Stránka 2 z 3

Napsal: pát zář 24, 2010 6:11 pm
od Samer
Hmmm... No uvidíme, já se s tím budu zítra prát. Třeba s tím něco provedu...

geometrie nápravy

Napsal: sob kvě 21, 2011 12:06 am
od PavelZ
zdravím, nechci zadávat novou větev, tak dávám můj dotaz sem. Poslední dobou mě začala zlobit vůle v řízení...spíš jsem si toho všimnul až po té co jsem týden jezdil s jinou liazkou. Ta moje na nerovné vozovce(zvlněná nebo výmoly apod) hrozně plave. Prostě trefím díru a ono mě to úplně rozhodí stopu a já to doslova naháním volantem zpátky. Na svislákách je nějaká vůle, to jo, ale nic tragickýho, kuláče jsou bez vůle, údajně by to mohlo dělat servo. Co myslíte?
Na př. pneumatikách jsem najel 38tis a musel jsem je prořezat, byly sjetý(ale hezky rovně). Zdálo se mi to málo km a tak jsem zkusil změřit sbíhavost a mám tam 12mm rozbíhavost!:shock:
Kolik má být správně u 150tky? Díky za rady,Pavel

Napsal: sob kvě 21, 2011 4:55 pm
od Melda
Na hnaný nápravě 12 mm rozbíhavost je podle mně hodně (i na hnací je to hodně). Měla by mít spíš sbíhavost a tak do 4 mm.

Napsal: sob kvě 21, 2011 5:12 pm
od Ivan Hofman
Už jsem to tady někde psal ohledně honění sklopky při přejetí výmolu nebo hrbu.Taky jsem na to nemohl přijít a při vyndávání převodovky jsem zjistil naprasklej rám pod uchycením předního péra pod řidičem.Přeplátovat a zavařit a byl klid. Z venku to není moc vidět leda ze spodu.Taky nám to moc plavalo ale my jsme to měli z vyklápění za jízdy po poli a než se to vysypalo tak to byl záhul jak na péra tak na rám.

Napsal: sob led 28, 2012 7:13 pm
od TTNandy
:D Ahoj!
K tomu kolegovi co mu žádný servo neservuje..... :D Sundejte čerpadlo na motoru a zkontlolujte tisícihrannou spojku na hřídelce.Bejvaj stržený zoubky a pak při zátěži prokluzuje a čerpadlo nedává dost tlaku do serva!!!!Může stát za prd i čerpadlo samotný.
K tý vůli a plavání.Taky se mi stalo že se rád povolí ten držák kříže řízení a samotnej kříž je vybitej,na volantu to je pak značná vůle.
TTN

Napsal: pát pro 14, 2012 3:31 pm
od casper4252
Ahojte je mi blbý tu psat, ale k tomu řízeni muze byt i pridrenej stredovy čep na kole. Taky nam na 150 slo tezko. Tak nove servo, kontrola cerpadla tlaky vsechno v pohode. Pored to slo z tuha tak sme nejdriv rozdelali Leve predni kolo durch a vymenili namazali tredak, na prave strane namazat sel a bylo to v pohode ridi jak nova.

Napsal: sob bře 16, 2013 10:23 am
od LUKA
mám stále problém s řízením na svým autě

občas to točí normálně a občas to nejde urvat

náplň jsem měnil i s filtrem , otoče v nápravě jdou volně , mažu to pravidelně , odvzdušněno mám

někdy se stane že to je jak kdyby bylo servo úplně mimo funkci a když stojím na místě tak bych ulomil volant a pak na stejným místě úplně v pohodě

asi zkusím dát servočerpadlo . . nedělá se toho víc typů ? třeba silnější a co tam mám dát ?

díky za postřehy a rady :)

Napsal: sob bře 16, 2013 1:04 pm
od Toretto
stalo se mi, že jsem měl přidřený volant v tom sloupu řízení běka to tam v silonu tak jsem tam stříkl sprey a makalo to

Napsal: sob bře 16, 2013 7:04 pm
od Michi
Mě to dělá to co tobě. Po výměně serva to bylo v poho (musel jsem ho měnit, teklo vrchem), ale po čase to začalo. Někdy na místě prstem, někdy to nemůžu utáhnout. Napadá mě jediná závada. Je to LIAZ :P
Bude to něco v tom servu. Jsou to všechno starý kusy a jen se v tom mění těsnění...

Napsal: ned čer 23, 2013 5:39 pm
od Study
Měl bych jeden dotaz. Začaly mi na některých Karosách (vše liazácká náprava) odcházet provozem čepy na ramenech nápravy (hlavně na straně u kola) a je na čase se pustit do oprav. Můj dotaz směřuje na to, na co se mám připravit po stránce výbavy (prý bude potřeba autogen, bo to nejde ven), co si při výměně hlídat, na co obzvlášť dohlídnout, na jaký finanční obnos se při jednom čepu připravit a taky to, zda-li to nemáte někdo vyfocené v rozkuchané podobě. Díky za pomoc.

Napsal: stř říj 16, 2013 9:13 pm
od LUKA
Tak jsem udělal kuláky na šťouchačce, ale když jsem jí měl venku , tak jsem zjistil , že mám lehkou vůli v páce přímo ve sloupku řízení . .

dá se to nějak dotáhnout nebo s tím něco udělat ?

Napsal: čtv říj 17, 2013 10:54 pm
od Karel334
Imbus na šneku přitáhní o půl otáčky a otáčej volantem L-P zda to nedrhne.když vůle bude stále a současně to drhne tak se servo poroučelo.někdy stačí imbus přitáhnout i o čtvrt otáčky.

Napsal: sob úno 20, 2016 4:50 pm
od Study
Práci čest, mám dotaz. Týká se to sice autobusu a už novějšího motoru ML637, ale princip je stejný. Pokud nastartuju, dobrý, ale jakmile vypnu po nafoukání vzduchu motor, expanzka od serva je zpěněná a přes odfuk ve víčku stříká olej gejzírem ven. Samozřejmě už je řízení zavzdušněné. Kde hledat příčinu?

Napsal: sob úno 20, 2016 5:17 pm
od Melda
Na Líze mi to dělalo ztvrdlé gufero na hřídeli čerpadla serva. Tudy mi to přisávalo vzduch.

Re: Liaz řízení

Napsal: stř říj 27, 2021 1:42 pm
od Popíno
Ahoj.Jen dotaz,budu měnit čerpadlo na servo na Matýsku a zeptám se zkušených zda lepší vyndat chladič kvůli přístupu nebo to dám i s chladičem.
Servo jsem odvzdušňoval tak že se náprava zvedla na heverech a točilo na obě strany.Odvzdušňoval dle postupu i filtr z nádobky se vyndal.Ale jde pořád napěněno.
Nejhorší je to urvat když jsou kola rovně,pak to povolí a jakžtakž to jde.
:doh: