Stránka 3 z 7

Napsal: sob lis 26, 2011 11:59 am
od Toretto
vystavuje ti dobře spojka? máš dost brzdové kapaliny v nádobce?

Napsal: stř lis 30, 2011 8:04 pm
od br2000
spojka, snad ano.... kapaliny je dost. a hlavně to nedělá pokaždé, třeba 2dny nic a další den to zůstává vyset celý den.... nemohl by to dělat ten posilovač?

Napsal: sob pro 03, 2011 10:41 am
od pragovka
a jaké rychlosti ti nejdou vyřadit, jen některé nebo všechny?

Napsal: ned pro 04, 2011 6:19 pm
od br2000
dvojka a zpátečka.... napadá tě čím by to mohlo být?

Napsal: ned pro 04, 2011 7:43 pm
od pragovka
Předpokládám, že se bavíme o převodovce Praga 14PS150, pokud ano tak pochybuju, že tam máš jakýkoliv posilovač řazení, a protože tam není tak to nemůže dělat.
Jinak takhle na dálku těžko radit, ale zkus odpojit vzduch od blokovacího válečku ( viz. foto), a dej vědět jestli to pomohlo....
A ještě dotaz, už máš opravené ty půlky?
Na 99 % to byly (nebo ještě jsou pokud nemáš opraveno) prasklé řadící kameny na vidlici pro řazení půlek, dá se to opravit v autě bez vyndání převodovky , ale je to šílená práce, lepší je vyndat převodovku.


Obrázek

Napsal: ned pro 04, 2011 9:45 pm
od br2000
půlky s eopravili tím, že sem nevěděl že fungují jako předvolba.... když jsem zjistil že mám pod spojková
ým pedálem spínač, tak sem přemýšlel k čemu je :), dnes už to vím - půlky normálně jdou.... Když to nemá posilovač, tak jak to funguje? ... když chci zařadit rychlost, zatlačím do řadící páky a když tam skočí rychlost tak slyším zasyčení vzduchu, myslel jsem že to dělá posilovač :D. Jinak zkusím dopojit ten blokovácí váleček a uvidíme.. na co tam vůbec je? Jinak je to převodovka s vývodem na předek, mám 4x4...

Napsal: ned pro 04, 2011 10:16 pm
od pragovka
a jak jinak jsi chtěl řadit ty půlky? bez spojky? každé normální přeřazování čehokoliv je "dobré" realizovat při vyšlápnuté spojce.
ten blokovací váleček při normální funkci převodovky ( tzn. kdy funguje vše tak jak má) blokuje možnost manuálního zařazení rychlosti v době kdy není přeřazena velká nebo malá řada, z toho vyplývá že to asi není příčina tvých problémů, ale je to jedna z věcí které by to mohly ovlivnit a taky jedna z věcí které se dají snadno odzkoušet.
- Další relativně snadno ověřitelná věc je zkontrolovat kloub řazení na převodovce, na obrázku je hned nad blokovacím válečkem, neměl by mít moc velkou vůli
- potom se dá zkusit ( když to zrovna půjde) odpojit řazení a vyzkoušet vyřadit jen šroubovákem, tím by se dala ověřit jestli je problém v převovoce nebo třeba někde na táhlu
atd. těch teoretických možností je docela dost , jenom co mě napadá

Ty odfuky po dořazení rychlosti určitě nedělá posilovač , ale jsou to odfuky buď elektromagnetických ventilů ( montovány nahoře v zadní části převodovky - 5 ks) nebo vzduchového šoupátka podle toho co máš za typ..........
Jaké ovládání máš na převodovce, komplet vzduchové nebo elektropneumatické?

Napsal: úte pro 13, 2011 1:26 pm
od LUKA
měl bych dvě otázky... jaký přesně olej do téhle převodovky ? a přesné množství ?

jde mi o to,že doma máme docela dost převodovýho oleje CAT , ale není na něm napsaný označení kromě SAE 30 , tak nevím :?

Napsal: úte pro 13, 2011 9:38 pm
od pragovka
tak buď si se "upsal" nebo snad nějaký speciál do stavebních strojů , ale do této převodovky určitě néééé
Převodovka má předepisován převodový olej SAE 80W nebo SAE 80W-90 podle API GL 4, tzn. klasický převodový olej , nepoužívat hypoidní oleje označované API GL 5. Při výměně doporučuji demontovat a vyčistit olejový filtr mechanických nečistot , na spodní straně převodovky.

Pokud jde o množství oleje tak záleží co máš za převodovku.
-klasiku ,
-s pomocným náhonem vzadu,
-s nezávislým náhonem vepředu,
-zda má nebo nemá přední náhon - bacha ten má vlastní olejovou náplň.

Pro orientaci klasická převodovka má náplň +/- 16 litrů, ale pro nalití správného množství oleje stačí využít kontrolní zátku, je na pravém boku převodovky ve směru jízdy v zadní části ( komora redukce nebo chceš-li ,kde se řadí velká a malá řada) viz obrázek,růžové kolečko, jen ta zátka je na druhé straně.

Obrázek

Napsal: stř pro 14, 2011 5:04 pm
od Samer
Konečně někdo, kdo (se zdá) že rozumím převodovkám Praga. Vzhledem k povaze je to užitečná věc a často žádaná. :wink:

...

Napsal: stř pro 14, 2011 9:49 pm
od Spyker
to jo kdo zná střeva týhle převodovky tak neschudne, protože má práce pořád dost:-).... Když vydrží 100tis. bez posrání tak už je to moc... Nedej bože ji zavést do bejvalé pragovky... Mechanik je možná šikovnej, ale předražený dily a práce vás pomalu zrujnuje... Ono pustit do převodovky 60tyček každých 100tis. km, to není moc dobré pro podnikání....

Napsal: čtv pro 15, 2011 6:27 pm
od Melda
S těma cenama náhradních dílu do převodovky to výrobce opravdu přehání. Kupoval jsem ozubená kola do 10tky a vím o čem je řeč. Stejně výrobně náročné ozubené kolo do diferenciálu nápravy (Madara) stojí desetinu. Tak v čem to je?

.....

Napsal: čtv pro 15, 2011 6:36 pm
od Spyker
já ti řeknu včem to je ,,,, zasraní šmelináři to předražujou,,, těch převodovek už tolik není tak to prostě osolej,,,, blbej synchron prodávají za 20tis... když jde sehnat i za 10!!!!! nemluvím o ostatních věcech.... Kabeláž k převodovce za 10tis.... jsem sehnal kabeláž bez papíru za 5.. a k tomu celou složenou vrchní řadu cívek vkupě :-)

Napsal: čtv led 19, 2012 3:59 pm
od LUKA
Mám menší problém s uzávěrkou ..

nešla mi zapnout , tak jsem vzadu na nápravě sundal váleček a našel jsem prasklou tu gumovou membránu na kterou z jedný strany tlačí vzduch a druhou stranou zmáčkne pružinu a přesune hřídelku do nápravy ... tak jsem membránu vyměnil , dal jsem to do kupy a nezapne mi jí to pořád

tak jsem vyndal čidlo na kontrolku a koukal jsem jestli se hýbe hřídelka ... chodí hezky ,ale uzávěrku to prostě nedá

takže počítám že bude chyba si někde v nápravě,ale vůbec nevím jak to tam vypadá

nemáte někdo nákres jak je to tam řešený ? nebo nenapadá někoho co s tím ? asi se mi nechce vyndavat kardanku a diferák :x :x

Napsal: čtv led 19, 2012 6:37 pm
od pragovka
LUKA - ahoj, to teda není zrovna dotaz který by sem patřil