Stránka 25 z 31

Napsal: sob zář 14, 2013 7:29 pm
od jarek148
ŠT-180 N
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned zář 15, 2013 9:29 am
od TomC2
Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned úno 02, 2014 8:07 pm
od jufi121
zdravím mame dve škodovky nakladače jedna hladka jedna turbo na turbe odišli satelity tak sa chcem spítať čo by sa stalo keby boli dva zadné dyferaky z MTSP viem že maju väčší prevod ale otec vravý že to ide pomaly pri nakladani v knihe škoda liaz som vyčital že to je asi o 1x spomalene oproti trambusu tak keby sa zväčšila 2x rychlosť tak by to asi nebolo také strašne

št 180

Napsal: stř úno 05, 2014 7:15 pm
od Tomáš Ersepka
Zdravím na foru,nevíte jaký je rozdíl redukční převodovky u mts a u št 180 a u diferenc.,kde jsou jiné převody,u redukční nebo u diferenc.,chtěl bych,aby št jela rychle anemusel bych tak točit motor třeba v dopravě.Díky

Napsal: čtv úno 06, 2014 7:59 pm
od jufi121
v redukčnej MTS je prevod 1:1 a v št 180 neviem ale určite to tam je aspon 1:2 a v napravach MTSP ma prevod 1: 6,89 a št 180 ma prevo 1:12,589 tak podla mna by šla škodovka 2x tak rychlo. dnes som doniesol dyferak z MTSP tak by som to chcel skusiť na škodovku

Napsal: čtv úno 06, 2014 9:21 pm
od DwPetr
TomC2:

Když se dívám na ty fotky, tak si vzpomínám na mládí, kdy se v místním JZD jedna taková škodovka proháněla po okolních polích. Tenkrát bejvávalo ještě léto teplý, a jako kluci jsme stávali u polí a koukali na stroje který se na polích plahočily celý dny.

Dneska najede technika a za hodinu má hotovo. Dneska děcka do mašin nikdo brát nebude. Tenkrát jsem se něco navozili v zaprášenejch kombajnech a traktorech.

Napsal: čtv úno 06, 2014 11:28 pm
od Tomáš Ersepka
Díky za odpověd,tak až to pane mistr vyzkoušíš,dej vědět :) A ten diferak by tam měl pasovat vše je stejné?A jak do přední nápravy to budou zuby zabírat obráceně a to nevadí?Mám možnost koupit št 180 z roku 1988,jaký má ovládání řízení,bude mít už orstu?Díky

Napsal: pát úno 07, 2014 1:20 pm
od venca43
Rok 88 by měl mít orstu. Zadní diferák na předku za chvíly odejde. Ten dif z MTS podle mně bude na nakládání moc rychlý. Diferenciálů pro št 180 jsou 2 druhy 9/34 a 11/41 a ani ty nejsou kombinovatelné.

Napsal: pát úno 07, 2014 9:53 pm
od jufi121
ale v škodovke je aj na predu zadny diferak len je naprava otočena o 180 stupnov

Napsal: sob úno 08, 2014 5:34 pm
od Tomáš Ersepka
Někdo tu kdysi psal,že jsou zuby ve předku otočené,takže nejsou navzájem vyměnitelné.Kdyby se tam dal převod z mts,tak jen do zadu a předek vyřadit,nebo by se muselo vložit mezi sestupnou převodovku a přední difer.převodovku se stejnýma kolama,ale s vloženým kolem,kvuli otočení otáček.Píše se tady,že je různý poměr v difer.tak kolik jezdí št 180 opravdu?

Napsal: sob úno 08, 2014 5:41 pm
od Tomáš Ersepka
A ještě se zeptám,koncáky jsou stejné s mts?Jaký je poměr zubů hruška talíř u mts?

Napsal: sob úno 08, 2014 7:28 pm
od venca43
št 180 jede 30km/h. Změnit smysl otáčení kardanu k přední nápravě by bylo velmi veselé.

Napsal: sob úno 08, 2014 7:29 pm
od Melda
Tome, počkej s tím vloženým kolem na sestupu. To by se ti točily nápravy proti sobě nebo od sebe. Ty zuby (hruška talíř) mají určitý tvar a jsou konstruovány na hlavní přenos výkonu jedním směrem. U MTSP se přední náprava nedoporučovala zapínat, dle manuálu při zapadnutí k couvání. Jelikož neměla tato náprava kolové reduktory a převod byl řešen na hrušce a talíři. Hruška měla tak málo zubů, že při couvání hrozilo poškození převodu. Jinak MTS má podle katalogu ND převodový poměr diferáku 18/31 zubů, ale to může být poměr jeden z mnoha. Já řešil poškození satelitu a hřídelí v diferáku na Liazce a docela mě překvapila nízká cena těchto komponentů. Cca 600,- Kč za kus - výrobce Madara.

Napsal: sob úno 08, 2014 9:21 pm
od Tomáš Ersepka
To je fakt s tím smyslem otáčení,myslel jsem aby ten difer.zabíral jak má,ale šlo by to proti sobě :D A koncáky jsou stejné jako u mts?

Napsal: ned úno 09, 2014 12:16 pm
od jufi121
Koncove prevody sú asi pei všetkých laiazackych nápravach rovnaké ak tým diferakom tie su rovnake len ako má škodovka v predu otočenú o tych 180 stupnov tak sa zmeni smer otačania kolies a preto sa vývody z redukčnej točia rovnako. Môj bratranec takto urobil malotrakor 4x4 z náprav z moskviča a klby s favorita len musel vybrať diferak a otočiť ho v náprave o 180 stupnov