Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Vojta
Příspěvky: 524
Registrován: ned črc 16, 2006 10:37 am
Bydliště: Třebíč

Motory M2

Příspěvek

Nazdar jezdí ještě auta s motorama M2?? A kolik jich vlastně bylo, víte o nic někdo?? díky
stř srp 09, 2006 11:00 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No to by mě taky zajímalo, kolik přesně jich se dostalo do aut (tahačů) a kolik jich může být v provozu. Tipnul bych to tak do 5ti kusů.
Tak za týden bych měl být na tohle téma chytřejší, půjdu za člověkem z vývoje motorů, tak ten to snad bude tušit. A pak bych na téma těhle super motorů rád dal do kupy článek.
Případně, pokud někdo někde vyhrabete nějaký info o motorech M2, hoďte mi to do mejla, bude se mi to určitě hodit. Předem děkuji.
čtv srp 10, 2006 8:00 am

tatra163jamal
Příspěvky: 41
Registrován: stř čer 28, 2006 12:44 pm

Příspěvek

Motory M2 se také vyskytovaly ( možná ještě vyskytují ) v několika prvních kusech lokomotiv řady 714. Motor se dodával pod označením 6 Z 135 T. Po ukončení výroby motorů M2 se tam dávaly motory M1.2C a to byl kámen úrazu. Nastavit na lokomotivě výkon stejný jako u automobilu ( 300 kW ) je pro takové motory sebevražda. Navíc se skoro pořád točí v maximálních otáčkách a to fakt nemají rádi.
čtv srp 10, 2006 11:40 am

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tatra163jamal píše:Po ukončení výroby motorů M2 ...
Myslíš po ukončení výroby v Liazu? Páč dokumentace na ty motory převzala ČKD divize Naftové Motory...která s nima pak ještě chvíli pokračovala. Ale již ne v autech...spíš právě asi v těch lokomotivách.
čtv srp 10, 2006 4:22 pm

Radek Tvrdon
Příspěvky: 17
Registrován: sob dub 22, 2006 12:45 pm
Bydliště: Kojetin

Příspěvek

tatra163jamal píše:Motory M2 se také vyskytovaly ( možná ještě vyskytují ) v několika prvních kusech lokomotiv řady 714. Motor se dodával pod označením 6 Z 135 T. Po ukončení výroby motorů M2 se tam dávaly motory M1.2C a to byl kámen úrazu. Nastavit na lokomotivě výkon stejný jako u automobilu ( 300 kW ) je pro takové motory sebevražda. Navíc se skoro pořád točí v maximálních otáčkách a to fakt nemají rádi.
No motory nemají moc rády lokomotivy s hydrem jenomže v té mašině to jinak nejde ta než se rozhýbe to se musí plnej plyn a potom pomalu se to začne pohybovat :oops:
čtv srp 10, 2006 9:31 pm

tatra163jamal
Příspěvky: 41
Registrován: stř čer 28, 2006 12:44 pm

Příspěvek

Právě pod označením 6 Z 135 T je Nafotvé motory nějakou chvíli vyráběly. Jenže co je mi známo, tak byly v prvních dvouch kusech a možná ještě v několika málo dalších lokomotivách uvedené řady. A protože se výroba zastavila i v Naftových motorech, tak se tam dával typ M1.2C.
pát srp 11, 2006 8:49 am

tatra163jamal
Příspěvky: 41
Registrován: stř čer 28, 2006 12:44 pm

Příspěvek

Zda se motory M2 v Naftových motorech vyráběly až po ukončení výroby v Liazu, nebo šlo o nějaký souběh, nevím. Jen je mi známo, že po té co se na výrobu motorů M2 vykašlaly Naftové motory, tak Liaz typ M2 odmítl vyrábět a nabídl typ M1.2C.
Zkusím to ale dohledat, v železničních časopisech ( Železnice, Dráha, pak i ŽM ) se to dost přetřásalo, zejména kvůli rychlému odcházení typu M1.2C do věčných loviš? při použití v lokomotivách.
pát srp 11, 2006 8:55 am

Samer

Re: Motory M2

Příspěvek

Vojta píše:Nazdar jezdí ještě auta s motorama M2?? A kolik jich vlastně bylo, víte o nic někdo?? díky
Tak pokud vim, jezdilo jedno nedavno...a ted je v jednom bazaru neprodejne... Auta do kterejch se tyhle motory davaly (110.581) bylo myslim sedm... Ale kolik z nich jeste existuje, to netusim...Kazdopadne doufam ze prave to auto z toho bazaru si jednou budu muct od majitele koupit a trochu ho vymazlit... M2 je vazne sila...[/list]
sob srp 26, 2006 10:52 am

sob srp 26, 2006 11:01 am

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no...fotka zepředu je pěkná...ale co takhle pohled pod kabinu ? ;-)
pon srp 28, 2006 8:11 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky by byl no :o)
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon srp 28, 2006 8:36 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Samer-www.liaztrucks.com píše:
david píše:no...fotka zepředu je pěkná...ale co takhle pohled pod kabinu ? ;-)
Taky by byl no
:D
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon srp 28, 2006 8:57 am

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ta Liazka není náhodou z Bazar roudnice? :?:
pon srp 28, 2006 12:35 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nj, koupili to a nevěděli ani co kupujou...ale bylo jim to divný tak už ve sbírce vedle RTTN...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pon srp 28, 2006 12:40 pm

Bagr
Příspěvky: 2576
Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A tak proč to koupili?
pon srp 28, 2006 12:43 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů