Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Návštěvník

Motor LIAZ M637

Příspěvek

Zdravím tak pokračujeme u naší přestavby RTHP ... Již vše jsme nechali udělat a stále jde olej skrz turbo do sání. čím to může být?

Motor je to LIAZ M637 ( stoják ze š180 turbo) výkon na štítku 189 kW rok výroby 1990

dělané vstřiky + naftové vstřikovací čerpadlo
nové turbo
nový filtr na vzduch
nové filtry na naftu a olej, nový olej M7AD

jak se vada projevuje? na měrce je malý o-kroužek a kolem něj to teče ven z motoru. dále na spojích sání na motoru lehce teče olej a bublá, na hlavě kde je daný nový těsnění taktéž lehce bublá olej.

zajímavé je na tom to že tlaky byly změřeny a hodnoty se pohybovaly od 18 do 22 a jeden válec dokonce 23 -... nebyl to přímo kompresní poměr ale jen poměrná hodnota... kdo ví o čem mluvím zná..

díky za odpovědi
pon kvě 25, 2009 11:41 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já teda nejsem žádnej odborník, ale očividně je v olejové náplni větší tlak než by měl. Že to teče kolem hřídele turbodmychadla je celkem normální věc, když to ale tlačí olej kolem měrky a jinde, to už asi nebude vina turbodmychadla, tím spíš, že je nový :roll: .

Co prasklá hlava...?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon kvě 25, 2009 2:42 pm

VITEK_M

Příspěvek

turbodmychadlo je tam již 3 tí a stále stejný problém...
to předešlé bylo po repasi v ČZ strakonice s atestem... takže bylo asi taky v pořádku....
hlava prasklá není koukal jsem na to pořádně.... to vypadá divně že by hlava... neřeknu olej do vody nebo voda do oleje to beru ale takovýhle tlakování...
no není to jeko kompresor to ne že by to vystřelilo měrku ale když sem motor vypl tak při zkontrolování oleje to pěkně odfouklo
pon kvě 25, 2009 3:49 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Čau,myslím že v bloku by neměl být tlak protože má svoje odvětrání.Vzadu na bloku nad setrvákem by měla být trubka-tak ji
zkontroluj jestli problém není tam.Pokud to ucpaný není tak bych to odhadoval ze ten motor má připeklý nebo polámaný kroužky a tlakuje
do klikové skříně.Turbo s tímhle celkem nemá nic společného.
Můžeš zkusit povolit víčko od nalévacího hrdla oleje za chodu motoru
a uvidíš jak moc to tlakuje do kliky.
pon kvě 25, 2009 6:56 pm

VITEK_M

Příspěvek

Ahoj jo pěkná myšlenka vzadu na bloku o ničem nevim kde je odvětrání klikovky ale s tím víčkem to zkusím.... a c případě že to přestane kouřit modře tak jsme zjistili důvod...

Ted jde o to pokud budou polámaný kroužky tak stačí vyměnit za nové a nebo musím celou pístní sadu u všech válců protože to dělá cca 18000 za všechny válce. tak co navrhuješ? vyzkoušet bez ucpanýho nalejváku a podle toho soudit
pon kvě 25, 2009 7:05 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Mě dělal přesně tohle to osobák, tak jsem vyměnil kroužky a pořád to samý. :x
No nakonec to bylo opravdu tím ucpaným odfukem...
BES - běs
pon kvě 25, 2009 7:43 pm

VITEK_M

Příspěvek

Obrázek
a nebo tady
Obrázek

Prosím vás kde je ta věc která bude určitě ucpaná protože motor zastudena vůbec nekouří. děkuji kluci
pon kvě 25, 2009 8:44 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jestli karlos myslim to samy, tak by to melo bejt vzadu vlevo na bloku...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon kvě 25, 2009 8:46 pm

VITEK_M

Příspěvek

vlevo na motoru nebo na te prvni fotce? jako jestli to je šroub nebo co ? :-D já vůbec nevim co to má být ale vim že mi olej jde přes turbo do spalování
pon kvě 25, 2009 8:55 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty tlaky jsou docela slabý, měly by se motat aspoň okolo 25 a rozdíl by neměl být větší jak +-2. Určitě se podívej na ten odfuk z bloku, ten dělá hodně. Bublání okolo sacího potrubí je normální, ty trubky se prohýbají a netěsní to tak, jak by mělo. Ten tlak do bloku ale vypadá spíš na ty kruhy, nemusí být nutně popraskaný, stačí, když se jeden zapeče do pístu a je to. Kruhy se dají vyměnit samostatně, ale je potřeba změřit ovalitu vložky a pístu, jestli jsou v toleranci a pak vybrat pro danej rozměr vhodný kruhy. Pokud ale bude mít válec nebo píst ovalitu, tak můžeš měnit a měnit a bude to furt stejný. Začal bych od toho válce, kterej měl jenom 18.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon kvě 25, 2009 8:56 pm

VITEK_M

Příspěvek

já zkusím ten odfuk... a potom to asi vezmu autogenem na 2 půlky
pon kvě 25, 2009 9:05 pm

VITEK_M

Příspěvek

ono to bylo možná taky tim že byly slabší baterie a motor se točil skoro jen tak tak... ty první válce měly kolem 22 - 23
a postupně se to zhoršovalo .. jak se vybíjela baterie možná pokud by byly baterie 100 připravene se k 22 +- dostanu
ale budík sem vrátil
pon kvě 25, 2009 9:12 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ono to dělá dost i když se ty tlaky zdají být relativně v pořádku. Najdi si tu hadicu, měla by vést z bloku do sání před turbem a na teplým motoře ju odpoj, překryj bílou čistou hadrou, protoč trochu motor a dívej se, za jak dlouho hadra zčerná. Jak ti zčerná olejem hned, tak je jasno, tlaky jdou skrz píst do klikové skříně a musíš to rozdělat. Taky se mi jednou stalo, že byla údajně prasklá hlava, ale bůhví jak to bylo, byly totiž po repasi a motor se nám vrátil s tím, že tlakoval do kliky a firma, co nám dodala hlavy má chování i zboží prapodivné. Dali nám jinou hlavu a těsnění a byl klid.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
pon kvě 25, 2009 9:21 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Ten odfuk mají motory (typ638,640) většinou nad setrvakem-v místě kde máš filtry od nafty.Je to trubka o průměru cca 20-25 mm a je většinou vyvedena kolem setrvaku směrem k zemi.Na tvých fotkách ji ale nevidím
i když blok je evidentně podle šroubů co drží hlavní ložiska kliky z přeplňovaného motoru.Podle setrváku pro dvojlamelovou spojku bych řekl že to je z nějaké první 100 s turbem.Nepřestrojovali jste na ten motor náhodou díly z jiného motoru,třeba atmosféry z MT? Jinak bych to viděl ůplně stejně jak píše drak-shodit hlavy,vanu a mrknout na písty jak to vypadá.
pon kvě 25, 2009 9:28 pm

VITEK_M

Příspěvek

ten motor je M637 stoják z torona a š 180 turbo. 189 kW 2050 ot za minutu rok výroby 1990
jak je na te fotce tak sme to koupili... jinak co se stane když otevřu ten šroub jakoby pod starterem?
pon kvě 25, 2009 9:31 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů