Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

jirkacbx

Liaz řízení

Příspěvek

Zdravim.
Trochu jsem to tu proběhnul,ale řešení "mýhoů problému jsem nenašel.
Jedná se o to,že na Liazce,jako tady podle kabiny http://www.i-bazar.cz/pictures/pics/lia ... 387962.jpg ,nám v práci začlo zlobit servo řízení nebo něco kolem.
Dělam u SuSky a tohle auto najednou začlo zlobit.Nikdo si s problémem neví rady,ani Osona v Plzni či jinde a nepomáhaj ani rady starých mechaniků.
Ted k problému.
Řízení se nechce vracet,když se chce zatočit,musí se to rvát silou do směru jízdy a i zpátky.Tak 3/4 času jízdy,po chvíli to zas na chvíli přestane a jde zatáčet normálně.Serva se už vyměnily asi 4,tlaky na servu jsou v normálu při měření.I simeringy se všechny měnily.
Jako by tam najednou šly tlaky oleje proti sobě.Hadice z motoru v poho a oleje taky dost.
Nevíte někdo co s tim?
Na suchu se to nechá,ale na sněhu s radlicí a naloženým sypačem žádná sranda.
Díky předem.
úte črc 21, 2009 10:04 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9041
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

určitě je to servem ?? to,že nejde zatočit a když s ním škubneš (volantem ) tak pak jako povolí ,tak bevaj přidřený "šoupátka" ale tohle ? koukali jste na nápravu komplet ? jak to chodí když tu nápravu zvednete?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
úte črc 21, 2009 10:13 pm

flodur
Příspěvky: 67
Registrován: pon bře 09, 2009 11:42 pm
Bydliště: Ašsko

Příspěvek

ahoj je taky nutné ho správně odvzdušnovat jsou tam 3 odvzdušnováky pravá, levá strana a vonoběžna.některé servo jde pekně naprd odvzdušnit.ale to snad v osoně vědí.
úte črc 21, 2009 10:33 pm

Uživatelský avatar
yankee72
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 12, 2008 9:52 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Osona je problém, nám nechali v olejový vaně 27-ku klíč. Furt jsme se divili, proč to v zatáčce bouchá. K tomu řízení, mohlo by to bejt zavzdušněný, nebo se tam nedostane olej. Co takhle čerpadlo, nebo nějaká ucpaná, nebo zmačknutá hadice, nebo trubka? Taky by tam měl bejt nějakej filtr.
To by nebylo pořádný auto abych se v ňom nemoh trochu pošťourat!!!
stř črc 22, 2009 12:24 am

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 9:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

já bych to viděl taky na to že je to zavzdušněný a nebo je totálně ucpanej filtr. Nejlepší je ho vyndat a je pokoj
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
stř črc 22, 2009 1:30 pm

jirkacbx

Příspěvek

Díky za rady a podněty.
Momentálně v práci máme závodní dovolenou,takže dílenskýho uvidim někdy začátkem srpna.
Co vim,tak to kluci odvzdušnovali asi po 3 dnech jízdy,moc to nepomáhalo.Trochu jo,ale nic moc.
Trubky či hadice by měly být v pohodě,filtrem si nejsem jistý.
Jinak 27ka klíč v olejový vaně by nás taky slušně rozhodila :lol: Holt Osona 8)
stř črc 22, 2009 10:44 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No, na Xeně, když tohle dělala, byl nakonec problém v tom, že nový servo, který dodali mělo takřka strženej závit na jednom odvzdušňováku, takže se servo vždycky odvzdušnilo, chvilku to dělalo dobrotu a pak střídavě, jako každá správná paličatá holka, chvíli posilovala chvíli ne, přesně jak říkáš...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
stř črc 22, 2009 11:11 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 9:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ještě jednoho člověka napadla myšlenka, která se často stává a to, že se ti zadírá tyč řízení v kabině. Prostě sundej ty plasty a namaž ji olejem
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
čtv črc 23, 2009 9:59 pm

jirkacbx

Příspěvek

Zkusíme všechno,díky 8)
Děravých silnic na jihu Plzenska je až dost,tak snad to nějak rozchodíme.
Ale neřekl bych,že by se tyč řízení,bez plastových deklů,navíc v průchozí díře 2x větší,že by se mohla nějak sekat nebo drhnout.
čtv črc 23, 2009 11:29 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 9:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pod těma deklama to namaž tu tyč v tom uchyceni jde to tam kov na kov
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
pát črc 24, 2009 11:23 am

flodur
Příspěvky: 67
Registrován: pon bře 09, 2009 11:42 pm
Bydliště: Ašsko

Příspěvek

Hlavě pozor nelejte ten napěnenej olej hned spatky do nadržky jinak je to druhej den to samé. vlastni skušenost :roll: pozor střika to jako krava.včas dolevat olej , sundavam dekl od nádržky a filtr po dobu odvzdušnování tam nedavám. jen dekl s vičkem nebo to taky caka ven.povolovat na spravnou stranu spravnej odvzdušnovák a lehce pootáčet řízením.
pát črc 24, 2009 11:05 pm

dandys
Příspěvky: 324
Registrován: pon říj 16, 2006 7:28 pm
Bydliště: Bystřička

Příspěvek

Jj souhlas s torretem ted jsme resili z kamosem ze mu slo spatne rizeni porad odvzdusnovat nove cerpadlo...... nakonec pridreny volant v ulozeni :wink:
sob črc 25, 2009 4:42 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Hoši, mám problém. Všímaví už vědí, že dávám do kupy maxíka a řeším teď řízení.

Auto stálo roky, však víte...a:

Sednu do auta, nastartuju a volantem skoro nehnu. Sem tam, když si auto vzpomene, posilovač začne posilovat ale brzo zase přestane. V podstatě to neposiluje. Když auto vyheveruju, namažu...a nechám to ve vzduchu tak s tím jde točit normálne prstem, takže je to o posilovači. Když dofoukám vzduch (měcháš, takže 10 minut minumálně :D ), tak mi z nádobky na olej pro řízení začne olej vytékat. Když sundám víčko, probublává z toho vzduch (nejdřív celkem dost velký bubliny), pak už to jen pění.

Co vy na to, ostřílení kozáci? Co s tím?

Mám od kolegy, co to způsobuje, ale nechci vás ovlivňovat v úsudku, tak to sem ještě nebudu psát. Odvzdušňovat jsem to zatím nezkoušel, předpokládám, že to samo o sobě nebude příčina problému...

Druhá věc sice není od řízení, ale Liazu se to týka tak to jinam cpát nebudu. Na stovce mi z ničeho nic (kdo by to do liazu řekl, že?) přestala brzdit ruční brzda. Zadek za jízdy brzdí normálně, takže čím to bude? Někde nějakej ventil, předpokládám... Až budu mít chvilku, vyhrabu doma druhou ručku a vyměním jí...buď to bude ručkou...nebo že by ještě jinde?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
úte zář 14, 2010 6:01 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 447
Registrován: čtv úno 14, 2008 9:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Mě se okruh řízení zavzdušňoval přes gufero čerpadla - to co je vidět když sundáš čerpadlo z motoru.(bylo tvrdý)
úte zář 14, 2010 7:55 pm

Uživatelský avatar
Study
Příspěvky: 177
Registrován: pon pro 24, 2007 11:17 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já mám na Karose (stará ŠL) s řízením taky problém, čas od času se při prudkém točení, například při výjezdu z kruháče) řízení kousne a pomůže akorát polohu přetlačit, poté jakoby něco přeskočí a jde zase točit normálně zlehka. Teď mi po delším stání začalo kapat něco ze sloupku řízení v kabině, občas něco ukáplo zespod ze serva, posledně jsem nastartoval a olej začal chrstat proudem, za dvacet minut (během nafoukání vzduchu) vyteklo skoro půl litru. Vyjel jsem ven z hangáru, tam to zdechnul a rázem to přestalo, potom jsem nastartoval, točil, přidával plyn a nic.
stř zář 22, 2010 8:39 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti