Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Práci čest, měl bych zase jako samouk jeden technický dotaz. Autobus OASA, motor M1.2C. Prý nejsilnější stoják z třístovkové Lízy, Euro 2 - kdyžtak odkaz v pod příspěvkem.
Autobus jsem koupil v dubnu, byl přes zimu asi půl roku odstavený, dle majitele (rodina) bez jediné závady v top stavu. Prý byl kdysi zadřený (důvod neznám) a komplet se dělal. Začal mi tlakovat, rupla expanzka ve spoji v koleni, myslel jsem, že jde o únavu materiálu, zaletovalo se a jezdilo dál. Měsíc na to hrnul naložený Mohelničák, nahoře před benzinkou letěla teplota nahoru, než se tam doploužil, voda venku. Opět prasklá expanzka. Poradili mi jezdit bez víčka, že to bylo u Oasy běžné a nikdy s tím nebyl problém. Najednou mi začala házet vodu ven, letěl jsem z kopce od Bruntálu na Šternberk, vyhodil jsem kvalt ať to nemá otáčky s tím, že doplachtím za zatáčku, v momentě 120°C a bílý dým. Nechal jsem přeložit lidi, asi po hodině jsem to chtěl natočit, že doliju vodu a sjedu s tím do obce, rázem to chytlo plné točky a nešlo zdechnout ani na čerpadle, už jsem nevěděl co, tak jsem od toho utekl, po asi 15sek. zdechl. Po půlhodině natočit nešel. Asi po dvou hodinách se doplazila Tatra s tyčí (jaká potupa), zkoušel jsem si to za jízdy natočit skrz servo, chytla a držela volnoběh, jenom bíle dýmila. Takže vodu to hází ven, hrozně rychle se zahřeje, chladič teplý, vrtule taky točí. Odněkud vychcal olej, nedostal jsem se k tomu na místě, dost možná je ho plný výfuk, protože i po zdechnutí z něj sálal dým, jako by se vypaloval.
Jaký je na to váš předběžný názor? Zatím nejčastěji zaznělo turbo (že tlakuje do vody a šel přes něho olej do válců, proto ty točky a následná nemožnost startu) s tím, že to odneslo těsnění pod hlavou (resp. i hlavy). Což by bylo to poslední.
Autobus jsem koupil v dubnu, byl přes zimu asi půl roku odstavený, dle majitele (rodina) bez jediné závady v top stavu. Prý byl kdysi zadřený (důvod neznám) a komplet se dělal. Začal mi tlakovat, rupla expanzka ve spoji v koleni, myslel jsem, že jde o únavu materiálu, zaletovalo se a jezdilo dál. Měsíc na to hrnul naložený Mohelničák, nahoře před benzinkou letěla teplota nahoru, než se tam doploužil, voda venku. Opět prasklá expanzka. Poradili mi jezdit bez víčka, že to bylo u Oasy běžné a nikdy s tím nebyl problém. Najednou mi začala házet vodu ven, letěl jsem z kopce od Bruntálu na Šternberk, vyhodil jsem kvalt ať to nemá otáčky s tím, že doplachtím za zatáčku, v momentě 120°C a bílý dým. Nechal jsem přeložit lidi, asi po hodině jsem to chtěl natočit, že doliju vodu a sjedu s tím do obce, rázem to chytlo plné točky a nešlo zdechnout ani na čerpadle, už jsem nevěděl co, tak jsem od toho utekl, po asi 15sek. zdechl. Po půlhodině natočit nešel. Asi po dvou hodinách se doplazila Tatra s tyčí (jaká potupa), zkoušel jsem si to za jízdy natočit skrz servo, chytla a držela volnoběh, jenom bíle dýmila. Takže vodu to hází ven, hrozně rychle se zahřeje, chladič teplý, vrtule taky točí. Odněkud vychcal olej, nedostal jsem se k tomu na místě, dost možná je ho plný výfuk, protože i po zdechnutí z něj sálal dým, jako by se vypaloval.
Jaký je na to váš předběžný názor? Zatím nejčastěji zaznělo turbo (že tlakuje do vody a šel přes něho olej do válců, proto ty točky a následná nemožnost startu) s tím, že to odneslo těsnění pod hlavou (resp. i hlavy). Což by bylo to poslední.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Sice Liaz nemám, ale vypadá to na souběh několika závad. V první fázi bylo asi špatné těsnění pod hlavou, nebo křivej blok, taky praská hlava nebo vložka díky kavitaci je možná. Tím to tlakovalo a teplota stoupala nahoru.
Dále odešlo turbo který pustilo motorovej olej do intercooleru, tam se nahromadil a když ho bylo hodně tak si ho motor nasál a běžel na něj i když byl přívod nafty zavřenej. Tím se motor přetočil a většinou je to jeho poslední běh před smrtí. V tomto případě se musí rychle chcípnout utaháním přes kvalt.
Asi by to bylo zralý na šrot, jinak celková Go je nutná a je otázka zda se to finančně vyplatí.
Dále odešlo turbo který pustilo motorovej olej do intercooleru, tam se nahromadil a když ho bylo hodně tak si ho motor nasál a běžel na něj i když byl přívod nafty zavřenej. Tím se motor přetočil a většinou je to jeho poslední běh před smrtí. V tomto případě se musí rychle chcípnout utaháním přes kvalt.
Asi by to bylo zralý na šrot, jinak celková Go je nutná a je otázka zda se to finančně vyplatí.
Volvo FL 614.
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem toho názoru, že jedna věc to nebyla. Chcípnout nešel, táhlo na čerpadle jsem nepřetlačil a kvalt tam nedostal, padl vzduch pod 6 atm. Takže už se tak nějak chystám na to, že budu shánět druhý motor, i když nakonec běžel... Řval sice chvíli, ale zdechl a nevěstí to nic dobrého. Když byl přetočený tak co, něco se potkalo?
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Takže turbo je jasné a se zbytkem čekat. Šlo mi hlavně o to, po čem se už teď ohlížet, mechanik na to dva týdny nesáhne, bo dovolená. V momentě co začal řvát už jsem byl smířený s tim, že je po něm. Ještě jsem si vzpomněl, při pokusu o zdechnutí jsem shodil táhlo plynu, takže podle všeho zdechl na to, že spálil olej a neměl naftu, ne na nějaké poškození.
Jirka ti tady radí dobře,sháněl bych celý jiný motor a tenhle použil maximálně jako dárce orgánů,pro motor je špatný už jenom když vaří a dostává se antifreeze do spalovacího prostoru,už tím se to kurví,předpokládám že tam byl antifreeze a ten při smíchání s olejem dělá brusnou emulzi Samotné točky by tomu snad neublížily,pokud nebyly dlouho,ale zas nevíš jestli to nevychlastalo většinu oleje a nepřidřelo se to na spodku Pravděpodobně bude hlava na odpis a s velkou pravděpodobností i křivej blok,plus to turbo - sháněj jinej motor.
Když vlítne olej do sání,tak jsou jen dvě varianty jak to zdechnout-nejvyšší kvalt a zadusit přes spojku při stání na brzdě,a nebo pro silné povahy- něčím ucpat vzduch,teda hadr hodit do vzduchového filtru,nebo připlácnout na sání prkno,prostě čímkoliv mu sebrat vzduch,ale na to má málokdo odvahu se motat u řvoucího motoru kterej se může rozletět
Kamarád mi tvrdil že pomůže i proříznout hadici od turba,aby utíkal tlak turba,které tlačí naplno bokem a tím se sníží otáčky motoru,nemám vyzkoušené,ale z logiky věci by to fungovat mohlo
A ještě technická- ty vyhazuješ kvalt z kopce dolů,ať to nemá točky? To děláš velice špatně,pro autobus platí to samý jako pro náklaďák,žádný plachtění dolů kopcem bez kvaltu,v momentě,kdy to táhneš nahoru,motor je rozhicovanej a vyhodíš kvalt a pustíš to dolů,tak okamžitě motoru teplota stoupne !
Ve větších otáčkách se rychleji točí vodní čerpadlo,voda víc koluje,motor bere víc vzduchu a taky líp maže,tím vším se chladí,ale když z plného tahu přejdeš na volnoběh tak teplota stoupá ,mazání klesá a vůbec to pro ten motor není dobrý,naopak otáčky dolů kopcem bez plynu vůbec nevadí a jsou žádoucí pro chlazení
Když vlítne olej do sání,tak jsou jen dvě varianty jak to zdechnout-nejvyšší kvalt a zadusit přes spojku při stání na brzdě,a nebo pro silné povahy- něčím ucpat vzduch,teda hadr hodit do vzduchového filtru,nebo připlácnout na sání prkno,prostě čímkoliv mu sebrat vzduch,ale na to má málokdo odvahu se motat u řvoucího motoru kterej se může rozletět
Kamarád mi tvrdil že pomůže i proříznout hadici od turba,aby utíkal tlak turba,které tlačí naplno bokem a tím se sníží otáčky motoru,nemám vyzkoušené,ale z logiky věci by to fungovat mohlo
A ještě technická- ty vyhazuješ kvalt z kopce dolů,ať to nemá točky? To děláš velice špatně,pro autobus platí to samý jako pro náklaďák,žádný plachtění dolů kopcem bez kvaltu,v momentě,kdy to táhneš nahoru,motor je rozhicovanej a vyhodíš kvalt a pustíš to dolů,tak okamžitě motoru teplota stoupne !
Ve větších otáčkách se rychleji točí vodní čerpadlo,voda víc koluje,motor bere víc vzduchu a taky líp maže,tím vším se chladí,ale když z plného tahu přejdeš na volnoběh tak teplota stoupá ,mazání klesá a vůbec to pro ten motor není dobrý,naopak otáčky dolů kopcem bez plynu vůbec nevadí a jsou žádoucí pro chlazení
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Nemrzka tam nebyla, počas problémů se tam dávala jenom voda. Oleje zbylo taky dost.
Bez kvaltu samozřejmě nejezdím, šlo jenom o tento případ. Jel jsem z táhlého kopce, začalo to házet vodu ven, tak jsem vyřadil a nechal to sjet na vhodnější místo s tím, že to nebude mít takové točky, ale stejně to ničemu nepomohlo.
Bez kvaltu samozřejmě nejezdím, šlo jenom o tento případ. Jel jsem z táhlého kopce, začalo to házet vodu ven, tak jsem vyřadil a nechal to sjet na vhodnější místo s tím, že to nebude mít takové točky, ale stejně to ničemu nepomohlo.
Zdar.
Nerad Ti to rikam-pisu:-) ,ale jak uz je vyse psano-po tom co jsi popsal je to tak na srot.Rozebrat pozdeji ve volnych chvilich na organy'ale krom treba pumpy,cerpadla atd toho moc nebude,Sehnat jinej kus bude rychlejsi,levnejsi a jistejsi.Ty priciny-nevim presne jak je to u Oazy,ale v prvni rade asi haprovalo spousteni vetraku chladice-teplotni cidlo,elektrospojka,hydromotor vetraku(pokud je jim pohanen).dalsi moznost co bylo u Liazu-strihly klinek na obehovem kole vodni pumpy-je jen unaseno ale nehoni vodu na plny vykon,pri vetsi zatezi pak voda pomalu obiha a nestaci se chladit(to se stane treba kdyz nejaky trouba se snazil startovat primrzly motor ve kterem bylo malo fridexu)Ale to tlakovani vypada na tesneni pod hlavou(mohlo byt nacate a po delsim odstaveni koroze dodelala zkazu).praskla hlava v kanale nebo mezi strikem a ventylovym sedlem,praskla vlozka valce-totiz tyto mikrotrhliny jsou tak male ze vodu do valce nebooleje nepusti,ale pri kompresi ci expanzi se plyny pod vysokym tlakem protlaci do vodniho obehu a tlakuji ho.Jizda bez vicka nic neresi,jen na nejaky nouzovy dojezd.Svuj podil mohl mit i termostat,ale jen dilci.Mimo jine,nevim jak to u ty Oazy je,ale podobna vec se mi stala s tahacem-pricina byla ucpane odvzdusneni motoru od termostatu do expanzky,muze to tam byt i konstrukcne spatne reseno'pac co jsem o Oaze slysel byla to pekne nepovedena rychlokvaska:-) Ale spis ty klasicky priciny.TTN
Nerad Ti to rikam-pisu:-) ,ale jak uz je vyse psano-po tom co jsi popsal je to tak na srot.Rozebrat pozdeji ve volnych chvilich na organy'ale krom treba pumpy,cerpadla atd toho moc nebude,Sehnat jinej kus bude rychlejsi,levnejsi a jistejsi.Ty priciny-nevim presne jak je to u Oazy,ale v prvni rade asi haprovalo spousteni vetraku chladice-teplotni cidlo,elektrospojka,hydromotor vetraku(pokud je jim pohanen).dalsi moznost co bylo u Liazu-strihly klinek na obehovem kole vodni pumpy-je jen unaseno ale nehoni vodu na plny vykon,pri vetsi zatezi pak voda pomalu obiha a nestaci se chladit(to se stane treba kdyz nejaky trouba se snazil startovat primrzly motor ve kterem bylo malo fridexu)Ale to tlakovani vypada na tesneni pod hlavou(mohlo byt nacate a po delsim odstaveni koroze dodelala zkazu).praskla hlava v kanale nebo mezi strikem a ventylovym sedlem,praskla vlozka valce-totiz tyto mikrotrhliny jsou tak male ze vodu do valce nebooleje nepusti,ale pri kompresi ci expanzi se plyny pod vysokym tlakem protlaci do vodniho obehu a tlakuji ho.Jizda bez vicka nic neresi,jen na nejaky nouzovy dojezd.Svuj podil mohl mit i termostat,ale jen dilci.Mimo jine,nevim jak to u ty Oazy je,ale podobna vec se mi stala s tahacem-pricina byla ucpane odvzdusneni motoru od termostatu do expanzky,muze to tam byt i konstrukcne spatne reseno'pac co jsem o Oaze slysel byla to pekne nepovedena rychlokvaska:-) Ale spis ty klasicky priciny.TTN
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Study
Přesně,jak říká Jirka,muže to bejt všechno křivý a pak to bude nekonečnej příběh.Neztrácej s tím starým kusem čas,pokud to sám neumíš,nech to zatím vyndat ven a scháněj rovnou jinej.Napad mně takovej typ-vím že liazácký motory se používali na pohon záložních elektrických agregátů,a viděl jsem i s těmahle stojákama.Měli to,a někde ještě maj nemocnice,domovy důchodců,zimní stadion,bývalé bunkry civilní obrany atd..Postupně je všude mění za modernější,většinou s americkejma motorama.Takovej kus se musí upravit,třeba přehodit víka na prsou atp.Ale pořád to je max. dvacet procent práce než se srát s generálkou starýho střepu.Používaji se taky k výrobě kogeneračních jednotek-pohon plynem k výrobě tepla a elektřiny.Tam je dokonce staví i nový,ale to bys asi nezaplatil.Zkusil bych výprodej od armády-vyřazený elektrocentrály,nejlépe uloženku.Nebo odprodej těch agregátů od nějaký nemocnice-prostě zkoušet odkazy a gůglovat tímhle směrem.Kdybys takovej motor sehnal,i kdyby něco naběhal,bude v super stavu.
TTN
Přesně,jak říká Jirka,muže to bejt všechno křivý a pak to bude nekonečnej příběh.Neztrácej s tím starým kusem čas,pokud to sám neumíš,nech to zatím vyndat ven a scháněj rovnou jinej.Napad mně takovej typ-vím že liazácký motory se používali na pohon záložních elektrických agregátů,a viděl jsem i s těmahle stojákama.Měli to,a někde ještě maj nemocnice,domovy důchodců,zimní stadion,bývalé bunkry civilní obrany atd..Postupně je všude mění za modernější,většinou s americkejma motorama.Takovej kus se musí upravit,třeba přehodit víka na prsou atp.Ale pořád to je max. dvacet procent práce než se srát s generálkou starýho střepu.Používaji se taky k výrobě kogeneračních jednotek-pohon plynem k výrobě tepla a elektřiny.Tam je dokonce staví i nový,ale to bys asi nezaplatil.Zkusil bych výprodej od armády-vyřazený elektrocentrály,nejlépe uloženku.Nebo odprodej těch agregátů od nějaký nemocnice-prostě zkoušet odkazy a gůglovat tímhle směrem.Kdybys takovej motor sehnal,i kdyby něco naběhal,bude v super stavu.
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 hostů