Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Nechci tady vypadat za vseznalka,po te diskusi o razeni :? ,ale kdyz nikdo nereaguje tak ti odpovim.
Ten Torettuv motor muzes klidne pouzit-predpokladam ze ma ze sve 150 typ 640 s predchladicem.Bohuzel budes muset kompletne prestrojit prsa,vanu,vymenik,drzak kompresoru,cerpadlo hydropohonu vrtule....atd z tveho motoru.K tomu si budes muset sehnat svody vyfuku a sani z karosy turbo-jsou odlisne oproti atmosfere.
Na prevodovku ti pasovat bude,jediny problem je spojka.Zalezi jestli mas na busu dvojlamelovou se starym posilovacem,nebo jednolamelovou s talirovou pruzinou.Pokud mas 2lamely bude lepsi prehodit celej setvak i se spojkou na Torettuv motor.Dalsi problem je vyfuk, u turba je objemnejsi oproti atm. motoru-takze take vymena.Na sani tusim staci upravit privodni potrubi od filtru.Nevim co bude delat vstrik.cerpadlo bez predchladice,mozna by bylo dobry vymenit ho za cerpadlo z typu 638 a k tomu odpovidajici vstriky.
Kdysi jsem delal neco podobnyho ale opacne.Z autobusu SL motor do MTS.
čtv čer 12, 2008 8:41 pm

ŠT-180N
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 08, 2007 6:00 pm
Bydliště: Kojetín

Příspěvek

Karlos díky moc :wink: přesně nějak tak sem si to všechno představoval. Akorát bych potřeboval objasnit ty prsa, jinak v tom nevidím problém. Jestli tu máte k tomu ještě někdo nějaký připomínky tak dejte vědět díky moc :wink:
pane řidiči co to je za značku?? zákaz vjezdu nakláďáků ..... no a tak proč ste sem teda vjel?? šak to je avia ...
pát čer 13, 2008 11:22 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

ad prsa:
myslel jsem to obecne at to nemusim rozepisovat-prsa jako takova zustanou,tusim i s krytem vackoveho soukoli.Musis ale prehodit kostku ktera nahrazuje prirubu olej. filtru na sikmym motoru,vyvody z cerpadla servorizeni,komplet cely termostaty+remenici vodni pumpy.U tech termostatu nezapomente dat ten plech s dirou 8 do hadice k vod. pumpe-voda by pak cirkulovala jen po motoru a ten by se hral.Take na remenici motoru presroubit pridavnou 2radou remenici k pohonu kompresoru.Na vyvod k vacce snimac otackomeru.....atd,atd.
Proste prestavis Torettuv motor na lezak tim ze pouzijes vse z tveho motoru,kromne odlisnosti ohledne turba-ty dily budes muset pozhanet.
Doporucuji nez budete motor nasazovat nasadit si do volnych drzaku druhej starter a zapojit k prvnimu na tlacitko do palubky.Kdyz ti nekde na ceste zacne delat neplechu tak se nemusis valet pod busem a elegantne pouzijes rezervni uz zapojenej :D
sob čer 14, 2008 8:47 am

ŠT-180N
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 08, 2007 6:00 pm
Bydliště: Kojetín

Příspěvek

Karlos díky moc. Kurna to s tým starterem to bude amerika teda :wink: jinak si myslím že to nějak tak zvládnu všechno v poho. Zatím díky moc :D
pane řidiči co to je za značku?? zákaz vjezdu nakláďáků ..... no a tak proč ste sem teda vjel?? šak to je avia ...
sob čer 14, 2008 1:07 pm

Stryko
Příspěvky: 578
Registrován: čtv led 25, 2007 11:18 am
Bydliště: Poděbrady Kluk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ahoj Mám dotaz na zdejší odborníky. Potřeboval bych vědět po kolika stupních jsou na klikovém hřídeli otočeny čepy pro ojnice. Jednat se bude o nějaké poslední tipy protože se vyrábějí dodnes. Tak pokud byste někdo věděli uvítám jakoukoliv informaci předem moc díky
čtv črc 17, 2008 12:59 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já tuším...teda abych nekecal kraviny, ale tam jdou vždycky dva písty spolu... po 120°?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
čtv črc 17, 2008 2:02 pm

Stryko
Příspěvky: 578
Registrován: čtv led 25, 2007 11:18 am
Bydliště: Poděbrady Kluk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj také si to myslím oni jsou rozděleny na tři a tři a měly by bejt po 120° jen nás tam mate to že prostřední dva jsou stejně tak se pro jistotu ptám.
Obrázek
čtv črc 17, 2008 2:50 pm

Díťe spětt
Příspěvky: 143
Registrován: pát črc 20, 2007 11:48 am
Bydliště: ČB

Příspěvek

Tak vem v úvahu pořadí zapalování a tím se to vysvětluje :idea:
čtv črc 17, 2008 9:53 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

LOL, no...153624 )
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
čtv črc 17, 2008 10:03 pm

Uživatelský avatar
papergeorge
Příspěvky: 633
Registrován: ned pro 17, 2006 8:00 pm
Bydliště: Liberec, vlastne uz Liverpool

Příspěvek

Zdar kluci,

nemuzu nikde naji informace o lezatych motorech LIAZ. Protoze zrovna, pokud to jde, makam na rypadle (z papiru) UNEX, potreboval bych co nejvic udaju, fotek, vykresu... apod o vnitrku strojovny, rozvodech apod...
Normální je originály kreslit...
čtv srp 07, 2008 2:29 pm

burny
Příspěvky: 161
Registrován: stř črc 09, 2008 10:11 pm

Příspěvek

mám jeden dotaz, v čem je lepší stoják motor než ležák :?:
sob led 17, 2009 8:50 am

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

zeptej se doma :-) bud manželky nebo přítelkyně :-)

Ne je to jinak stoják je novější, když pominu MTS a silnější a celkově trošku jinak udělaný dával se do řady 200 a pak novější do řady 300
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob led 17, 2009 9:07 am

burny
Příspěvky: 161
Registrován: stř črc 09, 2008 10:11 pm

Příspěvek

nooo to jo, to vím ale když porovnám motor stoják s 290 koňmi a ležák ze 150, který měl 300 koní a jezdil bez poruchy, tak jediné lepší na stojáku je to, že je o trošku lepší na tah v kopci a že má euro II
sob led 17, 2009 10:15 am

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ležák motor má 270 nebo 220 koní

stojáky dělali 290 a 330 koní

já mám teda taky na ležáku 330 koní, ale to je zase jiná pohádka
vezmeme to zkratkou je to sice dál, zato horší cesta
sob led 17, 2009 10:51 am

burny
Příspěvky: 161
Registrován: stř črc 09, 2008 10:11 pm

Příspěvek

jn to je jasné ale beztak by to chtělo aspoň 350 koní
sob led 17, 2009 11:07 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů