplexy , jo zlatá praga s5 :lol: na tu jste zapoměli :lol:

Napsal: ned bře 15, 2015 6:32 pm
od Melda
Doufám že další na řadě po S5 je Erena a T111.

Napsal: ned bře 15, 2015 6:41 pm
od lubossss
Udělejte radost i Jirkovi Novákovi a vzpomeňte východoněmeckou pýchu :lol: :lol: třeba tahač návěsů ten byl obzvlášť povedený

Napsal: ned bře 15, 2015 6:45 pm
od filip 90
lubossss: :valetsesmihy: Rejapanec pod žebra.

Napsal: ned bře 15, 2015 7:00 pm
od Hynek
V podstatě to napsal za mě Ivan - dvakrát otočení volantu a byls v p..i, jednou mi došel vzduch i za svižné jízdy, musel jsem brzdit ráčnovací ručkou (taky parádní vynález) nesnášelo to kombinaci brždění a zatáčení, spotřeba vzduchu katastrofální. Bouda nízká, i když nejsem velkej, několikrát jsem si na hrbolu "šáhl" hlavou na strop. V kabině subjektivně větší brajgl jak v Tatře, cokoli opravit mazec, rozdeklovat motor a sápat se po věcech přímo z kabiny ve které není místo fakt paráda... Z vejfuku neskutečněj smrad, Tatra takhle fakt nesmrdí. Měl jsem příležitost jezdit i z jedním z nejstaršího provedení, který ještě vůbec neměl posilovač, to byl taky mezec, kor při pomalejší jízdě. Starý velký volant vycházel tak skvěle, že sis omlátil klouby na prstech buď o hranu palubky nebo o A sloupek kabiny. Přes to jsem měl erťák moc rád a rád na nej vzpomínám. Ve 4x4 to i překvapivě hodně projelo.

Napsal: ned bře 15, 2015 7:16 pm
od casper4252
Mám tu čest sedlat ještě hasičského eRŤáka na cestě nic moc, v terénu má malou konkurenci. Nedávno jsem taky sjížděl Hostýn a před Bystřicí sem si všimnul, že mám poslední dvě atmosféry. Tak na poslední chvíli dupnout na brzdu dát tam trojku a foukat vzduch. Tak pro jistotu sem tam dal pišťák aby signalizoval pod čtyři atmosféry. Kdyby sním jel někdo druhý ať ho to varuje, pochybuji že rozmazlenci z plasťáků by tak rychle našli ruční brzdu a věděli jak rychle pumpovat. :lol:

Napsal: ned bře 15, 2015 9:28 pm
od Timy
Dík za postřehy. Ty starý čs. náklaďáky (RT, 138, V3S) se mi teda líbí hodně moc, ale řídit bych to fakt nechtěl. :-D

Napsal: ned bře 15, 2015 10:00 pm
od Michi
Jezdil jsem taky s hasičským. Jenže měl už za sebou dlouhou kariéru u profíků a bylo to na něm znát. Třeba posilovač (vzduchovej) jsme mu říkali proto, že tlačil zásadně proti nám... :D Pak jsme to vyměnili za vojenskou úloženku (500km pouhých) a to byla paráda! Neumím si ale představit jet s tím nějakou štreku... Byli to pání šoféři! :shock:

Napsal: ned bře 15, 2015 10:15 pm
od Hynek
Tak jezdit s tím každý den bych taky nechtěl, ale jednou za čas je to krásné svezení... To je takové to opravdové řízení, žádná elektronika, člověk musí u toho řízení i trochu myslet :wink:

Napsal: ned bře 15, 2015 10:48 pm
od Michi
U toho se musí hodně myslet... :lol: