Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Motor LIAZ M637
Zdravím tak pokračujeme u naší přestavby RTHP ... Již vše jsme nechali udělat a stále jde olej skrz turbo do sání. čím to může být?
Motor je to LIAZ M637 ( stoják ze š180 turbo) výkon na štítku 189 kW rok výroby 1990
dělané vstřiky + naftové vstřikovací čerpadlo
nové turbo
nový filtr na vzduch
nové filtry na naftu a olej, nový olej M7AD
jak se vada projevuje? na měrce je malý o-kroužek a kolem něj to teče ven z motoru. dále na spojích sání na motoru lehce teče olej a bublá, na hlavě kde je daný nový těsnění taktéž lehce bublá olej.
zajímavé je na tom to že tlaky byly změřeny a hodnoty se pohybovaly od 18 do 22 a jeden válec dokonce 23 -... nebyl to přímo kompresní poměr ale jen poměrná hodnota... kdo ví o čem mluvím zná..
díky za odpovědi
Motor je to LIAZ M637 ( stoják ze š180 turbo) výkon na štítku 189 kW rok výroby 1990
dělané vstřiky + naftové vstřikovací čerpadlo
nové turbo
nový filtr na vzduch
nové filtry na naftu a olej, nový olej M7AD
jak se vada projevuje? na měrce je malý o-kroužek a kolem něj to teče ven z motoru. dále na spojích sání na motoru lehce teče olej a bublá, na hlavě kde je daný nový těsnění taktéž lehce bublá olej.
zajímavé je na tom to že tlaky byly změřeny a hodnoty se pohybovaly od 18 do 22 a jeden válec dokonce 23 -... nebyl to přímo kompresní poměr ale jen poměrná hodnota... kdo ví o čem mluvím zná..
díky za odpovědi
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Já teda nejsem žádnej odborník, ale očividně je v olejové náplni větší tlak než by měl. Že to teče kolem hřídele turbodmychadla je celkem normální věc, když to ale tlačí olej kolem měrky a jinde, to už asi nebude vina turbodmychadla, tím spíš, že je nový .
Co prasklá hlava...?
Co prasklá hlava...?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
turbodmychadlo je tam již 3 tí a stále stejný problém...
to předešlé bylo po repasi v ČZ strakonice s atestem... takže bylo asi taky v pořádku....
hlava prasklá není koukal jsem na to pořádně.... to vypadá divně že by hlava... neřeknu olej do vody nebo voda do oleje to beru ale takovýhle tlakování...
no není to jeko kompresor to ne že by to vystřelilo měrku ale když sem motor vypl tak při zkontrolování oleje to pěkně odfouklo
to předešlé bylo po repasi v ČZ strakonice s atestem... takže bylo asi taky v pořádku....
hlava prasklá není koukal jsem na to pořádně.... to vypadá divně že by hlava... neřeknu olej do vody nebo voda do oleje to beru ale takovýhle tlakování...
no není to jeko kompresor to ne že by to vystřelilo měrku ale když sem motor vypl tak při zkontrolování oleje to pěkně odfouklo
Čau,myslím že v bloku by neměl být tlak protože má svoje odvětrání.Vzadu na bloku nad setrvákem by měla být trubka-tak ji
zkontroluj jestli problém není tam.Pokud to ucpaný není tak bych to odhadoval ze ten motor má připeklý nebo polámaný kroužky a tlakuje
do klikové skříně.Turbo s tímhle celkem nemá nic společného.
Můžeš zkusit povolit víčko od nalévacího hrdla oleje za chodu motoru
a uvidíš jak moc to tlakuje do kliky.
zkontroluj jestli problém není tam.Pokud to ucpaný není tak bych to odhadoval ze ten motor má připeklý nebo polámaný kroužky a tlakuje
do klikové skříně.Turbo s tímhle celkem nemá nic společného.
Můžeš zkusit povolit víčko od nalévacího hrdla oleje za chodu motoru
a uvidíš jak moc to tlakuje do kliky.
Ahoj jo pěkná myšlenka vzadu na bloku o ničem nevim kde je odvětrání klikovky ale s tím víčkem to zkusím.... a c případě že to přestane kouřit modře tak jsme zjistili důvod...
Ted jde o to pokud budou polámaný kroužky tak stačí vyměnit za nové a nebo musím celou pístní sadu u všech válců protože to dělá cca 18000 za všechny válce. tak co navrhuješ? vyzkoušet bez ucpanýho nalejváku a podle toho soudit
Ted jde o to pokud budou polámaný kroužky tak stačí vyměnit za nové a nebo musím celou pístní sadu u všech válců protože to dělá cca 18000 za všechny válce. tak co navrhuješ? vyzkoušet bez ucpanýho nalejváku a podle toho soudit
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Ty tlaky jsou docela slabý, měly by se motat aspoň okolo 25 a rozdíl by neměl být větší jak +-2. Určitě se podívej na ten odfuk z bloku, ten dělá hodně. Bublání okolo sacího potrubí je normální, ty trubky se prohýbají a netěsní to tak, jak by mělo. Ten tlak do bloku ale vypadá spíš na ty kruhy, nemusí být nutně popraskaný, stačí, když se jeden zapeče do pístu a je to. Kruhy se dají vyměnit samostatně, ale je potřeba změřit ovalitu vložky a pístu, jestli jsou v toleranci a pak vybrat pro danej rozměr vhodný kruhy. Pokud ale bude mít válec nebo píst ovalitu, tak můžeš měnit a měnit a bude to furt stejný. Začal bych od toho válce, kterej měl jenom 18.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
Ono to dělá dost i když se ty tlaky zdají být relativně v pořádku. Najdi si tu hadicu, měla by vést z bloku do sání před turbem a na teplým motoře ju odpoj, překryj bílou čistou hadrou, protoč trochu motor a dívej se, za jak dlouho hadra zčerná. Jak ti zčerná olejem hned, tak je jasno, tlaky jdou skrz píst do klikové skříně a musíš to rozdělat. Taky se mi jednou stalo, že byla údajně prasklá hlava, ale bůhví jak to bylo, byly totiž po repasi a motor se nám vrátil s tím, že tlakoval do kliky a firma, co nám dodala hlavy má chování i zboží prapodivné. Dali nám jinou hlavu a těsnění a byl klid.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
Ten odfuk mají motory (typ638,640) většinou nad setrvakem-v místě kde máš filtry od nafty.Je to trubka o průměru cca 20-25 mm a je většinou vyvedena kolem setrvaku směrem k zemi.Na tvých fotkách ji ale nevidím
i když blok je evidentně podle šroubů co drží hlavní ložiska kliky z přeplňovaného motoru.Podle setrváku pro dvojlamelovou spojku bych řekl že to je z nějaké první 100 s turbem.Nepřestrojovali jste na ten motor náhodou díly z jiného motoru,třeba atmosféry z MT? Jinak bych to viděl ůplně stejně jak píše drak-shodit hlavy,vanu a mrknout na písty jak to vypadá.
i když blok je evidentně podle šroubů co drží hlavní ložiska kliky z přeplňovaného motoru.Podle setrváku pro dvojlamelovou spojku bych řekl že to je z nějaké první 100 s turbem.Nepřestrojovali jste na ten motor náhodou díly z jiného motoru,třeba atmosféry z MT? Jinak bych to viděl ůplně stejně jak píše drak-shodit hlavy,vanu a mrknout na písty jak to vypadá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů