Stránka 183 z 198

Napsal: stř led 25, 2017 6:19 pm
od Michi
Předek je předek, o tom žádná. Ale pokud bude dotížená náprava rukou vzadu a bude fungovat uzávěrka, dokáže to vyjet hodně. Pokud budeš přemýšlet kudy pojedeš a nebudeš se pouštět do extrémů neměl by si mít problém. Jezdím se sklopkou a po prázdnu je to problém. Ale pokud to jde a můžu sklopit dozadu=dotížit zadní nápravu, tak taky vyjedu dost...

Chameleon: když mám vlek bss17.13, 2 nápravy, tak se hodně rozmýšlím kam pojedu. Je to 4,5t navíc, 4 kola co si razí cestu a hnanou nápravu mi to nedotíží ani trochu...

Napsal: stř led 25, 2017 8:30 pm
od chameleon
No bez předku nepomůže ani zatíženej zadek, uzávěrka je taky spíš jen na parádu. Liazka bez předku je na zpevněný cesty.

Trochu nechápu toto: Chameleon: když mám vlek bss17.13, 2 nápravy, tak se hodně rozmýšlím kam pojedu. Je to 4,5t navíc, 4 kola co si razí cestu a hnanou nápravu mi to nedotíží ani trochu... Myslíš že nevím co to je jezdit s lízou :) ?

Napsal: stř led 25, 2017 8:43 pm
od Michi
No píšeš jak byla ta Líza s tříosákem pořád zahrabaná... Píšeš to jak kdyby si to neznal...
Uzávěrka na parádu? Tak to asi mluvíš o tom, že máš zapíchnutej předek po nápravu. A nebo ti nefungovala. Pokud ti jedou obě zadní kola a máš je dotížený jede to dokud to někde nezapíchneš...
Proč myslíš, že se dneska dělá odlehčování náprav? Naposled jsem zapadnul loni v létě a bylo to na polní cestě po dešti. Sklouznul jsem z cesty a zapadnul po nápravu. Několik let zpátky mě nikdo tahat nemusel, stačilo u toho přemýšlet...

Napsal: stř led 25, 2017 10:35 pm
od pavel 815
Mikki: neblázni,tyhle auta nebyly do lesa,ani jako nový,budeš to víc spravovat než jezdit,když na to dáš ruku a ještě 8t nákladu,bude to praskat jak papírová skládačka,péra,držáky pér,střeďáky,šasi,šrouby unašečů kardanu,jak zapadneš spálíš spojku... a to nemluvím ta jízda s tím,dřevo navysoko tak v zatáčkách se opíráš zrcátkama o zem a vyklepanej jak startka z toho...a pak ty liazkový evergreeny vodní pumpa,alternátor a elektrika vůbec,v zimě věčně problém se startem a se vzduchem,těsnění pod hlavou,voda do oleje,olej do vody,nevracející se brzdový klíče,sloupky řízení,ventilátory topení,táhla řazení a plynu,reduktory atd...Řeknu Ti že když jsme tu naši jedinou vezli loni do šrotu,ani Mě to moc nemrzelo...

Napsal: čtv led 26, 2017 12:04 am
od Karel334
Ale byla to zábava a jsem za to rád že jsem tím také prošel.

Napsal: čtv led 26, 2017 8:05 am
od Mikki
Momentálne sa mi otvorila robota viac po spevnených cestách, Tatru tam potrebovať nebudem.

A čo 300, 6x2?

http://nakladne-uzitkove-vozidla.sloven ... republika/

Napsal: čtv led 26, 2017 9:43 pm
od pavel 815
...jestli chceš jednoduchý auto na cestu,kup si Man F2000...

Napsal: sob led 28, 2017 2:05 pm
od chameleon
Liaz 6x2 nebude dobrá volba. Jezdil jsem s ní po stavbách a rozvážel cihle, bednění a balkony atd., na silnici to bylo dobré, ale jak to sjelo z asfaltu tak byl problém. Navíc docela často praskaly zadní protipéra a pak ta náprava vandrovala jak se jí chtělo. Drží totiž na ramenech a jednom měchu dole a nahoře tři listový péra, klasika jak na tahačích. Zadní to samé jen ji zvedá ještě jeden měch uprostřed.

Napsal: úte led 31, 2017 12:23 pm
od Leoš H
Tak SUSkovej tahač už to má asi spočítaný.
https://auto.bazos.cz/inzerat/70545954/ ... navesu.php

Re: řada 100,110

Napsal: čtv úno 02, 2017 2:24 pm
od Mikki
Ešte otázka...Ako má 6x2 riešené pruženie? Je to na mechoch?

Re: řada 100,110

Napsal: čtv úno 02, 2017 4:49 pm
od Matúš Sabo
6x2 je ma mechoch, aspoň oco čo pred 17 rokmi pol roka robil so 6x2, tak ta mala mechy,

Re: řada 100,110

Napsal: čtv úno 02, 2017 5:00 pm
od chameleon
No ono jde o to zd 6x2 řady 110, tam byla možnost mít hnanou i na pérech, ale 24,33 myslím už měla měchy všude. Zvedací náprava za hnanou nápravou, myslím že označení bylo 24.33 PZ.

Ale potkával jsem i liazky co měly zvedací prostřední nápravu a ty měli některé komplet měchy a některé vzadu na hnané pružiny, toto by bylo pro užití těžké ruky asi lepší řešení. Označení FY???

Ale dělaly se i varianty 6x4, kde byla přední a zadní hnaná, to jsem viděl na lesácké. Kukavozy měly dokonce tu prostřední ředitelnou, z toho šéf plánoval postavit sklopku na vození balené, ale jak to dopadlo už nevím, když jsem odcházel tak podvozek stál ještě na place vedle 6x4.

Ono je otázkou co se dá dneska sehnat, ale řadu 110 bych už asi vynechal, raději 300 se stojákem.

Re: řada 100,110

Napsal: čtv úno 02, 2017 5:03 pm
od Pavel Šebek
Já bych teda Liaz vynechal úplně, jak píše Pavel: MAN F2000

Re: řada 100,110

Napsal: čtv úno 02, 2017 5:21 pm
od Mikki
Tiež ma potom napadlo skôr 300, 6x2. S rukou vzadu by to už bola aj príprava na príves, už. hmotnosť to má cca 11-12 t, uspokojivý výkon a nie sú ani veľmi drahé. F2000 je dobrá voľba ale finančne úplne inde. Otázka je, že či za tie peniaze navyše získam toľko výhod vozidla.

Re: řada 100,110

Napsal: sob úno 04, 2017 5:54 pm
od chameleon
No s těma 11 až 12 tunama teda nevím, měl jsem jen takovou sranda ruku za kabinou co byla spíš pro zlost, a nosnost byla 10t, auto co mám v avataru. Vozil jsem balkóny co měli okolo 12t, jeden na liazku a druhej na tříosák a už se metlo, silnice naprosto pohoda, ale na stavbě už to byla hrůza, liazka se v terénu strašně kroutí, odcházela ta vrchní protipéra. Jezdil na tom samém borec od konkurence s dlouhým valníkem T148 a tříosákem co měl pořádnou ruku na zadku a co jsem nahnal já na cestě (30km po silnici) to od dohnal na stavbě.