Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Elektronika-no vono se jezdilo s mechanickým plynem,s jednoduchou klimatizací,s mechanickým omezovačem,dokonce s rádiem s mechanickou předvolbou a to i stovkou a po celým světě.Vývoj je hezká věc,ale součástí pokroku je i spolehlivost,a tu tzhle systémy prostě nemaj.Ve většíně ani není možnost poškozený okruh vyřadit aby neblokoval ostatní a nebránil v plnohodnotným provozu.Málokdo ví,že ještě v 80.letech byly mnohý jaderný rakety vybavený vzduchovo-mechanickým počítačem.Jen trubičky,trysky,vahadla.Zdroj energie-tlak náporového vzduchu.Žádná baterie,žádná ůdržba,žádné ovlivnění elektronickýmy zbraněmi a umělým bleskem,magnetickým polem.Já ještě na škole zažil výuku týhle technologie.
A nepovažuju za pokrok když si koupím novej auták a třeba po projetí větší louže čumím u krajnice a kolem uhání Žigulík.....
Někdy jsou ty elektronický řešení spíš krokem zpátky,a mně je z toho spíš smutno,protože je asi něco špatně.
TTN
A nepovažuju za pokrok když si koupím novej auták a třeba po projetí větší louže čumím u krajnice a kolem uhání Žigulík.....
Někdy jsou ty elektronický řešení spíš krokem zpátky,a mně je z toho spíš smutno,protože je asi něco špatně.
TTN
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Je to laminat a hlinik, takze to opravdu nerezavi.
Sehnat se da vetsina dilu. Co se neda sehnat, da se vetsinou opravit. Laminat je porad jenom laminat a ty kopyta nekdo ma a ty dily se nechaji vyrobit. Naraznik, blatniky a stupacky, to se sehnad da asi porad (akorat to kolem me nikdo nejakou dobu neshanel, tak nevim ted uplne aktualni informace).
Sehnat se da vetsina dilu. Co se neda sehnat, da se vetsinou opravit. Laminat je porad jenom laminat a ty kopyta nekdo ma a ty dily se nechaji vyrobit. Naraznik, blatniky a stupacky, to se sehnad da asi porad (akorat to kolem me nikdo nejakou dobu neshanel, tak nevim ted uplne aktualni informace).
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Díky za info. Vážně jsem netušil, že není plechová. Na díly jsem se ptal spíše ze zvědavosti, přeci jen na sériový se dá sehnat asi kde co, ale na stroj, který vyjel v pár kusech to bude horší, takže jsem si říkal, jestli to někomu stojí za to, aby na to náhradní díly vyráběl. S motorem asi problém nebude, když je to tuším Detroit, ale právě ty specifický díly z Liazu...no nikdy sem v ní ani neseděl, tak nevím, jak je nebo není povedená, ale designově se mi vždy velmi líbila.
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Ono to právě má svý výhody, protože těch specifických dílů z Liazu tam moc není. Lamináty vyrábět není problém, kopyta se dochovala a výroba může být vyloženě kusová záležitost. Spousta věcí na tom autě je z MANu F2000, není to taková hrůza, hlavně když víš, komu máš zavolat. Dá se to. Ale už se to moc nevyplácí. Vždyť to jsou všechno auta starý víc než 15 let...a na to na co byly určený, dálková doprava, už tak starý auta nikdo nechce. To je život.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Náhradní díly na Xenu
Co se týká náhradních dílů tak souhlasím s Honzou Roseckým, Xena je skládačka, měnili jsme odpružení kabiny - Man, ventil topení - Man, popraskané přední kotouče na brzdách - Mercedes Actros , trošku problém s ložiskem, ale i to se vyřešilo . Navíc mám katalog n.d. tak se dá jakž takž komunikovat ...
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Ale zrovna Štěpán Chlum teď sháněl silentbloky na zadní nápravu a to sme nesehnali z ničeho... Takový blbosti a kraviny se sháněj blbě. Zadní náprava je nejvíc naprd, na to nejde sehnat nic. Proto má už několik aut nápravu jinou, ale úprava zase není tak jednoduchá...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Sámer
Nechci machrovat-nevím jaký typ silentbloků tam je.Ale já jsem za komančů řešil jako mystřík v dílnách spotřebu nedostatkovejch ,,kostí" na nápravy návěsů.Na koncích měly široký válcový oka,v těch bylo vložený kovový pouzdro a meziprostor vyplněn gumou.Ta byla moc měkká a vydrželo to tak pul roku.Tak mně napadlo že soustružník vytočí tu střední trubku novou a nechám v gumárně která tu fungovala při KSK Teplice zapéct novou tvrdší gumu do oka.Za pár kaček nám to dělali a kostí byly bezva.Po převratu jsem si tam nechal dělat klasický deskový silentbloky k motoru na Volvo.podmínkou bylo dodat kovový desky absolutně očištěný od starý gumy a říct si rozměry a tvrdost gumy.Omezený to bylo pouze tím,aby se to vešlo do vulkanizační pece-což u tehle malejch věcí nebyl problém.Asi by to šlo realizovat v každý gumárně,já nevím,třeba v Hradcí,tady v Teplicích snad taky ještě funguje,bude jich po republice víc.
TTN
Nechci machrovat-nevím jaký typ silentbloků tam je.Ale já jsem za komančů řešil jako mystřík v dílnách spotřebu nedostatkovejch ,,kostí" na nápravy návěsů.Na koncích měly široký válcový oka,v těch bylo vložený kovový pouzdro a meziprostor vyplněn gumou.Ta byla moc měkká a vydrželo to tak pul roku.Tak mně napadlo že soustružník vytočí tu střední trubku novou a nechám v gumárně která tu fungovala při KSK Teplice zapéct novou tvrdší gumu do oka.Za pár kaček nám to dělali a kostí byly bezva.Po převratu jsem si tam nechal dělat klasický deskový silentbloky k motoru na Volvo.podmínkou bylo dodat kovový desky absolutně očištěný od starý gumy a říct si rozměry a tvrdost gumy.Omezený to bylo pouze tím,aby se to vešlo do vulkanizační pece-což u tehle malejch věcí nebyl problém.Asi by to šlo realizovat v každý gumárně,já nevím,třeba v Hradcí,tady v Teplicích snad taky ještě funguje,bude jich po republice víc.
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů