Stránka 1 z 3

nápravy liaz 4x4

Napsal: čtv led 22, 2009 7:45 pm
od Jan Karlik
Zdravím vás... Mám takový dotaz: Má u liazu 4x4 přední náprava stejný převod jako zadní? Já jezdím v lese s doma dělaným traktorem, který je z v3s a pořád mně něco praská na nápravách(mám na tom gumy, které se používají na trucktrial a jsou na to dost velké). Chci to předělat na nápravy z lízy, ať pod tím nemusím pořád ležet. Převodovku chci nechat původní a nevím jestli pojedou obě nápravy stejně rychle. ( u v3s mají stejný převod) Za odpovědi předem děkuju...

Napsal: čtv led 22, 2009 7:57 pm
od Dany
Přední náprava musí být o malinko rychlejší,aby ti to nepraskalo.

Napsal: čtv led 22, 2009 8:07 pm
od Jan Karlik
To sice pravda, ale ono to vždycky praskne, když je na zemi jen jedna náprava. V tom bych problém nehledal, ta v3s je na to prostě slabá...

Napsal: čtv led 22, 2009 8:41 pm
od Karel334
Liaz 151,nebo 111,je převod stejný.U MTS je převod každé nápr.jiný.

Napsal: čtv led 22, 2009 8:54 pm
od Jan Karlik
Děkuju mistře, spadl mně kámen ze srdce. Chci nápravy, co mají i v předu reduktory a ty se na matesy pokud vím nedávaly...

Napsal: pát led 23, 2009 7:47 am
od Toretto
nebude to na traktutek moc težký?

Napsal: pát led 23, 2009 8:03 am
od Jan Karlik
Tady se na ten traktůrek můžeš mrknout...
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =13&t=3280

Napsal: ned led 25, 2009 10:12 am
od Melda
Souhlasím, točí se obě stejně podle katalogu by u 151 měla mít kuželový převod v diferáku 19/22G-5,789 pro obě nápravy.

Napsal: ned led 25, 2009 8:33 pm
od filip 90
Hm pěknej "truktůrek" dalo by se říct traktor. Moc pěknej :)

Napsal: ned led 25, 2009 10:40 pm
od Jan Karlik
Ten "traktůrek" má za sebou nejmíň 20000 kůbíků, podle faktur... Já jsem měl spíš strach, že bude mít zadní náprava větší převod, protože má daleko větší tu redukci. O diferák by ani tak nešlo...

Napsal: pon led 26, 2009 8:31 am
od Melda
Převodový poměr reduktorů je u náprav pro Liaz stejný.Rrozdíl mezi přední a zadní hnací nápravou v reduktorech je pouze jejich šířka.Teoreticky rozříznutím zadního reduktoru by šel namontovat dopředu. Převodový poměr na nápravách je řešen na hrušce a talíři.

Napsal: pon led 26, 2009 8:58 pm
od Jan Karlik
A v zadu to to má o polovinu širší ozubené kola, protože to musí snášet obrovské tlaky nebo proč je širší? Takže když koupím někde přední nápravu a za půl roku nějakou zadní, třeba z valníku, tak to do sebe asi nebude sedět, ale dá se to vyřešit změnou diferáku?

Napsal: úte led 27, 2009 6:43 pm
od Melda
Přesně tak.

Napsal: sob led 31, 2009 11:47 pm
od Janik
Najlepsie pre teba by bolo zohnat aj prednu aj zadnu napravu z nejakeho sklapaca alebo kontajnera a mal by si pokoj.

Napsal: ned úno 01, 2009 12:03 am
od Jan Karlik
Tak mně poraď.....