Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

vystavuje ti dobře spojka? máš dost brzdové kapaliny v nádobce?
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob lis 26, 2011 11:59 am

br2000
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 19, 2011 9:43 pm
Bydliště: Jablonec n/N

Příspěvek

spojka, snad ano.... kapaliny je dost. a hlavně to nedělá pokaždé, třeba 2dny nic a další den to zůstává vyset celý den.... nemohl by to dělat ten posilovač?
stř lis 30, 2011 8:04 pm

Uživatelský avatar
pragovka
Příspěvky: 200
Registrován: stř pro 16, 2009 8:06 pm

Příspěvek

a jaké rychlosti ti nejdou vyřadit, jen některé nebo všechny?
sob pro 03, 2011 10:41 am

br2000
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 19, 2011 9:43 pm
Bydliště: Jablonec n/N

Příspěvek

dvojka a zpátečka.... napadá tě čím by to mohlo být?
ned pro 04, 2011 6:19 pm

Uživatelský avatar
pragovka
Příspěvky: 200
Registrován: stř pro 16, 2009 8:06 pm

Příspěvek

Předpokládám, že se bavíme o převodovce Praga 14PS150, pokud ano tak pochybuju, že tam máš jakýkoliv posilovač řazení, a protože tam není tak to nemůže dělat.
Jinak takhle na dálku těžko radit, ale zkus odpojit vzduch od blokovacího válečku ( viz. foto), a dej vědět jestli to pomohlo....
A ještě dotaz, už máš opravené ty půlky?
Na 99 % to byly (nebo ještě jsou pokud nemáš opraveno) prasklé řadící kameny na vidlici pro řazení půlek, dá se to opravit v autě bez vyndání převodovky , ale je to šílená práce, lepší je vyndat převodovku.


Obrázek
ned pro 04, 2011 7:43 pm

br2000
Příspěvky: 66
Registrován: sob úno 19, 2011 9:43 pm
Bydliště: Jablonec n/N

Příspěvek

půlky s eopravili tím, že sem nevěděl že fungují jako předvolba.... když jsem zjistil že mám pod spojková
ým pedálem spínač, tak sem přemýšlel k čemu je :), dnes už to vím - půlky normálně jdou.... Když to nemá posilovač, tak jak to funguje? ... když chci zařadit rychlost, zatlačím do řadící páky a když tam skočí rychlost tak slyším zasyčení vzduchu, myslel jsem že to dělá posilovač :D. Jinak zkusím dopojit ten blokovácí váleček a uvidíme.. na co tam vůbec je? Jinak je to převodovka s vývodem na předek, mám 4x4...
ned pro 04, 2011 9:45 pm

Uživatelský avatar
pragovka
Příspěvky: 200
Registrován: stř pro 16, 2009 8:06 pm

Příspěvek

a jak jinak jsi chtěl řadit ty půlky? bez spojky? každé normální přeřazování čehokoliv je "dobré" realizovat při vyšlápnuté spojce.
ten blokovací váleček při normální funkci převodovky ( tzn. kdy funguje vše tak jak má) blokuje možnost manuálního zařazení rychlosti v době kdy není přeřazena velká nebo malá řada, z toho vyplývá že to asi není příčina tvých problémů, ale je to jedna z věcí které by to mohly ovlivnit a taky jedna z věcí které se dají snadno odzkoušet.
- Další relativně snadno ověřitelná věc je zkontrolovat kloub řazení na převodovce, na obrázku je hned nad blokovacím válečkem, neměl by mít moc velkou vůli
- potom se dá zkusit ( když to zrovna půjde) odpojit řazení a vyzkoušet vyřadit jen šroubovákem, tím by se dala ověřit jestli je problém v převovoce nebo třeba někde na táhlu
atd. těch teoretických možností je docela dost , jenom co mě napadá

Ty odfuky po dořazení rychlosti určitě nedělá posilovač , ale jsou to odfuky buď elektromagnetických ventilů ( montovány nahoře v zadní části převodovky - 5 ks) nebo vzduchového šoupátka podle toho co máš za typ..........
Jaké ovládání máš na převodovce, komplet vzduchové nebo elektropneumatické?
ned pro 04, 2011 10:16 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

měl bych dvě otázky... jaký přesně olej do téhle převodovky ? a přesné množství ?

jde mi o to,že doma máme docela dost převodovýho oleje CAT , ale není na něm napsaný označení kromě SAE 30 , tak nevím :?
L I A Z 18.33 SB
úte pro 13, 2011 1:26 pm

Uživatelský avatar
pragovka
Příspěvky: 200
Registrován: stř pro 16, 2009 8:06 pm

Příspěvek

tak buď si se "upsal" nebo snad nějaký speciál do stavebních strojů , ale do této převodovky určitě néééé
Převodovka má předepisován převodový olej SAE 80W nebo SAE 80W-90 podle API GL 4, tzn. klasický převodový olej , nepoužívat hypoidní oleje označované API GL 5. Při výměně doporučuji demontovat a vyčistit olejový filtr mechanických nečistot , na spodní straně převodovky.

Pokud jde o množství oleje tak záleží co máš za převodovku.
-klasiku ,
-s pomocným náhonem vzadu,
-s nezávislým náhonem vepředu,
-zda má nebo nemá přední náhon - bacha ten má vlastní olejovou náplň.

Pro orientaci klasická převodovka má náplň +/- 16 litrů, ale pro nalití správného množství oleje stačí využít kontrolní zátku, je na pravém boku převodovky ve směru jízdy v zadní části ( komora redukce nebo chceš-li ,kde se řadí velká a malá řada) viz obrázek,růžové kolečko, jen ta zátka je na druhé straně.

Obrázek
úte pro 13, 2011 9:38 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Konečně někdo, kdo (se zdá) že rozumím převodovkám Praga. Vzhledem k povaze je to užitečná věc a často žádaná. :wink:
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
stř pro 14, 2011 5:04 pm

Spyker
Příspěvky: 236
Registrován: úte říj 23, 2007 7:32 pm

...

Příspěvek

to jo kdo zná střeva týhle převodovky tak neschudne, protože má práce pořád dost:-).... Když vydrží 100tis. bez posrání tak už je to moc... Nedej bože ji zavést do bejvalé pragovky... Mechanik je možná šikovnej, ale předražený dily a práce vás pomalu zrujnuje... Ono pustit do převodovky 60tyček každých 100tis. km, to není moc dobré pro podnikání....
stř pro 14, 2011 9:49 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

S těma cenama náhradních dílu do převodovky to výrobce opravdu přehání. Kupoval jsem ozubená kola do 10tky a vím o čem je řeč. Stejně výrobně náročné ozubené kolo do diferenciálu nápravy (Madara) stojí desetinu. Tak v čem to je?
čtv pro 15, 2011 6:27 pm

Spyker
Příspěvky: 236
Registrován: úte říj 23, 2007 7:32 pm

.....

Příspěvek

já ti řeknu včem to je ,,,, zasraní šmelináři to předražujou,,, těch převodovek už tolik není tak to prostě osolej,,,, blbej synchron prodávají za 20tis... když jde sehnat i za 10!!!!! nemluvím o ostatních věcech.... Kabeláž k převodovce za 10tis.... jsem sehnal kabeláž bez papíru za 5.. a k tomu celou složenou vrchní řadu cívek vkupě :-)
čtv pro 15, 2011 6:36 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

Mám menší problém s uzávěrkou ..

nešla mi zapnout , tak jsem vzadu na nápravě sundal váleček a našel jsem prasklou tu gumovou membránu na kterou z jedný strany tlačí vzduch a druhou stranou zmáčkne pružinu a přesune hřídelku do nápravy ... tak jsem membránu vyměnil , dal jsem to do kupy a nezapne mi jí to pořád

tak jsem vyndal čidlo na kontrolku a koukal jsem jestli se hýbe hřídelka ... chodí hezky ,ale uzávěrku to prostě nedá

takže počítám že bude chyba si někde v nápravě,ale vůbec nevím jak to tam vypadá

nemáte někdo nákres jak je to tam řešený ? nebo nenapadá někoho co s tím ? asi se mi nechce vyndavat kardanku a diferák :x :x
L I A Z 18.33 SB
čtv led 19, 2012 3:59 pm

Uživatelský avatar
pragovka
Příspěvky: 200
Registrován: stř pro 16, 2009 8:06 pm

Příspěvek

LUKA - ahoj, to teda není zrovna dotaz který by sem patřil
čtv led 19, 2012 6:37 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti