Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Uživatelský avatar
oro
Příspěvky: 339
Registrován: čtv pro 27, 2007 7:29 pm

Motor po 2 měsících

Příspěvek

Takže to kleklo,pak se to nechalo opravit a dnes po 2měsících provozu,maže na 1000 ot 3 a na volnoběh,ktery je ,si myslim vysoky...svítí trvale až problikává kontrolka mazání a ukazuje 1 tlak



Co z toho vyplývá?Je to v záruce....že by reklamace?jak dlouho to vydrží?,,,,,,je to stoják 640
pát čer 13, 2008 6:19 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Vyměnit policajta, nebo pročistit trubičku k policajtovi, 1atm je dostačující tlak, policajt má rozpínat už při cca 0,5 atm. Nebo při pochybnostech vypustit olej přes bílou hadru a podívat se na šupiny, drobnej otěr tam bude určitě, nesmí tam být ale větší kousky kompozice, pak je něco špatně.
pát čer 13, 2008 6:33 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj vyměň policajta a třeba to bude dobrý

ale mě to taky jednou problikávalo a mazání ukazovalo 2 a po 14 dnech to zabouchalo a bylo po srandě(
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob čer 14, 2008 2:04 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Záleží, v jakým rozsahu byla provedena oprava, někdo vymění těsnení pod hlavou, přetěsní motor, vymění pístní kroužky a říká tomu GO, pokud byla udělaná poctivá generálka se vším všudy, tak 1 atm u teplýho motoru na volnoběh je málo, měly by být tak 1,5-2 atm.
sob čer 14, 2008 9:04 pm

Uživatelský avatar
oro
Příspěvky: 339
Registrován: čtv pro 27, 2007 7:29 pm

Příspěvek

[quote="Drak"]Záleží, v jakým rozsahu byla provedena oprava, někdo vymění těsnení pod hlavou, přetěsní motor, vymění pístní kroužky a říká tomu GO, pokud byla udělaná poctivá generálka se vším všudy, tak 1 atm u teplýho motoru na volnoběh je málo, měly by být tak 1,5-2 atm.[/quote


Dneska v horku jsem ji pohonil a volnoběh 1,5 by byl a 3.5 za provozu,no a teple to neni nikdy,jen tak asi 60°C

minuly tyden jsem jezdil nove Volvo......ty vole no coment :mad:
pát čer 20, 2008 10:51 pm

matesmates
Příspěvky: 108
Registrován: ned led 27, 2008 4:44 pm

Příspěvek

no a ja s dedkem-mates.maze teply tak na jedna.na volnobeh .uz tri roky.pri teplote stodeset o znich mazal tri a pul.je to normalni?
sob čer 21, 2008 8:35 am

Uživatelský avatar
Foxer
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 09, 2007 2:15 pm
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvek

nedočetl jsem se co je to za motor ale zahřátý na provozní teplotu by měl:
LIAZ bez turba na volnoběh min. 1,5 atm.( normálně maže na volnoběh tak 2,5 atm a v otáčkách drží 4 - 5 atm.)
LIAZ turbo na volnoběh min. 2 atm. ( normálně maže na volnoběh tak kolem 3,5 atm a v otáčkách 4 - 5 atm. )
Čest práci !
pon čer 30, 2008 9:54 pm

Uživatelský avatar
oro
Příspěvky: 339
Registrován: čtv pro 27, 2007 7:29 pm

Příspěvek

Hmm..jsem vymněnil olej..byl tam Shell super FE za M7ADS3 a maže jak má,,,,a to po 4 tisících,abych měl jistotu..aq mrknul na případné piliny.tak nevím..že by pořádnej olej nechtěla_????? :mad:
pon zář 01, 2008 8:57 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Do socialistických bucharů je lepší olej zbytečnost, ty motory jsou konstruovaný podle tehdejších norem a dostupných materiálů a je nejlepší jim dávat to, na čem se narodily. Nejosvědčenější olej na Avia/Liaz/Tatra je z mojí zkušenosti M7ADS III Turbo Plus, sice má větší úbytek, ale ten motor při pravidelným dolívání a výměnách šlape jak hodiny.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
úte zář 02, 2008 9:15 pm

PavelZ
Příspěvky: 58
Registrován: pát lis 21, 2008 6:35 pm

Příspěvek

čau lidi,mám takovej dotaz:
Udělali jsme kompletní GO motoru Liaz 150.260L a od té doby mám najeto 17tis a vždycky ráno, než nafoukám vzduch tak jak je výfukový sběrný potrubý na hlavách složený za třech dílů tak mi v těch spojích nastupuje olej :? a za turbem (zůstalo původní) to nejakou škvírkou mezi výfukem a motorovkou vykape ven..... Pak už jízdou to vylítá a už to tam není, ale stejně si myslím že to celkem dost kouří. Olej v motoru trochu ubývá (M7ADSIII). Co myslíte,že by to mohlo dělat :?:
ned lis 23, 2008 2:32 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Máš asi vydřený vodítka ventilů na palicách, jinudma se to nemůže mezi hlavy a turbo dostat.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
ned lis 23, 2008 4:02 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

Drak píše:Do socialistických bucharů je lepší olej zbytečnost, ty motory jsou konstruovaný podle tehdejších norem a dostupných materiálů a je nejlepší jim dávat to, na čem se narodily. Nejosvědčenější olej na Avia/Liaz/Tatra je z mojí zkušenosti M7ADS III Turbo Plus, sice má větší úbytek, ale ten motor při pravidelným dolívání a výměnách šlape jak hodiny.
tak to jsi chlape asi dost na omylu,když budeš do starý Lízy lejt syntetiku třeba shell nebo cokoliv solidnějšího tak s tim motorem uděláš bez problemu i půl i víc mega .po M7AD... máš vydřený lágry až na měď tak za 300-400 tisíc-konstrukce motoru nemá nic společnýho se schopnostmi oleje mazat za všech okolností (udržení filmu při vysokých teplotách a zátěži) navíc chlazení pístů u Liaz je víc než problematický ,nehledě na schopnost oleje si udržet svoje mazací schopnosti ,ale to už se tu....(interval výměny-viskozita ...)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 23, 2008 6:04 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

PavelZ píše:čau lidi,mám takovej dotaz:
Udělali jsme kompletní GO motoru Liaz 150.260L a od té doby mám najeto 17tis a vždycky ráno, než nafoukám vzduch tak jak je výfukový sběrný potrubý na hlavách složený za třech dílů tak mi v těch spojích nastupuje olej :? a za turbem (zůstalo původní) to nejakou škvírkou mezi výfukem a motorovkou vykape ven..... Pak už jízdou to vylítá a už to tam není, ale stejně si myslím že to celkem dost kouří. Olej v motoru trochu ubývá (M7ADSIII). Co myslíte,že by to mohlo dělat :?:
1- těsnění na dříkách ventilů
2-turbo

hodně se to stává pokud se udělá "generálka"
(většinou u dodavatelský firmy) -některé firmy jej skouknou "těsnost ventilů " a tím to skončilo -bez rozebírání
u novýho motoru se to stane hodně rychle -stačí to jednou -dvakrát nenechat pořádně vydejchat když před chcípnutím jedu do kopce -a je vykydáno hned a platí to i na relativně krátkej kopec nebo zátěž.... (jak pro turbo tak pro ventily)a vlastně celej motor:wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 23, 2008 6:10 pm

PavelZ
Příspěvky: 58
Registrován: pát lis 21, 2008 6:35 pm

Příspěvek

právěže, jsem na to při zajetí motoru dával bacha. Hlavy dělali v Bosonohách a to jsou borci, jen přes hlavy motorů. Srovnávali je,nový ventily,zabroušení a vše co k tomu patří. Liaz ale nemá těsnění na dříkách ventilů,ne? Že by jako bylo bylo K.O. .... Přemýšlel jsem nad tím turbem, protože to se nerepasovalo,jen se po GO motoru vrátilo zpátky,takže ani nevím jak vlastně už dlouho jezdilo. Jenže to mě zase zaráží, že by se ten olej dostával až do těch spojů na sběrným potrubí :?
ned lis 23, 2008 6:25 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

jestli má o-kroužky si fakt už nepamatuju (poslední motor sem dělal v r,95)
ale pokud se olej objevuje už hned mezi hlavou a potrubím ,tak je to asi jedině ve ventilech jinudy se tam dostat nemůže :shock:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned lis 23, 2008 6:41 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů