Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

mě se to stávalo u jedničky

na víku převodovky je palec kterej hejbe kulisou řazení a ten se vyjebe a pak to tam prdneš, on tam sekne o kulisu a je to zakvaltovaný.

stačí sundat víko od skříně a nastrčit to tam z5.

samozřejmě by to chtělo jinej palec nebo celé víko

No a horší varianta je že se vysrala převodovka
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
čtv zář 04, 2008 8:32 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dík, dneska by na to měl koukat mechanik, tak uvidím.
pát zář 05, 2008 2:18 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak už vím, převodovka je v hajzlu a bus prý půjde taky. Škoda ho, jezdil dobře.
pát zář 12, 2008 11:49 am

ŠT-180N
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 08, 2007 6:00 pm
Bydliště: Kojetín

Příspěvek

kurna není to škoda když byl plně fční?
pane řidiči co to je za značku?? zákaz vjezdu nakláďáků ..... no a tak proč ste sem teda vjel?? šak to je avia ...
pát zář 12, 2008 10:20 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Je, taky už je to odvolaný a dumá se, kde sehnat převodovku. Nejspíš to odnese jeden z vozů, které mají na podzim skončit (jsou asi tři), takže vůz jezdit bude. Což mě těší, nějak jsem si na něj zvykl za ty tři dny, co jsem na něm byl.
sob zář 13, 2008 12:33 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ještě jednou a naposledy k téma převodovka.

Ta původní je prý v tahu, přetah tak bude drobet složitější, bo ten kvalt z toho prý nedostanou. Vzhledem k tomu, že zdroj ND je, bude se měnit. Tipuju, že tak během dvou týdnů bude opět jezdit.
ned zář 14, 2008 10:07 pm

Uživatelský avatar
Robin
Příspěvky: 164
Registrován: pát kvě 29, 2009 6:57 pm
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek

Tak chlapi jako začínající "kamioňák" jsem jel dneska poprvý v životě s Matýskem a jsem docela nadšenej, jediný co mi vadí že mám málo místa na hlavu a musim být shrbenej :x . Ale jinak to je parádní stroj.

Můj dotaz zní následovně: Existuje nějaký "fígl", abych při řazení nahoru "nechytal" zuby? Dolů dám meziplyn a krásně to tam spadne ale nahoru poctivě dvakrát vyšlápnu spojku,snažim se to tam narvat pomalu ale stejně to zaškvrčí...existuje na to nějaká rada? :?: Předem díky za odpověď od zkušených
čtv črc 16, 2009 11:03 pm

Uživatelský avatar
nano4
Příspěvky: 6
Registrován: pát čer 05, 2009 9:46 pm
Bydliště: slovakia

Příspěvek

osvedceny figl asi ani neni ,treba len jazdit a jazdit a prizt nato, o tom je liaz :D
čtv črc 16, 2009 11:44 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Někdy to chce, rychle, někdy pomalu...časem vychytáš správný otáčky a parádně ti to tam sedne...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát črc 17, 2009 1:05 pm

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co si tak pamatuju z autoskoly, tak mi rikal 1125 otacek a jde to i bez spojky, ale nevim esli si to jeste pamatuju presne :roll: je to par let
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
pát črc 17, 2009 1:54 pm

Lee
Příspěvky: 148
Registrován: pon lis 03, 2008 6:49 pm
Bydliště: Do

Příspěvek

S matesama mam naježděno hodně a můžu říct že řazení je u každýho jiný a co se týká osvědčenýho fíglu tak zkus dát meziplyn
i když řadíš nahoru funguje to skvěle ale dávej malej jenom tak lehce šlápnout na plyn!!! :D
pát črc 17, 2009 6:19 pm

toumas
Příspěvky: 69
Registrován: pon pro 22, 2008 11:47 am

Příspěvek

Tak hlavně záleží jak je roztáhlej předchozí kvalt pokud jedeš někde prázdnej a jen se trochu odlepiš a řadíš nahoru a nebo pokud jedeš plnej do kopce nebude asi po každý nějakejch 1125ot to pravý ořechový....musíš ti časem nějak vychytat
sob led 02, 2010 11:16 am

Díťe spětt
Příspěvky: 143
Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
Bydliště: ČB

Příspěvek

Když to neni nezbytně nutný, tak je dobré řadit včas a zbytečně nedotahovat kvalt(když se podíváš na charakteristiky starších a nových motorů, tak ten starší má křivku mnohem méně strmou než dnešní který se musej mnohem více točit), pak to jde pěkně jen s dvojím vyšlápnutím. Když budeš motor vytáčet, tak déle trvá něž padnou otáčky motoru a ty rychle pustíš první sešlápnutí, nespomalíš dostatečně myslým že předlohu a pak ti to může dělat kravál, a nebo naopak se s tím loudáš hlavně po druhém vyšlápnutí a pak je problém opačný. Nejdeti-li tam kvalt na poprvé, nervi ho tam silou, šlápni si znovu spojku, malunko meziplynu a znovu. Pokud jezdíš na jednom autě, tak si to zachvilku nacvičíš. Chce to jen trošku nad tím přemýšlet, zkraje to chce hlavně naposlouchat si motor při různých rochlostech auta, protože abys mohl správně a bezhlučně řadit, tak musíš předvídát v jakých otáčkách bude motor pracovat při změně kvaltu a podle toho přizpůsobovat velikost meziplynu a časování dvojtého vyšlápnutí spojky. př. řadím-li s většího kvaltu na menší dříve (při vyšší rychlosti), dám meziplyn větší než když jedu pomaleji. Doufám, že to nějak pomůže, ještě bych třeba doporučil kouknout se do knih na nějakou převodovku a objasnit si čeho chceš vlastně meziplynama apod docílit. mě to hodně pomohlo, když to člověk dělá slepě, tak se mu to někdy povede, ale v mnoha případech ne.
sob led 02, 2010 10:11 pm

Jenda
Příspěvky: 339
Registrován: pon dub 16, 2007 1:30 pm
Bydliště: Česká Lípa a Praha

Příspěvek

Je to sice starší návod, ale pro starší převodovky ideální. cituji:
Jak řadit, aby zuby netrpěly? Rukovět motoristy 1932
I po získání vůdčího listu má mnoho řidičů problém se zasunováním :lol: rychlostí. Při řazení dbejte všech pravidel, zejména schématu na kulise. Nespěchejte při řazení rychlostí. Vozidlo má dostatečnou setrvačnost i při jízdě do kopce. Jestliže se předčasně řadí rychlost t. j. když ještě spoluzabírající zuby mají značně rozdílné obvodové rychlosti, otloukají se hrany zubů, odprýskává tvrdá cementační vrstva a její úlomky ničí kulička i zuby.
Řaďte "na dvakrát", to je zastavit páku v neutrální poloze, povolit pedál spojky a zvýšit otáčky motoru, znovu vypnout spojku a zařadit převod. Podobně se řadí na vyšší převodový stupeň, ale místo zvýšení otáček necháme otáčky motoru klesnout, potom znovu vypneme spojku a zasuneme rychlost.
Při řazení rychlostí vypínejte řádně spojku a pouštějte pedál zvolna. Při nedostatečném vypínání unášejí se ozubená kolečka dále a při zasouvání rychlosti se za lomozu zuby kol otloukají. Totéž se děje při vadném seřízení spojky. Zkontrolujte před vyjetím, vypínálí plně spojka.
v nebi nejsou žádní zajímaví lidé!
Obrázek
sob led 02, 2010 11:05 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů