Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
mě se to stávalo u jedničky
na víku převodovky je palec kterej hejbe kulisou řazení a ten se vyjebe a pak to tam prdneš, on tam sekne o kulisu a je to zakvaltovaný.
stačí sundat víko od skříně a nastrčit to tam z5.
samozřejmě by to chtělo jinej palec nebo celé víko
No a horší varianta je že se vysrala převodovka
na víku převodovky je palec kterej hejbe kulisou řazení a ten se vyjebe a pak to tam prdneš, on tam sekne o kulisu a je to zakvaltovaný.
stačí sundat víko od skříně a nastrčit to tam z5.
samozřejmě by to chtělo jinej palec nebo celé víko
No a horší varianta je že se vysrala převodovka
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
Tak chlapi jako začínající "kamioňák" jsem jel dneska poprvý v životě s Matýskem a jsem docela nadšenej, jediný co mi vadí že mám málo místa na hlavu a musim být shrbenej . Ale jinak to je parádní stroj.
Můj dotaz zní následovně: Existuje nějaký "fígl", abych při řazení nahoru "nechytal" zuby? Dolů dám meziplyn a krásně to tam spadne ale nahoru poctivě dvakrát vyšlápnu spojku,snažim se to tam narvat pomalu ale stejně to zaškvrčí...existuje na to nějaká rada? Předem díky za odpověď od zkušených
Můj dotaz zní následovně: Existuje nějaký "fígl", abych při řazení nahoru "nechytal" zuby? Dolů dám meziplyn a krásně to tam spadne ale nahoru poctivě dvakrát vyšlápnu spojku,snažim se to tam narvat pomalu ale stejně to zaškvrčí...existuje na to nějaká rada? Předem díky za odpověď od zkušených
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
- Bydliště: ČB
Když to neni nezbytně nutný, tak je dobré řadit včas a zbytečně nedotahovat kvalt(když se podíváš na charakteristiky starších a nových motorů, tak ten starší má křivku mnohem méně strmou než dnešní který se musej mnohem více točit), pak to jde pěkně jen s dvojím vyšlápnutím. Když budeš motor vytáčet, tak déle trvá něž padnou otáčky motoru a ty rychle pustíš první sešlápnutí, nespomalíš dostatečně myslým že předlohu a pak ti to může dělat kravál, a nebo naopak se s tím loudáš hlavně po druhém vyšlápnutí a pak je problém opačný. Nejdeti-li tam kvalt na poprvé, nervi ho tam silou, šlápni si znovu spojku, malunko meziplynu a znovu. Pokud jezdíš na jednom autě, tak si to zachvilku nacvičíš. Chce to jen trošku nad tím přemýšlet, zkraje to chce hlavně naposlouchat si motor při různých rochlostech auta, protože abys mohl správně a bezhlučně řadit, tak musíš předvídát v jakých otáčkách bude motor pracovat při změně kvaltu a podle toho přizpůsobovat velikost meziplynu a časování dvojtého vyšlápnutí spojky. př. řadím-li s většího kvaltu na menší dříve (při vyšší rychlosti), dám meziplyn větší než když jedu pomaleji. Doufám, že to nějak pomůže, ještě bych třeba doporučil kouknout se do knih na nějakou převodovku a objasnit si čeho chceš vlastně meziplynama apod docílit. mě to hodně pomohlo, když to člověk dělá slepě, tak se mu to někdy povede, ale v mnoha případech ne.
Je to sice starší návod, ale pro starší převodovky ideální. cituji:
Jak řadit, aby zuby netrpěly? Rukovět motoristy 1932
I po získání vůdčího listu má mnoho řidičů problém se zasunováním rychlostí. Při řazení dbejte všech pravidel, zejména schématu na kulise. Nespěchejte při řazení rychlostí. Vozidlo má dostatečnou setrvačnost i při jízdě do kopce. Jestliže se předčasně řadí rychlost t. j. když ještě spoluzabírající zuby mají značně rozdílné obvodové rychlosti, otloukají se hrany zubů, odprýskává tvrdá cementační vrstva a její úlomky ničí kulička i zuby.
Řaďte "na dvakrát", to je zastavit páku v neutrální poloze, povolit pedál spojky a zvýšit otáčky motoru, znovu vypnout spojku a zařadit převod. Podobně se řadí na vyšší převodový stupeň, ale místo zvýšení otáček necháme otáčky motoru klesnout, potom znovu vypneme spojku a zasuneme rychlost.
Při řazení rychlostí vypínejte řádně spojku a pouštějte pedál zvolna. Při nedostatečném vypínání unášejí se ozubená kolečka dále a při zasouvání rychlosti se za lomozu zuby kol otloukají. Totéž se děje při vadném seřízení spojky. Zkontrolujte před vyjetím, vypínálí plně spojka.
Jak řadit, aby zuby netrpěly? Rukovět motoristy 1932
I po získání vůdčího listu má mnoho řidičů problém se zasunováním rychlostí. Při řazení dbejte všech pravidel, zejména schématu na kulise. Nespěchejte při řazení rychlostí. Vozidlo má dostatečnou setrvačnost i při jízdě do kopce. Jestliže se předčasně řadí rychlost t. j. když ještě spoluzabírající zuby mají značně rozdílné obvodové rychlosti, otloukají se hrany zubů, odprýskává tvrdá cementační vrstva a její úlomky ničí kulička i zuby.
Řaďte "na dvakrát", to je zastavit páku v neutrální poloze, povolit pedál spojky a zvýšit otáčky motoru, znovu vypnout spojku a zařadit převod. Podobně se řadí na vyšší převodový stupeň, ale místo zvýšení otáček necháme otáčky motoru klesnout, potom znovu vypneme spojku a zasuneme rychlost.
Při řazení rychlostí vypínejte řádně spojku a pouštějte pedál zvolna. Při nedostatečném vypínání unášejí se ozubená kolečka dále a při zasouvání rychlosti se za lomozu zuby kol otloukají. Totéž se děje při vadném seřízení spojky. Zkontrolujte před vyjetím, vypínálí plně spojka.
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů