Stránka 1 z 1

Liaz vzduch v okruhoch

Napsal: ned bře 08, 2015 6:36 pm
od Mikus777
Nazdar chlapi , chcem sa spytat mam liaz 151 ramenac , jeden okruh mi fuka na 6atm a druhy na 8atm , je to 4cestnym ventilom alebo co este by mohli byt pricinou toho ?
Dik

Napsal: ned bře 08, 2015 6:49 pm
od peter gasparovic
Mikus - neblbne ti len budik?? Skusal si to na priamo? Pocitam ze biela rucicka fuka na 8 a cervena na 6?? Uz si to presne nepamatam zda su tam budiky 2 ci 1 zdruzeny..

Napsal: ned bře 08, 2015 7:09 pm
od Mikus777
Nie budik to asi nebude su tam dva buduky kazdy na jeden okruh a ked troska odpustis tak prestane ist spojka

Napsal: pon bře 09, 2015 6:25 am
od Michi
Každý budik je jeden brzdový okruh. Spojka, sedačk, ovládání hydrauliky atd má svůj okruh a ruční brzda taky. Jejich tlak nevidíš. Mě to delal "utahanej" budík. Pokud ne, tak by ti musel z toho okruhu ucházet vzduch. 4 cetný ventil ti to jen rozděluje mezi okruhy i když je v jednom únik...

sdruzeny regulator tlaku LIAZ

Napsal: úte bře 31, 2015 8:04 am
od adoks.doks
Ahojte, mam prosbu ohledne nakladniho auta LIAZ - sdruzeny regulator tlaku 8 atm. Vymenili jsme regulator tlaku, jelikoz s puvodnim regulatorem nesli foukat pneumiatiky, tak jsme vymenili regulator za novy. Z pocatku foukani fungovalo, ale jak si regulator odfoukl, tak uz nejde opet foukat gumy, cim by to mohlo byt? Regulator je novy a jsem tak zklamany, ze to foukani z toho regulatoru do pneu nefunguje.

Dekuji za radu. Jedna se o hasicskou cisternu LIAZ 101

Napsal: úte bře 31, 2015 2:27 pm
od lubossss
Je to běžný technický nedostatek regulátorů, většinou pomůže když po nasazení hadice na ventilek pneumatiky, vlezeš do kabiny a 5x po sobě sešlápneš pedál brzdy na podlahu, sníží se tím tlak za regulátorem a šoupátko se rozdílem tlaků dovře dokonaleji :lol: :lol:

Napsal: úte bře 31, 2015 10:10 pm
od pavel 815
...a povolit ventilek v kole,aby nevznikal zbytečně vysoký tlak...

Napsal: stř dub 01, 2015 7:20 pm
od adoks.doks
stejne tomu nerozumim, regulator je nastaven na 8 atm (+ - nejaka desetina) a na jednom budiku je i 9, skoro az 10 atm na palubovce, vic to neleze, jelikoz dojde k odfuku:) dik za radu, z kusime foukat s prazdnym vzduchem na aute:)snad to pomuze.

Napsal: stř dub 01, 2015 7:31 pm
od casper4252
adoks.doks
Jestli máš na autě hubice na vlečku, udělej si na plnící hubici (červenou), hubici s rychlospojkou z kompresoru nebo přímo hadici a máš to v pohodě. Mám to tak a fouká to v pohodě. Regulátor mi fouká 8,5 atm.

Napsal: stř dub 01, 2015 8:56 pm
od lubossss
Budíky ukazují i když jsou na jednom okruhu třeba čtyři každý jiný tlak, to by jsi musel koupit cejchované tlakoměry (ale ty jsou cenově kuwa jinde, a vadí jim otřesy) ,tím se netrap . Pokud se napojíš na hubici vleku, budeš mít (opravdický) tlak ve foukací hadici jen 0,8Mpa , takže pneu na 0,8 nafoukneš, ale za strašně dlouhou dobu. Pokud donutíš aby ti sdružený regulátor fungoval , plnicí přípojka uzavře odvod vzduchu ještě před regulátorem a přepustí do dofoukávací hadice veškerý tlak , což u Liazu je dle stavu kompresoru cca 1,2 až 1,6 Mpa, a tím pádem dotlakuješ pneu podstatně rychleji :lol: :lol: