Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Zkušenosti TEDOM
Ve všech autech jsou ZF 16-ti kvalty s pneumatickým posilovačem řazení z Renaultu Kerax, mají dokonce 4 zpátečky. Řazení lanovodem, jedná se o jedno z nejrychlejších manuálních řazení s kterým jsem kdy jezdil (vyzkoušeno DAF, Iveco, MAN, Mercedes, Scania, Volvo a Tatra). Motory všechny 350 koní na brzdě, 8x vstřikování Bosch, modrá 4x2 vstřik původní Lorange, Bosch jde lépe odspodu, Lorange jde lépe ve vysokých otáčkách + nemá omezovač, vyzkoušeno 120 km/h. Pokud jde o reklamace a opravy: asi na 3 autech odešly brzo lamely spojky i s přítlačákem - špatně nastavený chod spojky, náprava Madara u 4x2 použití normálních šroubů v náboji - cvakání, na autech spadly korby při sklápění dozadu, špatný svar na zadním lůžku sklápění, problém firmy z Lutína có vyrobila korby, po 6 měsících prorezlý výfuk, zatékání do kabiny, praskající plasty na dveřích, min. životnost el. ovládání oken, ale všechno jsou to prkotiny. Zásadní problém, ale za který nemůže Tedom je použití původních zadních náprav Rába, s extrémně krátkým převodem = při 90 km/hod motor točí přes 2000 ot/min., na náprávách byly udělany "repase", ale moc se na nich neudělalo, auta jely do Tedomu když měly nalítano 500 až 600 000 km, dneska mají najeto dalších 100 až 150 000 km, a nápravy jsou původní. Pochválit musím motor, který je výkonově hodně podobný MANu D20 Common-Rail 350 koní (Tatra 270 kw/370 koní EURO 3 se může jít zahrabat, pocitově má 300 koní), převodovku ZF, hmotnost prázdného auta 11,8 až 12,2 t, celková jednoduchost, není potřeba diagnostika, velká světlá výška, přední parabolické pružiny Weweler (na 7 ks), přední kotoučové brzdy (na 2 ks), klimatizace z MAN F2000, to je tak asi všechno. Spotřeba je hodně závislá na rychlosti, optimum je do 70 km/hod, což je nereálné. Průměrné spotřeby od 37 L/100 km (obrat 380 km, do Polska po rovině, tam 24 t, domů prázdný) do 65 L/100 km (obrat 20 km, kopce, 27 t tam, domů prázdný), celoroční průměry jsou 45 až 50 L/100 km. GO stálo cca. 1,4 mil Kč bez DPH, nedávno jsme koupili úplně nový Renault Kerax 450.42 8x4 Molčík S3 s hydraulickou bočnicí, najeto 300 km za 1,8 mil. Kč bez DPH, ale v roce 2007 by to byly 3 mil. Kč bez DPH. To, že jsme koupili Tedom nelituju, asi bych to udělal zas.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů