Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět

Líbí se vám trojkombinace modrá modrá žlutá z původních LIAZů?

Ano
287
87%
NE
42
13%
 
Celkem hlasů: 329

Uživatelský avatar
Lenssen
Příspěvky: 125
Registrován: pát lis 02, 2012 4:05 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

úte kvě 26, 2015 7:12 pm

Scutch
Příspěvky: 393
Registrován: stř čer 22, 2011 12:01 pm
Bydliště: Nymburk

Příspěvek

THIS IS MADNESS, MADNESS?!......THIS IS LIAZ 300 !!! :-)
ned kvě 31, 2015 11:38 am

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Kolegové potřebuju poradit. Stal jsem se liazakem a už mi to začalo 😃 . Před prodejem bylo daný nový těsnění pod hlavy a vydrželo akorát domů. Zjistil jsem že je špatná jedna vložka a čeká mě její výměna. Jde o to že nevím jestli dát nějakou starší včetně pistu,nebo novou a svůj starej pist. Bylo mi řečeno že to nesmím moc utěsnit nebo povolí klika. Co vy na to? Je liaz 111.800 . Diky
pon čer 15, 2015 8:47 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1) Pozor na usazení vložek a jejich utopení vůči bloku. Dávají se pod ně distanční kroužky a musí to sedět.

2) Nová vložka, nový kroužky a starej píst je OK co do kombinace. Jedna takováhle sada na motoru není asi úplně iděální z hlediska rovnoměrnýho zatížení kliky, ale taky dost záleží co se s tím autem bude dělat. 111.800 asi nebude tahat návěs cihel. Dala by se taky proměřít komprese zbylých válců, jestli tam nebudou nějaký zásadní rozdíly.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
úte čer 16, 2015 10:22 am

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Dik za info. O podložkách vím. Můžu tam dát klidně starý kroužky,jen jsem chtěl vědět co bude nejlepší. Je to kontejner takže žádný velký zatížení a samozřejmě sólo.
úte čer 16, 2015 12:22 pm

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Je to práce a trošku o penězích,ale myslím ,že výměna jedné vložky nemá moc cenu. Jednak to bude nerovnoměrně zatížené jak píše sámer a za druhé se dá očekávat, že ty ostatní budou v podobném stavu. My jsme to na valníku 100.053 dělali také (nová vožka,pístní kroužky). Pak je to potřeba trošku šetřit a hlídat. jinak jezí dosud a v soupravě s vlekem :D
úte čer 16, 2015 5:47 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Mám trochu jinou zkušennost,než kluci.V podstatě mám vyzkoušené pokud měnit jen jednu vložku tak použít jetou z druhého motoru včetně pístu s kterým jezdila.Pokud se to dalo nové,většinou v tom motoru pak zaklepalo.Nebo varianta to převložkovat celé-záleží kolik to má najeto na klice.Stalo se že se udělal vrch na dost jetém motoru a pak vlivem větších tlaků odešla klika.


No a přidám pár obrázků hlavně pro Luboss-e

Obrázek Obrázek
čtv čer 18, 2015 9:34 am

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Koukám že jsem měl na dvoře škodnou :lol: :lol: :lol:
čtv čer 18, 2015 12:03 pm

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Hm diky za informace. Teď fakt nevím. Myslel jsem že dám novou vložku a starej pist včetně kroužku. Nejsou love to dělat celý. Je to od jezedaku a má to na funkčním tachometru 53 tis km. Podle budiku to maže studený 6 a teplý 5.5 .
čtv čer 18, 2015 6:48 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dej novou vložku , starej píst a kroužky a neřeš to . Necpi do toho zbytečně love . Když to nebude ono dáš jinej motor co někde bez problému klapal .
čtv čer 18, 2015 9:40 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Makec:

nová vložka se starým pístem je taky řešení i když né ideální.Při použití jeté vložky a pístu jsou již navzájem zaběhlé.Pokud dáš novou vložku a jetý píst s kroužkama,tak bude chvíli trvat než si to sedne.Podle toho co píšeš jak to maže to vypadá že ten motor je celkem v dobré kondici,tak by to mohlo pak fungovat.
čtv čer 18, 2015 9:41 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Než si to sedne tak bude holt o 10 koní v motoru míň :lol:
čtv čer 18, 2015 9:45 pm

Makec
Příspěvky: 62
Registrován: ned říj 31, 2010 9:46 am
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Diky za reakce. Víceméně jde o to aby to vydržela klika,což by se starým pistem a kroužkama mohla. Ta horní šala je z třetiny plochy jakoby olejskaná,což je asi u každýho staryho motoru. Auto měli od novoty jezedaci a podle toho taky vypadá -totálně vybydlený a bez údržby. Co upadlo tak přidrátovaly atd. Teď se řeší motor a nová el včetně nových světel,kontrolek atd. Zítra si vyzvednu čerpadlo a vstřiky po repasi v motorpalu. O víkendu se vymění vzduchojemy včetně nějakých rozvodu. Je toho ještě dost a dost.
čtv čer 18, 2015 10:44 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dej sem foto tý pastoušky .
pát čer 19, 2015 7:55 am

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Jestli děláš novou el.tak zruš ty nesmyslný kilometry drátů přes deset rozvoden a průchodů plechem v kabině,ušetříš si mnoho problémů...a hlavně u Liazky pokud možno sehnat starý keramický pojistky,aspoň ty na hlavní přívody 25 A...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned čer 21, 2015 12:10 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů