Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

jde vyměnit původní agregát za novější typ, samozřejmostí je předělání úchytu dostatečně dimenzovaných na váhu motoru

ano
9
75%
ne
3
25%
 
Celkem hlasů: 12

VITEK_M

RTHP výměna motoru a převodovky

Příspěvek

Dobrý den přátelé , ahoj kamarádi

dostal jsem nelehký úkol.
jsem členem SDH / sbor dobrovolných hasičů / dostali jsme převodem od jiných hasičů vozidlo RTHP trambus .
s podvozkem jsme velice spokojeni, akorát originální motor nemá dostatek síly na svižnější jízdu do kopců. a myslím že v případě rychlého zásahu by to tak mělo být. přeci jenom je vozidlo naplněno 3500 kilogramy vody.

Chtěli bychom provést výměnu motoru za jiný, novější a výkonnější agregát. trambus má 118 kW a asi tam 700 Nm pokud jsem to dobře zjistil ... někde jsem si přečetl, že lze motor opatřit turbodmychadlem s předchladičem , což zvedne jeho kroutící moment a maximální výkon. podle mého názoru je ale zbytečné složitě schánět turbo, když se všude válí kvanta motorů liaz 100 a 110.

Tak tedy dohromady bychom chtěli do ráámu trambus vložit výkonnější agregát v případě 100 je to cca nějakých 220 kW což je výkon dvojnásobný.
a ted jak s převodovkou.. chtěli bychom nechat náhon na zadek, nebo předek a nebo i 4 x 4 s uzávěrkou... pokud by ta původní převodovka vydržela výkon motoru, tak necháme originální, a pouze vymení agregáty ... pokud mi rozumíte co jsem tím myslel ... a určitě někdo z vás seděl v hasičským trambusu, tak víte jak je ten motor hlučný.. určitě novější model je méně hlučný ..

děkuji za všechny příspěvky a doporučení do diskuze
pát úno 22, 2008 8:40 am

Uživatelský avatar
pavel dolínek
Příspěvky: 67
Registrován: úte srp 29, 2006 10:00 pm
Bydliště: dolínek
Kontaktovat uživatele:

Re: RTHP výměna motoru a převodovky

Příspěvek

ser na to a kupte si jiny auto,takhle domrdas tramuse a nebude to vono :(
pát úno 22, 2008 10:37 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Vitek M: Dávejí se motory z MTS i s převodovkou, podmínkou přestavby je i výměna brzd za dvouokruhové - více zjistíš od Jakuba Kozákana webu hasici.obecslatina.cz , ti si přestavbu nechávali dělat vloni...

Pavel : asi na nic jiného nemaj :)
pát úno 22, 2008 10:42 am

VITEK_M

Příspěvek

Pánové já vím asi si myslíte že jsem upadl na hlavu, ale nemyslím si že 150 kW by s tím těžkým strojem nějak výrazně hýbalo.... co ten motor MTS opatřit turbem z liazu 100 ? provozní otáčky asi stejné, objem taktéž, tak kde je problém ?

nejlepší by bylo kolem 200 kW což liaz 100 je... no a převodovku nechat původní? jestli by to vydržela a nerozsypala se
pát úno 22, 2008 10:54 am

Uživatelský avatar
pavel dolínek
Příspěvky: 67
Registrován: úte srp 29, 2006 10:00 pm
Bydliště: dolínek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

kupte si za ty prachy radsi potrebnejsi veci(hadice,centralu,hadry na sebe atd..),stejne s tim jezdi kde jakej picus co ma hovno najezdino jako u nas tak aspon dorazite k vohni cely :wink:
pát úno 22, 2008 11:52 am

VITEK_M

Příspěvek

díky za radu je to prima, ale otázka tohodle fora byla kladena jinak... ale díky
pát úno 22, 2008 12:04 pm

matesmates
Příspěvky: 108
Registrován: ned led 27, 2008 4:44 pm

Příspěvek

co mi bylo sdeleno je ze do mts motoru aby bylo mozno pripojit turbo tak je nutna vymena pistu a kliky.stavajici pry nevydrzi.
pát úno 22, 2008 1:53 pm

VITEK_M

Příspěvek

děkuji,
takže MTS s turbem nepřipadá v úvahu tak tedy asi 10 kvalt převodovka praga 10 P 80 a k tomu MTS motor a nebo motor liaz 100 ... převodovky jsem podle katalogu vyčet že by měly být stejné akorát tedy sehnat tu praga převodovku i s předkem
pát úno 22, 2008 2:23 pm

matesmates
Příspěvky: 108
Registrován: ned led 27, 2008 4:44 pm

Příspěvek

no to jedine sehnat nekde ve srote.nebo celyhomatesa,aby uz byl upraveny v turbo versi
pát úno 22, 2008 2:32 pm

VITEK_M

Příspěvek

ono se někdy něco někde najde :-) občas na vesnicích jsou toho kvanta v kopřivách
pát úno 22, 2008 2:46 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

vitek_m - jak jsem Ti napsal výše, obrať se na Kubu Kozáka, on ti rád napíše zkušenosti s touto motorizací, většinou je to auto velmi živé, hlavně ty půlky tomu výrazně pomůžou, auto táhne kopec nekopec. Dávat do toho ještě turbo je neskonalá blbost, navíc Vám to na rozdíl od přestavby motor MTS+převodka+brzdy nikdo nepovolí a nepodepíše, rozluč se s STK :idea: Mluvil jsem s několika sbory, kde tyto přestavby mají a všude si auta chválí jako velmi živá (namátkou třeba Doksy - tam si sežeň kontakt na velitele Vláďu Dedka). Přestaňte už konečně fantazírovat s motorem ze stodesítky nebo s turbem, problém není to auto rozjet, ale zabrzdit. Pokud byste to udělali jen motorově, pak si rozbijete tlamy, protože to nebrzdí...
pát úno 22, 2008 7:41 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Mimochodem - nejsem si jistý, ale v případě motor + převodka ze stovkové řady bys asi musel vymněnit i nápravy, tady si ale už nejsem jisý, víc bude určitě vědět pavel-dolínek
pát úno 22, 2008 7:43 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Na MTS se přední kardan točí o dost rychleji než zadní.Je rozdílný převod v obou difer.Možné je napasovat do toho keplu cokoliv.Jen to bude stát mraky času a peněz.Nechte to jak to je.Holt se budete muset sejít o 15min.dříve aby ta stodola neshořela.
pát úno 22, 2008 9:20 pm

mc.cvok
Příspěvky: 2178
Registrován: úte říj 17, 2006 10:18 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Ona shoří stejně , ale než přijedete Vy už tam bude Nova a budete v TV :lol: :lol:
Zabijte je všechny.....Bůh si ty svý pozná .
pát úno 22, 2008 9:59 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

mc.cvok: Nova je tam vždycky dřív jak my :lol: :lol: 8) Jak to jen dělají? :lol:
pát úno 22, 2008 10:05 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů