Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Nejsem nějakej exta šofér, jezdíl jsem/jezdím s L101.860, 110.024, 18.29PB a nikde jsem půlky přes neutrál neřadil a ani jedno z těch aut nijak při řazení neprotestuje, ale třeba to dělám blbě, s půlkama jsem samouk - tehdy mě posadili do 18.29 a poraď si :oops:
stř dub 23, 2008 4:00 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Toretto píše:

mě v soupravě vydržela 10tka cca půl roku a šla do kytek

:lol: :lol:

Jeden kamarád měl 18.33 TBV vymazlený na 400k. Tahal za tím dvoukorbáč a 14ku dělal třikrát do roka...

To bílý 18.33 TBV "Bohemilk" co jezdí na fest má zase 14ku 7 let a nikdy na ní nic nedělal...a tahá mrazák...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
stř dub 23, 2008 4:01 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

není to jen o řazení ,ale jak se chladí -nebo spíš hřeje o kvalitě oleje a pod
kdysi jsem s tahačem 100 vkou tahal běžně 27-29 tun na návěsu a vydržela v poho -taky záleží jak se jí komu povedlo "sestavit" 8)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř dub 23, 2008 5:30 pm

Uživatelský avatar
Honza.B
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 21, 2008 4:17 pm

Příspěvek

Pánové je to dobrý popral jsem se tim dneska dobře půlky jsem tam sázel když jsem tam měl rychlost a padaly tam dobře takže díky za radu!a dokonce bude i ta tatra snad :D
stř dub 23, 2008 10:45 pm

Uživatelský avatar
Lukasecek13
pravé světlo
Příspěvky: 2186
Registrován: úte bře 20, 2007 7:32 pm
Bydliště: Česká Skalice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Samer : Toho znám jezdí tady v Opočně jestli se nepletu
DAF 95.430XF SC - 2001 + Schmitz - 2000 Současné
Volvo FH12 420 Globetrotter - 2001 + Kögel - 2004 bývalé

Scania 124L 360 CP19N - 1998 + Schmitz - 2000 Bývalé
stř dub 23, 2008 10:51 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jojo, přesně, Jirka se jmenuje ten kluk co s ní jezdí...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
čtv dub 24, 2008 9:21 am

Uživatelský avatar
PAJA706
Příspěvky: 75
Registrován: úte led 08, 2008 3:03 pm
Bydliště: CB

Příspěvek

Čaute všichní!! Když už se tady zmínilo to sklápění u matýska, kdybyste někdo měl ňákej rozum..mě nemaká to vypínání korby v horní poloze..Prostě sklápím nahoru (i do stran) a pořád to šponuje..Ty tři ventilky pod pístem když na ně máčnu nedělaji vůbec nic. A myslím, že jsou funkční-jsou tam nový gumičky, všude čisto..Tak jestli to může dělat ten zpětný ventil vlevo od pístu :?: Mám doma jeden rozebranej a nezdá se mi, co by se tam mohlo pos.. Je tam jen kulička, pružinky..Možná že to bude ňáká kravinka, ale ještě nebyl nějak čas to zkoumat..
Zatím dík!
čtv dub 24, 2008 10:25 am

Díťe spětt
Příspěvky: 143
Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
Bydliště: ČB

Příspěvek

Při řazení půlek nemá vyřazování do neutrálu žádný vliv. Jelikož přidavná převodovka nemá žádnou polohu jako je neutrál, není možno jakkoliv synchronizovat. pokud vytahujete řadící páku do neutrálu, děláte naprosto zbytečné pohyby, jelikož sama spojka udělá totéž. Synchronizace pomocí meziplynu, či dvojtým vyšlápnutím spojky má smysl jen u hlavní převodovky. Vše plyne z konstrukce, zaplujte do obrázků je to naprosto logické. :idea:
čtv čer 05, 2008 4:02 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Díťe spětt píše:Při řazení půlek nemá vyřazování do neutrálu žádný vliv. :idea:
Dovolim si s tebou nesouhlasit i kdyz z velke casti mas pravdu.Pokud se budeme bavit o novejsich 10 nebo 14 se synchrony tak ano.
Na zacatku tohodle vlakna se nekdo ptal jak to radit v MTS kdyz s tim nema predchozi zkusennost-tusim nekde vys jsem psal ze je lepsi pri podrazeni o pulku dolu kvalt vytahnout- a to z prozaickeho duvodu,novacek tolik autu neublizi(prevodovka neni v zaberu ani od motoru a hlavne ani od napravy).Samozrejme se muze radit i bez vytahovani rychlosti.Na vyssi rychlost s jednim seslapnutim spojky-to jasne souhlas.
Pises ze prid. prevodovka(rychlobeh,pulky) se neda synchronizovat-nema neutral.S tim bych uplne nesouhlasil,protoze prave pri podrazeni o pul kvaltu dolu musis dat meziplyn aby jsi srovnal otacky(tedy synchronizujes) ozub. kol rychlobehu(nemenis rychlost hlavni prevodovky).Pokud jsi mel nekdy jakoukoliv starsi 10 rozdelanou tak vis jak velkej vzduchovej pistek tlaci na vidlici razeni pulek a jak ty kola jsou velky a i presto se nasli borci ze byli schopni ocesat zuby rychlobehu prave pri podrazovani behem pul roku provozu.To vse jen proto ze nemeli dostatecny cit pro otacky.Sam jsem nekolik takto znicenych skrini opravoval. :?
pát čer 06, 2008 8:40 am

Díťe spětt
Příspěvky: 143
Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
Bydliště: ČB

Příspěvek

já se bavim o této převodovce.Obrázek

Pokud bys chtěl synchronizovat pomocí meziplynu, musela by ti přesuvná objímka zůstat v poloze, kde ukazují šipky, ale taková poloha při řazení pomocí přepínače a vzduchu je nepřípustná. můžeš si při neutrálu hlavní převodovky zvyšovat nebo snižovat otáčky jak chceš, kolečka se budou roztáčet a zpomalovat, ale se stále stejným rozdílem obvodových rychlostí. 8)
Třeba na něco zapomínám, ruku do ohně za tehnhle slovní průjem dávat nebudu, ale momentálně sem o tom tak nějak přesvědčen. :wink:
pát čer 06, 2008 10:24 am

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

je absolutní nesmysl při řazení půlek dávat neutrál nikdo koho znám to nedělá a dělat nemusí

jediná možnost kdy je to potřeba je když se ti vysere spojka a chceš řadit mermomocí půlky
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
pát čer 06, 2008 11:54 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

jediny, kdy musis davat do neutralu, je npr. u 14ky pri razeni rad :lol:
pát čer 06, 2008 2:05 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

TeSi píše:jediny, kdy musis davat do neutralu, je npr. u 14ky pri razeni rad :lol:
OMG nemel tady pořád ty sračky!
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
pát čer 06, 2008 4:59 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Toretto: nikdy jsem netvrdil ze je nutny vyrazovat do neutralu-mel jsem na mysli ze je to pro novacka lepsi na nauceni nez si to ochyta-pokud to pisu moc krkolomne tak me hned nekamenujte :oops:
Ditespett:
S tim neutralem v pulkach-pokud to vyznelo ze neco takovyho tvrdim,je to nejspis tim ze jsem se te pokusil citovat dost nesikovnym zpusobem.Kdyz jsem si ten muj prispevek ted cetl tak to tak vypada-opak je pravdou. :wall:
čtv čer 12, 2008 9:12 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

se tu nejak ztracej prispevky, nee? :roll:
čtv čer 12, 2008 10:05 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů