Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Turbodmychadlo Holset Liaz 300

Příspěvek

Ahoj,
chtěl bych vás poprosit, zda někdo neví, nebo nemá možnost zjistit (kamarádi, prospekty, manuály, co já vím...), jaký typ turbodmychadla HOLSET se montoval (montuje) do Liazů řady 300? Nikdo nic neví, někde na netu vám na jedné stránce napíši jeden typ turba a na druhé stránce úplně jiný typ. Prosím o rady, je to důležité. Dík předem. :wink:

PS: Jestli někdo máte katalog ND motorů liaz 300, mrkněte prosím na turbo, jestli tam není jako alternativa holset (tam by se určitě zjistil typ, pokud by tam byl holset jako alternativní turbo)
pát kvě 01, 2009 7:39 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dle vyjádření odborníků z Jablonce bylo zjištěno, že se ani jeden s turbem Holset v liazu nesetkal
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob kvě 02, 2009 8:26 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

pokud vím tak holsety používal man a Liaz KKK
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob kvě 02, 2009 9:18 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

toretto: To je možný, když jsme se však o Holsetu zmínili v TEDOMU před masterem, co nám ladil čerpadlo na max power, moc dobře věděl o čem je řeč. Navíc Mynářovci je v Lízach taky měly (možná mají, jestli ty auta ještě vlastní). Navíc ve světě (i přímo u Holsetu) se dají najít info o Holsetu do Lízy, neshodují se však různé stránky v typech turbodmychadel. Takže se asi museli do Liazek dávat (minimum). Za další makro-nd.cz mají ve svém katalogu vedené turbo: Turbodmychadlo Holset (LIAZ M1.2C + KAR).

All: prosím, neříkejte, že nikdo nevíte :cry:
sob kvě 02, 2009 9:50 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Holset se dával do Liazky to vím jistě protože mám v regálu nový Holset z roku 1977 pro Liaz 100, který se dával do tahačů co jezdily TIR a to v době kdy ČZ Strakonce ještě nevyráběly licenční KKK.
Volvo FL 614.
sob kvě 02, 2009 10:04 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Alespoň někdo s pozitivní informací :lol: . Jirko, neměl by jsi prosím možnost zjistit něco o Holsetu na Lízu 300? Dík.
sob kvě 02, 2009 10:05 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Tady ( http://www.turbomaster.info/eng/catalog ... pagina=H2D ) je např. info, že tam patří H2D: viz

H2D
Part number Application C.H.R.A. Service kit
3538064 LIAZ 3545693 3545653
sob kvě 02, 2009 10:09 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

To Jirka , tak to se omlouvám , tak daleko moje paměť nesahá, s prvním Liazem jsem se setkal v r.1984
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob kvě 02, 2009 10:10 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

stejně si tím, že ho tam dáš moc nepomůžeš
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
ned kvě 03, 2009 8:09 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Při nejmenším máš od turba na chvíli pokoj, protože Holset je oproti K36 asi trochu někde jinde :).
ned kvě 03, 2009 8:50 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj TeSi
tak jsem prolistoval celej návod na Liaz 300 a o tom jaké turbo tam bylo v roce 1993 a 1994 není ani slovíčko. Takže bohužel nemůžu pomoct, ale domnívám se že by to mohly být K 36 ze Strakonic, které se dávaly do Tater.
Volvo FL 614.
ned kvě 03, 2009 10:31 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Dík za snahu Jirko!
Turbo v tříkilu je K36, jak říkás, ale chceme Holseta, protože má větší tlaky => větší výkon motoru.
pon kvě 04, 2009 3:12 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Pokud se nepodaří sehnat ten Holset tak by možná stálo za to zeptat se ve Strakonicích zda můžou složit výkonější K 36, protože od ní exsistuje řada variant pro různé motory. Mě tam takhle vznikla K 27 pro Ifu mám to složené že každá část, tedy vzduchová a spalinová je pro jiný motor. Mají to jako stavebnici a tak je velká možnost řešení.
Volvo FL 614.
pon kvě 04, 2009 9:32 pm

Uživatelský avatar
Eddie
mizantrop
Příspěvky: 1942
Registrován: čtv úno 21, 2008 11:54 am
Bydliště: Žilina, Slovakia

Příspěvek

Alebo tam šupnúť turbo z Kirovca. 8)
pon kvě 04, 2009 9:45 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

nebo koupit novej stroj :D :D :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
úte kvě 05, 2009 8:09 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 hostů